[MK3 AFN] Czy muszę wymienić sprzęgło

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
melon77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: śr cze 15, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczecin

[MK3 AFN] Czy muszę wymienić sprzęgło

Post autor: melon77 » pt sie 11, 2006 09:21

Przy wbijaniu 1 biegu w MK III TDI 110KM musze wcisnąć sprzęglo do końca żeby wbić bieg a przy wstecznym słychać lekki zgrzyt i bieg wchodzi!
Czy nalezy juz myslec o nowym sprzegle?
I drugie pytanie ponoc w silniku AFN byly kola dwumasowe ....To czy trzeba tez wymienic to kolo ono jest cholernie drogie?
I jeszcze jedno pytanie czy moze byc tak ze sprzeglo jest ok a to kolo jest zuzyte?
Jak to sprawdzic i jaki koszt wymiany to jest wazne
dzieki za pomoc pozdr wszytskich VW-ownerów:)
Ostatnio zmieniony pn sie 28, 2006 19:05 przez melon77, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt sie 11, 2006 09:39

czy sprzęgło bierze Ci niesko czy wysoko?

sprawdź czy nie ślipi Ci olejem pomiędzy silnikiem z skrzynię (od spodu)

czy naciśnięcie kilkukrotne sprzęgła pomaga ?



Awatar użytkownika
melon77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: śr cze 15, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: melon77 » pt sie 11, 2006 09:44

Dzieki za odzew ruszam po lekkim puszczeniu pedalu !
A jak leci olej to co moze byc ?
Kilkukrotne nacisniecie sprzegla nic nie daje
pozdr
I co z tym zrobic ?



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Czy muszę wymienić sprzęgło

Post autor: RobertP » pt sie 11, 2006 10:31

melon77 pisze:Przy wbijaniu 1 biegu w MK III TDI 110KM musze wcisnąć sprzęglo do końca żeby wbić bieg a przy wstecznym słychać lekki zgrzyt i bieg wchodzi!
Czy nalezy juz myslec o nowym sprzegle?
jakaś zaraza z tymi sprzęgłami w tym tygodniu :crazy: - ode mnie się zaczeło ;-)

możliwe że zapowietrzyło ci sie jak masz wspomagane hydraulicznie
i nie zawsze zgrzyty oznaczają że już jest do wymiany

zerknij sobie tutaj tam jest pokrótce jak odpowietrzyć i wymienic ewetualne uszkodzenia gumek pompy i siłownika

[ Dodano: Pią Sie 11, 2006 10:36 ]
melon77 pisze:Dzieki za odzew ruszam po lekkim puszczeniu pedalu !
czyli możliwe że masz zapowietrzone, tak było u mnie .... (ale pedał u mnie dodatkow o zrobił się znacznie miększy)
melon77 pisze: A jak leci olej to co moze byc ?
skąd ten olej ?
ze skrzyni czy hydrauliczny ze sprzęgła ?
jakby nie było tu czy tu to kiszka :-(



Awatar użytkownika
melon77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: śr cze 15, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: melon77 » pt sie 11, 2006 10:47

Ten olej to nie wiem czy wogole leci na poprzednim poscie kolega zasugerowal ze moze cieknac olej ale ja jeszcze nie patrzalem czy mi leci a w skrzyni mozna jakos zmierzyc olej i jeszcze jedno czy w AFN bylo sprzeglo hydrauliczne czy mechaniczne



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt sie 11, 2006 10:50

melon77 pisze:Ten olej to nie wiem czy wogole leci na poprzednim poscie kolega zasugerowal ze moze cieknac olej ale ja jeszcze nie patrzalem czy mi leci a w skrzyni mozna jakos zmierzyc olej i jeszcze jedno czy w AFN bylo sprzeglo hydrauliczne czy mechaniczne
podnieś maskę i zobacz czy przy skrzyni masz przykręcowny taki "duralowy" siłownik a w nim wystający odpowietrznik (być może zaślepiony gumeczką) i rurkę metalową jak tak to masz hydrauliczne



Awatar użytkownika
melon77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: śr cze 15, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: melon77 » pt sie 11, 2006 11:12

a jak sprawdzic poziom oleju w skrzyni biegow ?



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt sie 11, 2006 11:25

melon77 pisze:a jak sprawdzic poziom oleju w skrzyni biegow ?
no to raczej bez kanału sięnie obędzie , jest taka spora śruba od czoła skrzyni



Awatar użytkownika
melon77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: śr cze 15, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: melon77 » pt sie 11, 2006 11:26

dzieki :) musze cos zadzialac bo mnie to sprzeglo drazni pozdr

[ Dodano: Pią Sie 11, 2006 11:27 ]
a tam jest jakas miarka i jak w razie cos uzupelnic ?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt sie 11, 2006 11:33

jest to otwór tzw przelewowy - ma być tele oleju ile sie da wlać :)

Ja zmieniałem niedawno olej na przekładniowy Mobil full syntetyk75W/90 - weszło mi 1,5 litra - poprzedni olej był rzadki jak woda i było go wlane za duzo..niemniej jednak nie zmieniło to zachowania skrzyni..

jak żle wchodzi 1 można spróbować wyregulowac wybierak zgodnie z porada kol.BruceLee30 :)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... t=wybierak

sprzęgło w AFN jest hydrauliczne



Awatar użytkownika
melon77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: śr cze 15, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: melon77 » pt sie 11, 2006 11:35

Fenks COWBOY:)

[ Dodano: Pią Sie 11, 2006 11:44 ]
Tzn 1 wchodzi ok nic nie zgrzyta tylko musze sprzeglo do konca wcisnac gorzej ze wstecznym bo to ona zawsze zgrzyta przy wbijaniu i nie wiem czy to sprzeglo czy cos innego od czego bys zaczal Cowboy?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt sie 11, 2006 14:09

a ta jedynka wchodzi Ci leciutko na zgaszonym silniku ?

przeciek może być spowodowany uszczelniaczem tzw. simmeringiem ale wtedy musiałoby się ślizgać sprzęgło - nie ma siły..



Awatar użytkownika
melon77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: śr cze 15, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: melon77 » pt sie 11, 2006 14:43

Jedynka wchodzi spoko nawet na zgaszonym aleeee... jak trzymam sprzęgło do końca i w czasie jazdy czasem jak nie wcisne glebiej to uslysze bolesny zgrzyt np . 3 lub 4 biegu

[ Dodano: Pią Sie 11, 2006 14:44 ]
a sprzęgło sie nie ślizga......



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt sie 11, 2006 15:13

Jedynka wchodzi spoko nawet na zgaszonym aleeee... jak trzymam sprzęgło do końca i w czasie jazdy czasem jak nie wcisne glebiej to uslysze bolesny zgrzyt np . 3 lub 4 biegu
masz podobnie jak u mnie...pewnie czeka Cie niedługo wymiana sprzęgła.. ja tez musze wciskać w podłoge...i wsteczny zgrzytnie ...

co ciekawe na zimnym wsteczny nie zgrzyta, po rozgrzaniu jest problem... sprzegło nawet po chipe sie nie ślizga, bierze nisko, spróbuje odpowietrzyć ale nie licze na to..

zrób sobie taki test - jedź na 4 powiedzmy 60 km/h , naciśnij sprzęgło, nie wyrzucaj biegu - zgaś silnik, a następnie po chwili przekręć kluczyk w pozycje zapłon....i zobacz co się stanie :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 181 gości