Złożenie nowego silnika AFN - prośba o pomoc

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Złożenie nowego silnika AFN - prośba o pomoc

Post autor: AndrzejP4 » sob lis 07, 2015 16:41

Cześć!
Rozpoczynam składanie nowego silnika AFN od podstaw. Póki co problemy pojawiły się już na samym początku :

1. W jakiej pozycji zamontować korbowody? tzn zamkami panewek w kierunku pompy wtryskowej czy turbiny ?
2. Jakie uszczelnienie zastosować pod aluminiową obudowę przedniego uszczelniacza wału ? W oryginalne jest "papierowa" uszczelka, ale mam jeszcze anaerobową masę Elring AFD2018 oraz silikon Dirco.
3. To samo odnośnie uszczelnienia miski (aluminiowej) - silikon Dirko czy masa anaerobowa ?

Potrzebuję ponadto spis wszystkich momentów dokręcenia śrub - może ktoś posiada ?



Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Złożenie nowego silnika AFN - prośba o pomoc

Post autor: darwaz » sob lis 07, 2015 19:11

2.ori uszczelka w Aso 19 zl. Kupilem zmontowalem bez silikonu i nic nie cieknie.
3. A jak bylo ori w aluminiowej? Ja nie wiem bo mam stalowa. Do aluminiowej w audi bez uszczelki stosowalem silikon reinz reinzosil i 2 lata jezdzi bez kropli wycieku.

Jakir konkretnie chcesz momenty? Rozpisz czego szukasz.
Co to znaczy że składasz nowy silnik? Wszystkie części nowe kupujesz? :)



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Złożenie nowego silnika AFN - prośba o pomoc

Post autor: AndrzejP4 » sob lis 07, 2015 20:42

ok, uszczelki będę szukać w aso.

Oryginalnie miska była na białej masie uszczelniającej, bez uszczelki.

Potrzebne mi są momenty dokręcenia śrub
- głównych pokryw panewek wału
- stópek korbowodów
- śruby głównej mocującej kółko rozrządu na wale
- śruby mocującej kółko na wałku pośrednim
- śruby mocujące pokrywkę wałka pośredniego
- śrubę mocującą pompę olejową

Blok mam po delikatnym honowaniu, zabielony z góry, sprawdzona osiowość gniazd panewek, wymienione panewki wałka pośredniego, dodatkowo
wał po II szlifie
nowe tulejki główek korbowodów, korby wyosiowane czy coś w tym rodz.
nówki pierścienie kolbenschmidta
nowa pompa oleju ori z ASO

i rodzynek na torcie - zupełnie nowa uzbrojona głowica kolbenschmidta.



Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Złożenie nowego silnika AFN - prośba o pomoc

Post autor: darwaz » ndz lis 08, 2015 20:48

Momenty:

Kapy panewek wału głównego - 65 Nm następnie 90 stopni
Kapy panewek korbowodu - 30Nm następnie 90 stopni
Koło rozrządu na wale - 90Nm następnie 90 stopni
Koło wałka pośredniego - 45Nm
Śruby pokrywki wałka pośredniego (jeśli ci chodzi o to coś co w nim jest uszczelniacz) - nie wiem ale tam są śruby m8x1,25 10,9 więc można przyjąć moment z tabeli http://www.srub-met.pl/6.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Śruby mocujące pompę olejową - też nie wiem ale tak samo śruby m8 więc znajdź w tabeli.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości