Strona 1 z 1

gwizd, nie wiem co i z kąd

: pn lis 02, 2015 17:40
autor: danko701
Witam. Mam problem z [mk5] silnik BXE, auto gwiżdże przy dodawaniu gazu, dźwięk podobny do syreny a więc przy dodawaniu gazu gwizd narasta a przy zdejmowaniu gazu maleje. Dzieje się to tylko podczas jazdy, po wciśnięciu sprzęgła dźwięk również zanika.
Dźwięk ten nie jest zbyt głośny a przy dynamicznym ruszaniu nie słychać bo oczywiście głośniejszy jest silnik ale jest to bardzo denerwujące.Znajomy mechanik szukał i nic nie wyszukał, wykluczył też turbinę. Proszę o pomoc.

gwizd, nie wiem co i z kąd

: pn lis 02, 2015 18:25
autor: jpatryk125
danko701 pisze:wykluczył też turbinę.
A przewody powietrzne idące od turbo do IC, a dalej do kolektora dolotowego sprawdzałeś? Jak jest jakaś dziurka, albo nieszczelność, to taki gwizd może powstać, bo przecież tam powietrze pod ciśnieniem jest.

gwizd, nie wiem co i z kąd

: pn lis 02, 2015 22:24
autor: bioly05011
zrób loga dynamicznego z grupy 003 ,będzie widać odrazu...

Re: gwizd, nie wiem co i z kąd

: wt lis 03, 2015 16:19
autor: danko701
jpatryk125 pisze:
A przewody powietrzne idące od turbo do IC, a dalej do kolektora dolotowego sprawdzałeś? Jak jest jakaś dziurka, albo nieszczelność, to taki gwizd może powstać, bo przecież tam powietrze pod ciśnieniem jest.
Przewody sprawdzone, wymieniony też na nowy wąż turbo bo miał wyciek ale niestety nie pomogło.

gwizd, nie wiem co i z kąd

: wt lis 03, 2015 17:04
autor: needved
Mógł byś określić jak głośny jest ten gwizd?
Przy prędkościach 100-120 gdy dodajesz gazu, słyszysz ten dźwięk?
Czy tylko słychać jak wolno jedziesz na 2-3biegu i lekko dodajesz i odejmujesz gaz?

gwizd, nie wiem co i z kąd

: wt lis 03, 2015 17:29
autor: danko701
Właśnie słychać ten gwizd tylko od 1-3 biegu gdy lekko operuje się gazem. Wiadomo ze przy wyższych biegach obroty są już większe i nie słychać tego dźwięku ale tak naprawdę to nie wiem czy on na tych wyższych biegach występuje.

gwizd, nie wiem co i z kąd

: śr lis 04, 2015 08:02
autor: Sztomel
Jeśli gwizd przypomina efekt jakby w pobliżu jechała karetka pogotowia na modulowanym sygnale to przyczyna właśnie tkwi w przeładowywaniu turbo.

Re: gwizd, nie wiem co i z kąd

: śr lis 04, 2015 10:15
autor: needved
danko701 pisze:Właśnie słychać ten gwizd tylko od 1-3 biegu gdy lekko operuje się gazem.
U mnie podobnie pogwizduje, ale jest to cichy dźwięk, słyszę go tylko gdy powoli jadę głównie na 2 biegu i delikatnie dodaję lub odejmuję gaz.
Powyżej 2 tyś obrotów już tego nie słychać, przy dynamicznej jeździe gwizdania też nie słychać.
Nic z tym nie robię i puki co wszystko jest ok.
Poczytaj http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=3&t=3784
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?t=3082
Opinie na ten temat są różne, wszystko zależy jak głośno u Ciebie gwizda.

Re: gwizd, nie wiem co i z kąd

: śr lis 04, 2015 16:29
autor: danko701
Sztomel pisze:Jeśli gwizd przypomina efekt jakby w pobliżu jechała karetka pogotowia na modulowanym sygnale to przyczyna właśnie tkwi w przeładowywaniu turbo.
Dokładnie tak brzmi jakby w pobliżu jechała karetka pogotowia.
Czyli co dokładnie można zrobić z tym przeładowywaniem turbo?

gwizd, nie wiem co i z kąd

: śr lis 04, 2015 16:55
autor: bioly05011
w czym problem zrobić loga ,zrób 003,011 będzie widać czy rzeczywiście przeładowuje....w 100% będziesz pewny....

gwizd, nie wiem co i z kąd

: śr lis 04, 2015 18:18
autor: Sztomel
Jak już kolega wyżej napisał należy wykonać log dynamiczny dwóch grup łącznie czyli grupę 003 jednocześnie z grupą 011. Będzie w logu tych grup widać jakie ciśnienie rzeczywiste daje turbosprężarka względem ciśnienia oczekiwanego przez sterownik silnika a jednocześnie będzie widać masę powietrza mierzoną przez przepływkę co pozwoli na wykluczenie lub potwierdzenie ewentualnej nieszczelności w dolocie powietrza doładowanego - nieszczelność akurat wykluczam.
Jeśli okaże się, że turbo faktycznie przeładowuje i to sporo to najprawdopodobniej czekać Cię będzie demontaż i czyszczenie turbosprężarki.