gwizd, nie wiem co i z kąd

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

danko701
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lip 07, 2013 20:56

gwizd, nie wiem co i z kąd

Post autor: danko701 » pn lis 02, 2015 17:40

Witam. Mam problem z [mk5] silnik BXE, auto gwiżdże przy dodawaniu gazu, dźwięk podobny do syreny a więc przy dodawaniu gazu gwizd narasta a przy zdejmowaniu gazu maleje. Dzieje się to tylko podczas jazdy, po wciśnięciu sprzęgła dźwięk również zanika.
Dźwięk ten nie jest zbyt głośny a przy dynamicznym ruszaniu nie słychać bo oczywiście głośniejszy jest silnik ale jest to bardzo denerwujące.Znajomy mechanik szukał i nic nie wyszukał, wykluczył też turbinę. Proszę o pomoc.



Awatar użytkownika
jpatryk125
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: czw sty 06, 2011 19:20
Lokalizacja: Kamienna Góra

gwizd, nie wiem co i z kąd

Post autor: jpatryk125 » pn lis 02, 2015 18:25

danko701 pisze:wykluczył też turbinę.
A przewody powietrzne idące od turbo do IC, a dalej do kolektora dolotowego sprawdzałeś? Jak jest jakaś dziurka, albo nieszczelność, to taki gwizd może powstać, bo przecież tam powietrze pod ciśnieniem jest.



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2828
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

gwizd, nie wiem co i z kąd

Post autor: bioly05011 » pn lis 02, 2015 22:24

zrób loga dynamicznego z grupy 003 ,będzie widać odrazu...


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

danko701
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lip 07, 2013 20:56

Re: gwizd, nie wiem co i z kąd

Post autor: danko701 » wt lis 03, 2015 16:19

jpatryk125 pisze:
A przewody powietrzne idące od turbo do IC, a dalej do kolektora dolotowego sprawdzałeś? Jak jest jakaś dziurka, albo nieszczelność, to taki gwizd może powstać, bo przecież tam powietrze pod ciśnieniem jest.
Przewody sprawdzone, wymieniony też na nowy wąż turbo bo miał wyciek ale niestety nie pomogło.



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

gwizd, nie wiem co i z kąd

Post autor: needved » wt lis 03, 2015 17:04

Mógł byś określić jak głośny jest ten gwizd?
Przy prędkościach 100-120 gdy dodajesz gazu, słyszysz ten dźwięk?
Czy tylko słychać jak wolno jedziesz na 2-3biegu i lekko dodajesz i odejmujesz gaz?



danko701
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lip 07, 2013 20:56

gwizd, nie wiem co i z kąd

Post autor: danko701 » wt lis 03, 2015 17:29

Właśnie słychać ten gwizd tylko od 1-3 biegu gdy lekko operuje się gazem. Wiadomo ze przy wyższych biegach obroty są już większe i nie słychać tego dźwięku ale tak naprawdę to nie wiem czy on na tych wyższych biegach występuje.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

gwizd, nie wiem co i z kąd

Post autor: Sztomel » śr lis 04, 2015 08:02

Jeśli gwizd przypomina efekt jakby w pobliżu jechała karetka pogotowia na modulowanym sygnale to przyczyna właśnie tkwi w przeładowywaniu turbo.


Obrazek

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

Re: gwizd, nie wiem co i z kąd

Post autor: needved » śr lis 04, 2015 10:15

danko701 pisze:Właśnie słychać ten gwizd tylko od 1-3 biegu gdy lekko operuje się gazem.
U mnie podobnie pogwizduje, ale jest to cichy dźwięk, słyszę go tylko gdy powoli jadę głównie na 2 biegu i delikatnie dodaję lub odejmuję gaz.
Powyżej 2 tyś obrotów już tego nie słychać, przy dynamicznej jeździe gwizdania też nie słychać.
Nic z tym nie robię i puki co wszystko jest ok.
Poczytaj http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=3&t=3784
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?t=3082
Opinie na ten temat są różne, wszystko zależy jak głośno u Ciebie gwizda.



danko701
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lip 07, 2013 20:56

Re: gwizd, nie wiem co i z kąd

Post autor: danko701 » śr lis 04, 2015 16:29

Sztomel pisze:Jeśli gwizd przypomina efekt jakby w pobliżu jechała karetka pogotowia na modulowanym sygnale to przyczyna właśnie tkwi w przeładowywaniu turbo.
Dokładnie tak brzmi jakby w pobliżu jechała karetka pogotowia.
Czyli co dokładnie można zrobić z tym przeładowywaniem turbo?



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2828
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

gwizd, nie wiem co i z kąd

Post autor: bioly05011 » śr lis 04, 2015 16:55

w czym problem zrobić loga ,zrób 003,011 będzie widać czy rzeczywiście przeładowuje....w 100% będziesz pewny....


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

gwizd, nie wiem co i z kąd

Post autor: Sztomel » śr lis 04, 2015 18:18

Jak już kolega wyżej napisał należy wykonać log dynamiczny dwóch grup łącznie czyli grupę 003 jednocześnie z grupą 011. Będzie w logu tych grup widać jakie ciśnienie rzeczywiste daje turbosprężarka względem ciśnienia oczekiwanego przez sterownik silnika a jednocześnie będzie widać masę powietrza mierzoną przez przepływkę co pozwoli na wykluczenie lub potwierdzenie ewentualnej nieszczelności w dolocie powietrza doładowanego - nieszczelność akurat wykluczam.
Jeśli okaże się, że turbo faktycznie przeładowuje i to sporo to najprawdopodobniej czekać Cię będzie demontaż i czyszczenie turbosprężarki.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 131 gości