Nierówna praca na jałowym biegu - po rozrządzie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pepepe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: czw maja 02, 2013 18:35

Nierówna praca na jałowym biegu - po rozrządzie

Post autor: pepepe » pn lis 02, 2015 11:01

Witajcie.

Mam w posiadaniu auto z silnikiem 1.9 TDi 110km, bodajze ASV/ASK

Moj znajomy wymienił mi rozrząd filtry i oleje ale po wymianie nie równo pracuje na jałowym biegu.
Nagralem nawet filmik i wrzucilem na YouTube

" onclick="window.open(this.href);return false; - filmik 1minuta

Komputer u niego pokazał świrujący wtryskiwacz (na wykresie był mocno u góry, kolor bodajże różowy)

Dziekuje spece z gory za pomoc!! :popcorn:
Ostatnio zmieniony wt lis 03, 2015 11:13 przez pepepe, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Nierówna praca na jałowym biegu - po rozrządzie

Post autor: Adamm » pn lis 02, 2015 11:13

pierwsze slysze o wykresie wtryskiwacz, moze zle Ci spial rozrzad i kat wtrysku Ci swiruje


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
pepepe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: czw maja 02, 2013 18:35

Nierówna praca na jałowym biegu - po rozrządzie

Post autor: pepepe » pn lis 02, 2015 11:30

A odtworzyles filmik na YT? :)

Ogolnie inny mechanik mowil ze nie da sie super idealnie ustawic, ale pewnie jest niepoprawnie, wiec trzeba poswiecic 2,3godziny i zrobic to razem z komputerem i bedzie dobrze.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Nierówna praca na jałowym biegu - po rozrządzie

Post autor: Adamm » pn lis 02, 2015 14:28

nie ogladalem ale poza tym ze slychac przerywanie to i tak niewiele mozna z tego wywnioskowac

jedyne co mozna skopac przy tej robocie to ustawienie rozrządu / kata wtrysku + ewentualnie nieodpowietrzyl sie uklad paliwowy po wymianie filtra paliwa ( o ile byl robiony)

pytanie apropo rozrzadu, robiony byl na blokadach czy na marker ?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

Nierówna praca na jałowym biegu - po rozrządzie

Post autor: markim321 » pn lis 02, 2015 17:36

Podobnie kuleje silnik jak podda się wtrysk sterujący, ale to musiałby być duży zbieg okoliczności w tym wypadku, ale nie mniej warto to sprawdzić.


viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
pepepe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: czw maja 02, 2013 18:35

Re: Nierówna praca na jałowym biegu - po rozrządzie

Post autor: pepepe » wt lis 03, 2015 01:35

markim321 pisze:Podobnie kuleje silnik jak podda się wtrysk sterujący, ale to musiałby być duży zbieg okoliczności w tym wypadku, ale nie mniej warto to sprawdzić.
No własnie kumpel mechanik który zakładał a potem podłączył po swoj komputer mowil ze wlasnie podający wtrysk świruje.

Co to moze oznaczac? Na nowo rozrzad i ustawić dokladnie + dawke wtrysku czy uszkodzil jakos wtrysk po rozrządzie?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Nierówna praca na jałowym biegu - po rozrządzie

Post autor: Adamm » wt lis 03, 2015 10:25

zeby uszkodzic wtrysk sterujacy przy wymianie rozrzadu musialby byc niezlym specem


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

mk4tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: czw sie 22, 2013 09:56

Re: Nierówna praca na jałowym biegu - po rozrządzie

Post autor: mk4tdi » wt lis 03, 2015 10:39

Pierwsze co to sprawdz czy rozrzad jest ustawiony na znakach bo moze zle spial rozrzad a Ty wtrysku sie czepiasz, jak rozrzad ok to wtedy sprawdzac wtryski, ale bylby to naprawde zbieg okolicznosci zeby przy wymianie rozrzadu poszedl wtrysk


ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm :satan:

Awatar użytkownika
pepepe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: czw maja 02, 2013 18:35

Nierówna praca na jałowym biegu - po rozrządzie

Post autor: pepepe » sob lis 07, 2015 15:35

PROBLEM rozwiązany, temat do zamknięcia

Po zalozeniu rozrządu na blokadach trzeba było poprawić dawkę wtrysku na zapłonie i jest git. Dziekuje za odpowiedzi, na prawdę dzieki!!!



Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Nierówna praca na jałowym biegu - po rozrządzie

Post autor: VW_seller » sob lis 07, 2015 18:30

pepepe pisze:Po zalozeniu rozrządu na blokadach trzeba było poprawić dawkę wtrysku na zapłonie i jest git
co to znaczy ? ten twój majster niezłe nowe teksty wymyśla na poczekaniu .
i bardzo dziwne ,że od razu po założeniu rozrzadu nie był vagowany .to stała norma zawsze trzeba podpiac pod vaga jak sie coś wymienia do ewentualnej korekcji lub sprawdzenia czy wszystko gra . zazwyczaj mechanicy wymieniają na pałe ,tzn aby wymieniają u musi być ok a w zime zonk ,że kąt wtrysku ma sie na 10 i jezdzi jak by mu z 20 koni zdechło . :helm:


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Awatar użytkownika
pepepe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: czw maja 02, 2013 18:35

Re: Nierówna praca na jałowym biegu - po rozrządzie

Post autor: pepepe » sob lis 07, 2015 22:25

VW_seller pisze:
pepepe pisze:Po zalozeniu rozrządu na blokadach trzeba było poprawić dawkę wtrysku na zapłonie i jest git
co to znaczy ? ten twój majster niezłe nowe teksty wymyśla na poczekaniu .
i bardzo dziwne ,że od razu po założeniu rozrzadu nie był vagowany .to stała norma zawsze trzeba podpiac pod vaga jak sie coś wymienia do ewentualnej korekcji lub sprawdzenia czy wszystko gra . zazwyczaj mechanicy wymieniają na pałe ,tzn aby wymieniają u musi być ok a w zime zonk ,że kąt wtrysku ma sie na 10 i jezdzi jak by mu z 20 koni zdechło . :helm:

Sąsiad, sprzedawca auta, który ma tylko zwykłego laptopka z programem zakladal mi rozrząd i zauwazylem problem z obrotami. Po kilku dniach podlaczyl swojego lapka i świrował mu tam wtrysk więc mowil bym udał się na korektę dawki wtrysku.
1. Podjechalem na wymianę zimowych opon do zakladu i zapytałem przy okazji o moj problem (bo rowniez mieli mozliwosc diagnostyki), powiedzial ze trzeba zalozyc na nowo i podpiąć pod komputer by ustawić wtrysk. <- próba zaróbku
2. Po kilku dniach byłem przejazdem w Diesel Serwis i tam równiez mi powiedział, że pewnie po zalozeniu rozrządu trzeba na zapłonie tylko przestawić wtryski poprzez komputer, bez ponownego ustawiania rozrządu... <- szczery, otwarty na pomoc szef serwisu
3. Z tą diagnozą pojechałem do umówionego mechanika który zrobil tak jak mówili i jest OK*. Przynajmniej nie zostawial auto na caly z piątku do soboty :)

Zakręcone ale wyszło ok.
Dziwne ze ten ktory zakladal rozrząd mial laptopa i program za niby 500zl ale mowil ze to nie ustawia dawki wtrysku. (może miał ale az tak daleko sie nie znal?) :D
Teraz mam prosbę, czy jest jakas wartość którą trzeba ustawić w moim 110km Sport na wtryskach by było jak znawcy z forum (nie ufam mechanikom)? :)



Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Nierówna praca na jałowym biegu - po rozrządzie

Post autor: VW_seller » sob lis 07, 2015 23:11

pepepe pisze:czy jest jakas wartość którą trzeba ustawić w moim 110km Sport
A CO to za auto ten sport ? czy to tylko taki żart ?
pepepe pisze:Dziwne ze ten ktory zakladal rozrząd mial laptopa i program za niby 500zl
program mozna miec za darmo chociażby free VW tool i kabel za 20zl i tyle wystarczy jesli sie ktoś zna , znam takich co maja programy po 15 tysi i nic nie wiedza


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Awatar użytkownika
pepepe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: czw maja 02, 2013 18:35

Nierówna praca na jałowym biegu - po rozrządzie

Post autor: pepepe » pn lis 09, 2015 19:40

VW_seller pisze:A CO to za auto ten sport ? czy to tylko taki żart ?

Program mozna miec za darmo chociażby free VW tool i kabel za 20zl i tyle wystarczy jesli sie ktoś zna , znam takich co maja programy po 15 tysi i nic nie wiedza
W takim razie ten sąsiad ma i laptopa i program tylko sie nie zna :D Miał VW tool bo widzę po zdjęciach google.

Zauważyłem jednak, ze nadal jest brak mocy, gorzej odpalał i zwiększył spalanie...Dzis pojechalem na godzinę do Diesel Serwis 25km od domu i okazało się, że dawki były ustawione na ok 8, a powinno byc ok 3...
Popukali młotkiem pompę wtryskową w prawo i w lewo, aż pod ustawionym komputerem pokazał od 2.50 do 4.30 (średnia 3.50) i przybyło mocy, spadło spalanie i jest OK. Dziwiły jednak ich skoki wtrysku; powinno być ok 0.5 a nie prawie 2.00....

Pytanie o dawki wtrysków już nieaktualne. Auto zrobione. :)



Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

Nierówna praca na jałowym biegu - po rozrządzie

Post autor: VW_seller » pn lis 09, 2015 19:51

do dawka na pompie ale to nie istotne . na 8mg może być tylko będzie muł .na 3mg jest oka ,a jak ma sie kąt wtrysku ? ustawiali ci to ?
pepepe pisze: Dziwiły jednak ich skoki wtrysku; powinno być ok 0.5 a nie prawie 2.00....
o to wtryski być może już swoje widziały ,ale sprawdzić je dokładniej to jedynie na maszynie


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości