Strona 1 z 1

Sterowanie przyśpieszeniem w dieslu

: ndz paź 25, 2015 20:32
autor: Makar 42
W golfie IV nie ma przepustnicy. Na jaki zespół samochodu skierowane są impulsy z potencjometru pedału przyśpieszenia.

Sterowanie przyśpieszeniem w dieslu

: ndz paź 25, 2015 20:43
autor: Maszan
W golfie 4 TDI dodaj.Sterujesz ramieniem nastawnika w pompie wtryskowej.

Sterowanie przyśpieszeniem w dieslu

: ndz paź 25, 2015 22:00
autor: darwaz
A dokładniej to sygnał z pedału gazu wysyłany jest do ECU, Ecu go przelicza na dawkę paliwa żądaną przez kierowcę, potem ta dawka jest weryfikowana przez limiter momentu, limiter dymienia potem przeliczana na napięcie które steruje ramieniem nastawnika pompy wtryskowej. Więc tak technicznie to "impulsy z potencjometru" pedału nie steruje bezpośrednio nastawnikiem.

Sterowanie przyśpieszeniem w dieslu

: wt paź 27, 2015 21:57
autor: Makar 42
Pytanie moje związane było z "niemrawym" (mało dynamicznym w moim golfiku) działaniem pedału przyśpieszenia w początkowej fazie naciskania, co czasami prowadzi do gaśnięcia silnika przy ruszaniu. Rozebrałem potencjometr - jego ślizgacze jak i ścieżki są w b. dobrym stanie, nie zabrudzone i nie wyślizgane. Skoro jednak nie ma prostego przełożenia - jak sądziłem - pomiędzy potencjometrem przyśpieszenia a elementem wykonawczym, będę musiał szukać przyczyny gdzie indziej.

Sterowanie przyśpieszeniem w dieslu

: wt paź 27, 2015 22:15
autor: darwaz
Zrób wszystkie logi to się może coś wyjaśni.

Sterowanie przyśpieszeniem w dieslu

: śr paź 28, 2015 08:21
autor: Sztomel
Działanie potencjometru można prosto sprawdzić Vagiem bez konieczności jego rozbierania :
wybieramy Select -> 01 Engine -> 08 Measuring Blocks -> grupa 002 -> kolumna druga i bez odpalania silnika (tylko na włączonym zapłonie) wciskasz stopniowo i miarowo pedał gazu obserwując jak rośnie jego procentowe wskazanie. Odpuszczając delikatnie i miarowo pedał gazu, sprawdzasz ponownie wskazania procentowe i tak kilka razy aby mieć pewność, że wartość rośnie stale i płynnie a nie blokuje się w pewnym momencie i zmienia się skokowo :
http://s1246.photobucket.com/user/Kowi8 ... 7.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jestem pewien, że niemrawość reakcji samochodu nie jest spowodowana pedałem gazu ale zrobisz logi to będzie widać jakie wartości znacznie odbiegają od normy.