Sterowanie przyśpieszeniem w dieslu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Sterowanie przyśpieszeniem w dieslu
W golfie IV nie ma przepustnicy. Na jaki zespół samochodu skierowane są impulsy z potencjometru pedału przyśpieszenia.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
Sterowanie przyśpieszeniem w dieslu
W golfie 4 TDI dodaj.Sterujesz ramieniem nastawnika w pompie wtryskowej.
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony

Seat Leon 1.6 16 05' LPG
- darwaz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
- Kontakt:
Sterowanie przyśpieszeniem w dieslu
A dokładniej to sygnał z pedału gazu wysyłany jest do ECU, Ecu go przelicza na dawkę paliwa żądaną przez kierowcę, potem ta dawka jest weryfikowana przez limiter momentu, limiter dymienia potem przeliczana na napięcie które steruje ramieniem nastawnika pompy wtryskowej. Więc tak technicznie to "impulsy z potencjometru" pedału nie steruje bezpośrednio nastawnikiem.
Sterowanie przyśpieszeniem w dieslu
Pytanie moje związane było z "niemrawym" (mało dynamicznym w moim golfiku) działaniem pedału przyśpieszenia w początkowej fazie naciskania, co czasami prowadzi do gaśnięcia silnika przy ruszaniu. Rozebrałem potencjometr - jego ślizgacze jak i ścieżki są w b. dobrym stanie, nie zabrudzone i nie wyślizgane. Skoro jednak nie ma prostego przełożenia - jak sądziłem - pomiędzy potencjometrem przyśpieszenia a elementem wykonawczym, będę musiał szukać przyczyny gdzie indziej.
Sterowanie przyśpieszeniem w dieslu
Działanie potencjometru można prosto sprawdzić Vagiem bez konieczności jego rozbierania :
wybieramy Select -> 01 Engine -> 08 Measuring Blocks -> grupa 002 -> kolumna druga i bez odpalania silnika (tylko na włączonym zapłonie) wciskasz stopniowo i miarowo pedał gazu obserwując jak rośnie jego procentowe wskazanie. Odpuszczając delikatnie i miarowo pedał gazu, sprawdzasz ponownie wskazania procentowe i tak kilka razy aby mieć pewność, że wartość rośnie stale i płynnie a nie blokuje się w pewnym momencie i zmienia się skokowo :
http://s1246.photobucket.com/user/Kowi8 ... 7.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jestem pewien, że niemrawość reakcji samochodu nie jest spowodowana pedałem gazu ale zrobisz logi to będzie widać jakie wartości znacznie odbiegają od normy.
wybieramy Select -> 01 Engine -> 08 Measuring Blocks -> grupa 002 -> kolumna druga i bez odpalania silnika (tylko na włączonym zapłonie) wciskasz stopniowo i miarowo pedał gazu obserwując jak rośnie jego procentowe wskazanie. Odpuszczając delikatnie i miarowo pedał gazu, sprawdzasz ponownie wskazania procentowe i tak kilka razy aby mieć pewność, że wartość rośnie stale i płynnie a nie blokuje się w pewnym momencie i zmienia się skokowo :
http://s1246.photobucket.com/user/Kowi8 ... 7.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jestem pewien, że niemrawość reakcji samochodu nie jest spowodowana pedałem gazu ale zrobisz logi to będzie widać jakie wartości znacznie odbiegają od normy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości