Strona 1 z 2

Cieknące chłodzenie...

: śr sie 09, 2006 23:53
autor: Bordos
W moim mk2 1.6 TD ciagle "wali się" chłodzenie i cieknie.
Dziś po raz drugi w czasie 2 miechów kupiłem wąż łączący pompe, chłodzenie oleju i blok silnika, bo poprzednik po 500 km poległ na lączeniu.
Czy przy okazji "grzebania" w tych przewodach wymienic też inne. ( wspomne, że jeden z nich jest dziwnie składany, tzn. jest z paru kawałków po 10 - 15 cm, ale nie cieknie).

W jaki sposób sprawdzic stan pompy wody??

Jak wyczyścic zbiorniczek wyrównawczy ( w domu )?? Da się go rozłożyc?


Pomużcie - moze komus się juz cos takiego trafiało??

: śr sie 09, 2006 23:56
autor: Macienty
Bordos pisze:Jak wyczyścic zbiorniczek wyrównawczy ( w domu )?? Da się go rozłożyc?
zbiorniczek najlepiej jest przepłukac pare razy wrzatkiem i wymyc pod wysokim cisnieniem. A jak sie auto zagrzeje nie masz przypadkiem twardych weży? Sprawdź i napisz.

: czw sie 10, 2006 00:04
autor: Bordos
No miekkie nie są, juz sprawdzałem. Mechanik mowił, że może byc uszczelka pod głowica walnieta i pompowac ciśnienie, ale to chyba by się działo szybko,a nie po 500 km. Ciec zaczeło tak po 450, a wcześniej nic nie ciekło.

: czw sie 10, 2006 00:25
autor: tomogolf2
Bordos, wiesz co sprawdz?masz taki przewodz prowadzacy do zborniczka odłacz go od zbiorniczka odkerc korek i dmuchnij w niego zobacz czy nie jest zatkany, ja tak mialem, to fachowcy mieli rozne zdanie, jedni ze pompa walnieta inni ze uszczelka inni ze termostat.zobacz ten wezyk i dmuchnij w niego jak zabulgoce w zbiorniczku do trzeaba szukac innej przyczyny a jak bedzie ci ciezk sie dmuchało to znaczy ze masz cos z chlodnica, czekam na twoja wypowedz.

: czw sie 10, 2006 00:28
autor: Bordos
Hehe, dobry sposób. Ten przewod akurat był wymieniany wcześniej bo był az popękany od starości ( chodzi ci o ten od chłodnicy do zbiorniczka rozumiem... ), ale moze faktycznie cos z chłodnica nie tak.

Mi cos z ta uszczelka nie pasuje, bo przeciez chyba by szybko napompowało się wtedy i pękało?

Zreszta jak to uszczelka to auto pewnie do przyszłych wakacji nie pojeździ...

: czw sie 10, 2006 03:15
autor: Macienty
Bordos, a wymieniales oring pod korkiem od zbiorniczka? korek masz dobry? byc moze amsz za duze cisnienie w ukladzie chłodzacym i dla tego?

: czw sie 10, 2006 09:23
autor: Bordos
A co to jest ten oring?? Nic nie wymieniałem przy zbiorniczku. A z ciśnieniem wlasnie mi sie tak wydaje że jest zbyt duże.

: czw sie 10, 2006 09:27
autor: RobertP
Bordos pisze:A co to jest ten oring?? Nic nie wymieniałem przy zbiorniczku. A z ciśnieniem wlasnie mi sie tak wydaje że jest zbyt duże.
odkręć korek, obróć go tam będzie widać taka gumeczkę na środku to jest ten oring

: czw sie 10, 2006 09:34
autor: Bordos
Na korku od dolnej strony rozumiem??

Ile takie cos w razie czego kosztuje??

: czw sie 10, 2006 09:36
autor: RobertP
Bordos pisze:Na korku od dolnej strony rozumiem??

Ile takie cos w razie czego kosztuje??
myśle że w 10zł się zmieścisz
albo drugi korek ze szrotu od 10 do 20zł

: czw sie 10, 2006 09:42
autor: Bordos
Heh.. zaraz ide zegary montowac to sprawdze i napisze. W którym dokladnie miejscu korka to sie powinno znajdowac??

[ Dodano: 10 Sie 2006 22:59 ]
Sprawdzone.

Pod korkiem, jest jeszcze gumowa uszczelka, była ona zsunięta w połowie z korka, a w połowie nadal w nim siedziała.

Czy to o tę częśc chodziło??

Chciałem sie też zapytac, gdzie na wskaźniku włącza wam sie wentylator chłodnicy?? U mnie dzieje się to trochę po połowie skali. Czy tak poowinno byc?

: sob sie 12, 2006 00:09
autor: RobertP
Bordos pisze:Pod korkiem, jest jeszcze gumowa uszczelka, była ona zsunięta w połowie z korka, a w połowie nadal w nim siedziała.
Czy to o tę częśc chodziło??
tak to ta uszczelka oring :-)

[ Dodano: Sob Sie 12, 2006 00:12 ]
Bordos pisze:W moim mk2 1.6 TD ciagle "wali się" chłodzenie i cieknie.
a gdzie Ci dokładnie cieknie ?
może odłącz wentylator niech sie nagrzeje (bez obawy prze kilka minutek nic się nie stanie, tylko nie wstawiaj mu :-) )
i popatrz gdzie przy wyższym ciśnieniu wawala/wydmu_c_h_uje Ci płyn chłodniczy na zewnątrz

: sob sie 12, 2006 01:53
autor: Macienty
ten oring ma duzy wpływ na chłodzenie, nagrzej go i zobacz jak teraz bedzie :bigok:

: sob sie 12, 2006 07:25
autor: RobertP
macientyvw pisze:ten oring ma duzy wpływ na chłodzenie, nagrzej go i zobacz jak teraz bedzie :bigok:
potwierdzam, poprostu musi trzymac swoje cisnienie
ja miałem uszkodzony korek od spodu i wiecznie oring spadał a po wykręceniu korka był na ściance zbiorniczka, w końcu wymieniłem cały korek