Cieknące chłodzenie...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Cieknące chłodzenie...

Post autor: Bordos » śr sie 09, 2006 23:53

W moim mk2 1.6 TD ciagle "wali się" chłodzenie i cieknie.
Dziś po raz drugi w czasie 2 miechów kupiłem wąż łączący pompe, chłodzenie oleju i blok silnika, bo poprzednik po 500 km poległ na lączeniu.
Czy przy okazji "grzebania" w tych przewodach wymienic też inne. ( wspomne, że jeden z nich jest dziwnie składany, tzn. jest z paru kawałków po 10 - 15 cm, ale nie cieknie).

W jaki sposób sprawdzic stan pompy wody??

Jak wyczyścic zbiorniczek wyrównawczy ( w domu )?? Da się go rozłożyc?


Pomużcie - moze komus się juz cos takiego trafiało??



Awatar użytkownika
Macienty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 966
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:10
Lokalizacja: BWA

Post autor: Macienty » śr sie 09, 2006 23:56

Bordos pisze:Jak wyczyścic zbiorniczek wyrównawczy ( w domu )?? Da się go rozłożyc?
zbiorniczek najlepiej jest przepłukac pare razy wrzatkiem i wymyc pod wysokim cisnieniem. A jak sie auto zagrzeje nie masz przypadkiem twardych weży? Sprawdź i napisz.


"Most perfect silence is when
there´s no need to explain"

Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Post autor: Bordos » czw sie 10, 2006 00:04

No miekkie nie są, juz sprawdzałem. Mechanik mowił, że może byc uszczelka pod głowica walnieta i pompowac ciśnienie, ale to chyba by się działo szybko,a nie po 500 km. Ciec zaczeło tak po 450, a wcześniej nic nie ciekło.



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » czw sie 10, 2006 00:25

Bordos, wiesz co sprawdz?masz taki przewodz prowadzacy do zborniczka odłacz go od zbiorniczka odkerc korek i dmuchnij w niego zobacz czy nie jest zatkany, ja tak mialem, to fachowcy mieli rozne zdanie, jedni ze pompa walnieta inni ze uszczelka inni ze termostat.zobacz ten wezyk i dmuchnij w niego jak zabulgoce w zbiorniczku do trzeaba szukac innej przyczyny a jak bedzie ci ciezk sie dmuchało to znaczy ze masz cos z chlodnica, czekam na twoja wypowedz.


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Post autor: Bordos » czw sie 10, 2006 00:28

Hehe, dobry sposób. Ten przewod akurat był wymieniany wcześniej bo był az popękany od starości ( chodzi ci o ten od chłodnicy do zbiorniczka rozumiem... ), ale moze faktycznie cos z chłodnica nie tak.

Mi cos z ta uszczelka nie pasuje, bo przeciez chyba by szybko napompowało się wtedy i pękało?

Zreszta jak to uszczelka to auto pewnie do przyszłych wakacji nie pojeździ...



Awatar użytkownika
Macienty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 966
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:10
Lokalizacja: BWA

Post autor: Macienty » czw sie 10, 2006 03:15

Bordos, a wymieniales oring pod korkiem od zbiorniczka? korek masz dobry? byc moze amsz za duze cisnienie w ukladzie chłodzacym i dla tego?


"Most perfect silence is when
there´s no need to explain"

Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Post autor: Bordos » czw sie 10, 2006 09:23

A co to jest ten oring?? Nic nie wymieniałem przy zbiorniczku. A z ciśnieniem wlasnie mi sie tak wydaje że jest zbyt duże.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw sie 10, 2006 09:27

Bordos pisze:A co to jest ten oring?? Nic nie wymieniałem przy zbiorniczku. A z ciśnieniem wlasnie mi sie tak wydaje że jest zbyt duże.
odkręć korek, obróć go tam będzie widać taka gumeczkę na środku to jest ten oring



Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Post autor: Bordos » czw sie 10, 2006 09:34

Na korku od dolnej strony rozumiem??

Ile takie cos w razie czego kosztuje??



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw sie 10, 2006 09:36

Bordos pisze:Na korku od dolnej strony rozumiem??

Ile takie cos w razie czego kosztuje??
myśle że w 10zł się zmieścisz
albo drugi korek ze szrotu od 10 do 20zł



Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Post autor: Bordos » czw sie 10, 2006 09:42

Heh.. zaraz ide zegary montowac to sprawdze i napisze. W którym dokladnie miejscu korka to sie powinno znajdowac??

[ Dodano: 10 Sie 2006 22:59 ]
Sprawdzone.

Pod korkiem, jest jeszcze gumowa uszczelka, była ona zsunięta w połowie z korka, a w połowie nadal w nim siedziała.

Czy to o tę częśc chodziło??

Chciałem sie też zapytac, gdzie na wskaźniku włącza wam sie wentylator chłodnicy?? U mnie dzieje się to trochę po połowie skali. Czy tak poowinno byc?



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob sie 12, 2006 00:09

Bordos pisze:Pod korkiem, jest jeszcze gumowa uszczelka, była ona zsunięta w połowie z korka, a w połowie nadal w nim siedziała.
Czy to o tę częśc chodziło??
tak to ta uszczelka oring :-)

[ Dodano: Sob Sie 12, 2006 00:12 ]
Bordos pisze:W moim mk2 1.6 TD ciagle "wali się" chłodzenie i cieknie.
a gdzie Ci dokładnie cieknie ?
może odłącz wentylator niech sie nagrzeje (bez obawy prze kilka minutek nic się nie stanie, tylko nie wstawiaj mu :-) )
i popatrz gdzie przy wyższym ciśnieniu wawala/wydmu_c_h_uje Ci płyn chłodniczy na zewnątrz



Awatar użytkownika
Macienty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 966
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:10
Lokalizacja: BWA

Post autor: Macienty » sob sie 12, 2006 01:53

ten oring ma duzy wpływ na chłodzenie, nagrzej go i zobacz jak teraz bedzie :bigok:


"Most perfect silence is when
there´s no need to explain"

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob sie 12, 2006 07:25

macientyvw pisze:ten oring ma duzy wpływ na chłodzenie, nagrzej go i zobacz jak teraz bedzie :bigok:
potwierdzam, poprostu musi trzymac swoje cisnienie
ja miałem uszkodzony korek od spodu i wiecznie oring spadał a po wykręceniu korka był na ściance zbiorniczka, w końcu wymieniłem cały korek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 111 gości