Witam serdecznie.
W niedziele miałem przykrą przygodę.
Wracałem z Kołobrzegu do domu (zrobiłem w ten dzień ok 600km).
Przed samym domem zapaliła się kontrolka poziomu cieczy chłodzącej.
Otwieram maskę a tam powódź.
Zadzwoniłem po znajomego mechaniora stwierdził że wąż od chłodnicy się wypiął.
Twierdzi że ciśnienie pompowane jest do układu chłodzącego.
Obstawił na UPG.
Tylko że jakieś 2 miesiące temu robiłem głowicę z uszczelką (popychacze,zawory,szlif,sprawdzenie szczelności itp itd) wraz z kompletnym rozrządem.
Oleju mi nie ubywa,nie przybywa.
Woda uciekła tylko tym wężem przez korek nie wyrzuca.
Wężę są twarde po ostrzejszej jeździe.
Czy faktycznie trzeba czapkę zdjąć?
Dwa miesiące temu wpakowałem w mojego TDI ponad 1700zł i teraz poprawka?
No już mi ręce opadają.
Proszę o porady.
wyrzuciło wąż chłodniczy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- jpatryk125
- Użytkownik
- Posty: 254
- Rejestracja: czw sty 06, 2011 19:20
- Lokalizacja: Kamienna Góra
wyrzuciło wąż chłodniczy
Częstą (aczkolwiek błahą) przyczyną może być korek na zbiorniczku wyrównawczym.
Miałem nieciekawą historię z bmw e46 mojego ojca. Generalnie raz pękł zbiorniczek wyrównawczy, potem wypiął się wąż, a potem dwa razy padła (wyczuwalne spore luzy poprzeczne i delikatne wycieki) markowa pompa wody. Kiedy ojciec po raz 2 zamawiał pompę, to sprzedawca stwierdził, że coś jest nie tak i poradził wymianę korka właśnie od zbiorniczka wyrównawczego. Teraz wszystko jest w porządku.
Spróbuj, bo to mało kosztuje. Korek najlepiej kup nowy ori.
P.S.
Czyli generalnie doszedłem do wniosku, że korek odpowiada za utrzymanie prawidłowego ciśnienia w układzie chłodzenia. Kiedy ciś jest za duże, to takie cyrki się dzieją.
Miałem nieciekawą historię z bmw e46 mojego ojca. Generalnie raz pękł zbiorniczek wyrównawczy, potem wypiął się wąż, a potem dwa razy padła (wyczuwalne spore luzy poprzeczne i delikatne wycieki) markowa pompa wody. Kiedy ojciec po raz 2 zamawiał pompę, to sprzedawca stwierdził, że coś jest nie tak i poradził wymianę korka właśnie od zbiorniczka wyrównawczego. Teraz wszystko jest w porządku.
Spróbuj, bo to mało kosztuje. Korek najlepiej kup nowy ori.
P.S.
Czyli generalnie doszedłem do wniosku, że korek odpowiada za utrzymanie prawidłowego ciśnienia w układzie chłodzenia. Kiedy ciś jest za duże, to takie cyrki się dzieją.
wyrzuciło wąż chłodniczy
Te górne węże muszą być chyba twarde tak?
Te dolne powinny być bardziej miękkie ?
Dzisiaj sprawdzimy na innym korku.
Pożyczę od kumpla on ma sprawny więc powinno być wszystko jasne.
A czy może to być wina termostatu?
Te dolne powinny być bardziej miękkie ?
Dzisiaj sprawdzimy na innym korku.
Pożyczę od kumpla on ma sprawny więc powinno być wszystko jasne.
A czy może to być wina termostatu?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14139
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
wyrzuciło wąż chłodniczy
Wszystkie węże będą twarde.W układzie wytwarza się ciśnienie do ok. 1,6 bara.Później korek upuszcza,ale to już w kryzysowych sytuacjach.balon91 pisze:Te górne węże muszą być chyba twarde tak?
Te dolne powinny być bardziej miękkie ?
Normalnie węże twardnieją,ale powinno dać się je ugiąć kciukiem.
Raczej nie,bo nie piszesz nic o wzroście temperatury.balon91 pisze:A czy może to być wina termostatu?
Stawiam na zmęczenie materiału i przez to wąż wystrzelił.Przy chłodnicy są druciane zawleczki,które korodują i byś może jedna z nich puściła
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
wyrzuciło wąż chłodniczy
Padła jednak uszczelka. Metalowa uszczelka to jednak nie był najlepszy pomysł. Powierzchnia bloku nie była idealnie płaska i wyszło jak wyszło. W sobotę zakładam erlinga.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 165 gości