froncek pisze:Mam problem ze sprzęgłem. Mianowicie chodzi o rzecz następującą: mam golfa III z hydraulicznym sprzęgłem. Bierze na samym prawie końcu wysprzęglania. Mam pytanie; czy w jakiś sposób można wyregulować sprzęgło ? lub czy to świadczy o zuzyciu tarczy i nadchądzącej wymianie?
własnie mi wczoraj "wywalono" troszkę podobny temat, ale jestem już dzisiaj po naprawie
więc tak, przy pedale ma zaczepione cięgło które wychodzi do pompy mieszczącej się pod maską zaraz przy pompie hamulcowej
płyn hamulcowy ze zbiorniczka płynie rurką (ok 14cm) w parcianej otulinie do pompy tam przy pompie masz odpowietrznik,
więc jak nie masz z kim to możesz sam spóbować odpowietrzyć, odkręc kluczem nr 10 lekko i patrz czy idą bąbleki lub słychać syczenie i czekaj aż pojawi się płyn odczekaj troszkę i zakręć
następnie przy skrzyni masz jeszcze jeden odpowietrznik wkręcony w obudowę siłownika przykręconego do skrzyni a zasilnaego płynem hydraulicznym z pompy opisanej wczesniej
więc ten odkręć i odczekaj aż spłynie ci troszkę płynu
i tak dwa razy jeden po drugim
a najlepiej jak sa dwie osoby to odpowietrzysz sobie tak samo jak hamulce (pompowanie pedałem i wypuszczenie powietrza przez odpowietrzniki-chyba wieszo co chodzi... ) tam gdzie wystaje króciec i w niego włożony jest ten parciano-gumowy wężyk
jeśli choć troszkę wilgotne wykręcaj (z tym jest mały problem
)
i wyczyść rozkręć tą pompke i powymieniaj uszczelki
dzisiaj tak zrobiłem, koszt uszczelek to 19zł za komplet (4 gumki i pierścień segera), czas z rozkręceniem i złożeniem do kupy i odpowietrzeniem na całkowiecie pełnym luzie ok. 4h
więc jeszcze co zerknij sobie czy przypadkiem nie poci ci się przy pompie tej od sprzęgła ta
ale możliwe że niekoniecznie jest problem u Ciebie przy wspomaganiu sprzęgła
może wycisk się zj.....ł i skończyło sie słoneczko ..., a tu czeka cie wyciąganie skrzyni
Ps. z naprawy chciałem zrobić FAQ ale mój cyfrak HP odmówił posłuszeństwa
może ktoś sie zna?- (nie wyświetla się podgląd na wyświetlaczu poza tym działa)