Strona 1 z 1

Zasada działania trybu awaryjnego

: pt wrz 18, 2015 11:46
autor: kornat
Nie wiem czy w dobrym dziale piszę, ale ten pasował najbardziej.
Może ktoś opisać jak działa tryb awaryjny obcinając ciśnienie doładowania w turbo? Powiedźmy, że auto przeładowuje przez zapieczone kierowniczki przez co przez kilka sekund pompuje ponad normę zadaną w ECU. W tym czasie ECU odpuszcza N75, ale kierownice nadal stoją w max doładowaniu. Patrząc po logach innych użytkowników, widać jak przechodzi w tryb awaryjny poprzez zbicie ciśnienia do atmosferycznego.
Teraz pytanie na jakiej zasadzie to ciśnienie jest zbite?

Zasada działania trybu awaryjnego

: pt wrz 18, 2015 15:42
autor: Adamm
Zmniejszeniem ilosci podawanego paliwa

Zasada działania trybu awaryjnego

: pt wrz 18, 2015 17:34
autor: kornat
Myślałem, że jakiś zaworek, bo kiedyś logowałem auto znajomemu i puki nie złapał trybu awaryjnego było słychać delikatnie turbinkę, a po notlaufie cisza.
Dzięki, punkcik przyznany.

Zasada działania trybu awaryjnego

: pt wrz 18, 2015 20:07
autor: Adamm
n75 sluzy do regulacji pracy turbo (czyto przes waste gate czy zmienna geometrie) w przypadku niemoznosci regulacji w ten spospob komp ogranicza dawke paliwa przez co wytwarzana jest mniejsza ilosc spalin i w ten sposob turbo chronione jest przed ponadnormatywną praca