Strona 1 z 1
Pompa 107J, 0.230, problem z obrotami
: pt wrz 11, 2015 07:41
autor: lysyfm
Witam.
Po założeniu pompy 107J i wtrysków 0.230 bez softu póki co, mam problem z obrotami, 1.9TDI AHU.
-Auto ma wolne obroty, szarpie silnikiem,
-Przy ustawieniu prawidłowego kąta początku wtrysku, auto szczeka przy wejściu na obroty, wartości z grupy 013: 1- -3,01, 2- -3,01, 3- 0,0, 4- puste.
-Przy ustawieniu kąta początku wtrysku na 180, auto stabilizuje obroty, przerywa mniej wchodząc na obroty, wartości z grupy 013: 1- 0,7, 2- 1, 3- 0,9, 4- wolny.
Mierzone na jałowym przy temperaturze 85 stopni.
Moje pytanie, czy jest to wina braku odpowiedniego softu póki co, czy coś jest nie tak z układem paliwowym bądź czymś innym. Dodam że w pierwszej sytuacji auto dymi na biało na wolnych obrotach, w drugiej spaliny się uspokajają. Proszę o jakieś podpowiedzi. Z góry dzięki
Pompa 107J, 0.230, problem z obrotami
: pt wrz 11, 2015 08:03
autor: Sztomel
Jeśli na oryginalnej pompie wtryskowej i wtryskiwaczach nie było żadnego problemu to w tym konkretnym przypadku podejrzewam uszkodzenie wtryskiwacza sterującego (tego z kabelkiem). Zmierz rezystancję na pinach wtyczki kabelka z niego wychodzącego i podaj jej wartość. Z całą pewnością nie jest to problem braku odpowiedniego softu pod ten osprzęt.
Pompa 107J, 0.230, problem z obrotami
: pt wrz 11, 2015 09:11
autor: lysyfm
Możliwe że walnąłem się gdzies przy zmianie wtyczki pompy na 10 pin. Czy pokazałoby coś w błędach wtedy?
Pompa 107J, 0.230, problem z obrotami
: pt wrz 11, 2015 10:44
autor: Sztomel
Zapewne.
Pompa 107J, 0.230, problem z obrotami
: pt wrz 11, 2015 17:02
autor: lysyfm
Sterujący: 98,5 ohm. Na jałowym po odłączeniu wtyczki niewielkie szarpnięcie silnikiem i minimalnie mniejsze telepanie. Chyba wykręcam pompę i wtryski i wiozę do specjalisty. Ile wynosi mniej w. Koszt takiego badania?
Pompa 107J, 0.230, problem z obrotami
: pt wrz 11, 2015 20:45
autor: stefano189
miałem tak kiedyś. Padła mi wtedy pompa wstępna w pompie wtryskowej. Kupa dymu za autem i korekcje +-3.00.
Pompa 107J, 0.230, problem z obrotami
: sob wrz 12, 2015 06:32
autor: Sztomel
Zatem rezystancja czujnika wzniosu iglicy we wtrysku sterującym jest poprawna. Koszt sprawdzenia pompy wtryskowej to, przynajmniej w mojej okolicy, 50 złotych. Co do wtryskiwaczy to ponoć 10 lub 12 zł od sztuki czyli w stówie powinieneś się zmieścić ale na początek lepiej zacząć od sprawdzenia pompy a jeśli okaże się sprawna to wtedy wtryskiwacze bo skoro czujnik G80 we wtrysku sterującym jest sprawny to bardziej obstawiam winę pompy jak zresztą kolega stefano189.
Pompa 107J, 0.230, problem z obrotami
: pn paź 26, 2015 10:05
autor: lysyfm
Dzięki panowie. W poniedziałek jadę zawieźć pompkę i wtryski do sprawdzenia. Dam znać co klękło. Dodam że na pewno coś z pompą, bo po założeniu moich starych, pewnych wtrysków sytuacja się nie zmieniła. Dzięki
Po miesiącu czasu odebrałem pompę od (pseudo) fachowca. Nie naprawił jej a co najlepsze nawet nie odnalazł usterki. Stwierdził że pompa nie trzyma parametrów nawet po uszczelnieniu. Nastawnik niby ok. Zdziwiło mnie że robił to tak długo i że posiada dużo sprzętu. Polecicie kogoś kto zająłby się tą pompką (żeby wiedział co to jest 107J) najlepiej z opolskiego bądź wysyłkowo.
Pompa 107J, 0.230, problem z obrotami
: pn paź 26, 2015 18:02
autor: bzdzioch1
zrób log statyczny 000Bs 004,004 bs,004 dynamiczny. jaka dawka była, jakie napięcie rsw po zapłonie.. ? pomiar ciśnienia w pompie można było wykonać na pracującym silniku..

Pompa 107J, 0.230, problem z obrotami
: pn paź 26, 2015 20:19
autor: darwaz
Jesteś w stanie zgrać sam wsad kompa a potem go wgrać? Jak tak to Ci mogę napisać mapę nastawnika dla 107j i 0.230 i mapę SOI. Sprawdzisz sobie czy się poprawi. Wg mnie nie będzie stabilnie na niskich obrotach jak tak drastycznie wzrośnie dawka względem tego co było przed zmianą. Na korekcje też nie można patrzeć jak się ma mapy od pompy 10mm a wsadzona 11 i wtryski 0.230. Zrób też komplet logów tak jak mówią koledzy.
Pompa 107J, 0.230, problem z obrotami
: wt gru 01, 2015 13:38
autor: lysyfm
Obecnie nie mam tej pompy, zawiozłem do warsztatu z jakąś już 'renomą'. Zobaczymy co powiedzą.
Generalnie przyczyną ambarasu była duża różnica ciśnienia na drugim cylindrze. Wymiana pierścieni. Dodatkowo prawie totalnie zapchany kolektor ssący na tym cylindrze.