Strona 1 z 1
Miganie kontrolki oleju na zimnym
: pt wrz 11, 2015 01:42
autor: sebool12
Witam
Po ostatniej wymianie oleju zauważyłem, że przy zimnym silniku kontrolka od oleju mignie 3-4 za nim zgaśnie. Początkowo myślałem, że mam zły filtr, ale ponownie wymieniłem na ten sam model co był wcześniej i nic to nie dało.
Czy to normalne? Na ciepłym nie miga ani razu
Jakie ciśnienie oleju powinien mieć 1z? I w jakich warunkach (ciepły, zimny, większe obroty)
Który czujnik oleju ma za zadanie "zgasić" kontrolkę oleju przy uruchamianiu? Ten przy filtrze (szary) czy niebieski u góry?
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
Update
Zrobiłem test ciśnienia oleju. Na zimnym od razu po odpaleniu pokazało 5,5 bara i stopniowo spadało, gdzie kontrolka zgasła po 2 mignięciach, a silnik pracował dzień wcześniej. Zagrzałem/przegoniłem trochę auto i na wolnych obrotach pokazało 1.1-1.2 bar, a przy 2000 obr/min 2.8 bar więc parametry idealne

Jednak zdziwiła mnie jedna rzecz - po podmianie szarego czujnika na manometr zarówno na wolnych obrotach jak i wysokich kontrolka ciśnienia oleju nie świeciła się, a chyba powinna nie?
Miganie kontrolki oleju na zimnym
: pt wrz 11, 2015 20:52
autor: stefano189
temat ciężki, bo prawdopodobnie kończy Ci się pompa oleju.
Miałem u siebie to samo. O mały włos nie zarżnąłem silnika. Najpierw mrugają kontrolki, później zaczyna brzęczyk w zegarach. Ludzie szukają usterki elektrycznej, a przeważnie to pompa oleju sieje ferment. Mi potrafił się zaworek podwiesić 2 razy na 130km jazdy.
A każdy może sobie wyobrazić czym grozi utrata smarowania w TDI przy 160km/h i 3500 obr na 2 sekundy ? Pierwsze poleci turbo.
Moja rada, przedłuż węża z manometrem tak żeby dało się zamknąć maskę. I pojeździj trochę. Zobaczysz wtedy czy to nie wina pompy
Miganie kontrolki oleju na zimnym
: pt wrz 11, 2015 22:09
autor: Mengog
Pompy olejowe lubia rdzewieć oczysc ja troche i zobacz jak ona wyglada
Tak jak pisze kolega wyżej nie jest to takie straszne do zrobienia a koszta moga byc duzo wyzsze jak zajedziesz silnik
Re: Miganie kontrolki oleju na zimnym
: sob wrz 12, 2015 00:53
autor: sebool12
stefano189 pisze:
Moja rada, przedłuż węża z manometrem tak żeby dało się zamknąć maskę. I pojeździj trochę. Zobaczysz wtedy czy to nie wina pompy
W sensie sprawdzić czy nie gubi ciśnienia podczas jazdy?
Mengog pisze:Pompy olejowe lubia rdzewieć oczysc ja troche i zobacz jak ona wyglada
Wizualnie wystarczy sprawdzić? Na co zwrócić uwagę?
Opisz coś wiecej jak wyglądała u Ciebie kończąca się pompa. Kiedy migała kontrolka i w jakich warunkach
Poza tym, jak przetestować oba czujniki ?
Miganie kontrolki oleju na zimnym
: sob wrz 12, 2015 09:32
autor: stefano189
sebool12 pisze:W sensie sprawdzić czy nie gubi ciśnienia podczas jazdy?
dokładnie. ten cholerny zaworek może się przywiesić 2 razy na 200km jazdy, ale to wystarczy żeby uwalić turbo.
Kupienie manometru glicerynowego + wąż do koparki to około 60 zł. 1000x mniej niż ewentualna wymiana turbo bądź silnika.
sebool12 pisze:Poza tym, jak przetestować oba czujniki ?
Kontrolka ma się zapalić, jak z jednego zdejmiesz wtyczkę, a drugiego jak zewrzesz do masy
sebool12 pisze:Poza tym, jak przetestować oba czujniki ?
same czujniki nie wiem jak sprawdzić, tylko umiem sprawdzić czy instalacja do nich jest ok.
Miganie kontrolki oleju na zimnym
: sob wrz 12, 2015 09:59
autor: Mengog
pompa jak juz nadaje sie do wymiany zazwyczaj zaczyna podciekac kruććce parcieją i nie spełnia swojej funkcji'
moze sprawdz to co pisał kolega ja wymieniłem i mam z głowy
Miganie kontrolki oleju na zimnym
: sob wrz 12, 2015 12:59
autor: stefano189
Mengog pisze: kruććce parcieją
pompa oleju ma jakieś króćce ? ciekawe gdzie
przecież to kawał żelastwa bez żadnej gumy. Widać że nigdy nie miałeś jej w rękach
Miganie kontrolki oleju na zimnym
: sob wrz 12, 2015 13:16
autor: sebool12
stefano189 pisze:dokładnie. ten cholerny zaworek może się przywiesić 2 razy na 200km jazdy, ale to wystarczy żeby uwalić turbo.
Kupienie manometru glicerynowego + wąż do koparki to około 60 zł. 1000x mniej niż ewentualna wymiana turbo bądź silnika.
Jak dobrze kojarzę to manometr glicerynowy pokazuje najwyższe wskazanie więc jaki z niego pożytek testowania podczas jazdy? (jestem amatorem więc mogę się mylić )
Przed braniem się za pompę chcę sprawdzić czujniki, szczególnie niebieski gdyż szary wymieniałem jakiś czas temu na nowy z ASO. Z tego co wiem to, jeden czujnik (niebieski?) rozwiera się i gasi lampkę na po uruchomieniu silnika, a drugi (szary?) zwiera się gdy nie ma ciśnienia. Zanim ruszę pompę chyba zaopatrzę się w niebieski czujnik i sprawdzę czy są jakieś zmiany.
Dodatkowo, naprawdę jest sens brania się za pompę gdy ciśnienie jest jak najbardziej OK?
Miganie kontrolki oleju na zimnym
: sob wrz 12, 2015 13:21
autor: stefano189
sebool12 pisze: manometr glicerynowy pokazuje najwyższe wskazanie
nie, powoduję że wskazówka nie skacze i postaje w miarę spokojna
Miganie kontrolki oleju na zimnym
: sob wrz 12, 2015 13:36
autor: sebool12
Czyli nawet jeśli straciłbym ciśnienie na sekunde nie zobaczę tego na manometrze
Miganie kontrolki oleju na zimnym
: sob wrz 12, 2015 15:46
autor: stefano189
zobaczysz. sam takim manometrem wyczaiłem że moja pompa to padlo

Miganie kontrolki oleju na zimnym
: sob wrz 12, 2015 15:57
autor: sebool12
A jak to u Ciebie dokładniej wyglądało? Na wolnych i 2tyś obr trzymał obroty tylko czasami podczas jazdy padało ciśnienie? Świeciła Ci się w ogóle kontrolka?
Ponownie zaznaczam - podczas jazdy nigdy nie mignęła mi kontrolka oleju
I jeszcze jedno - jak wygląda u Was odpalanie na zimnym? Najlepiej po kilku dniach postoju. Od razu gaśnie kontrolka oleju ?
Re: Miganie kontrolki oleju na zimnym
: sob wrz 12, 2015 17:54
autor: Mengog
stefano189 pisze:Mengog pisze: kruććce parcieją
pompa oleju ma jakieś króćce ? ciekawe gdzie
przecież to kawał żelastwa bez żadnej gumy. Widać że nigdy nie miałeś jej w rękach
przepraszam najmocniej masz racje popie*** mi sie z chłodnicza oleju u mnie oda zgniła i ciekła jak głupia
Przepraszam za wprowadzenie w błąd