Strona 1 z 1

Uszczelka pod głowicę.

: pn wrz 07, 2015 16:37
autor: balon91
Witam serdecznie chciałbym poznać wasze opinie o uszczelkach pod głowice.
Dzisiaj będę montował corteco 414149P czyli uszczelkę wykonaną z metalu.
Jakie mają wady/zalety uszczelki metalowe.
Wgl jakie są różnice pomiędzy metalowymi a tymi tradycyjnymi.
Z góry dzięki za wszelkie informację.
pozdrawiam

Uszczelka pod głowicę.

: wt wrz 08, 2015 08:29
autor: Michał_1977
balon91 pisze:Jakie mają wady/zalety uszczelki metalowe.
Wadą,jeśli można tak to nazwać,jest to,że zarówno powierzchnia bloku silnika,jaki i głowicy muszą mieć idealnie prostą płaszczyznę.
W tym celu musisz oczyścić ich powierzchnie,a później za pomocą metalowego liniału i szczelinomierza (opcja),sprawdzić czy są proste.Najczęściej deformacji ulega sama głowica i w tym celu należy wykonać szlif (planowanie) jej powierzchni by nadać jej idealnie równą płaszczyznę,mimo iż koncern VW (i mądre książki) wyklucza taką naprawę i zaleca wymianę głowicy na nową.
Zalety są takie,że w przeciwieństwie do tradycyjnych uszczelek (szmacianych),wystarczy je dokręcić podczas montażu i na tym koniec,czyli bez konieczności nagrzewania silnika do 80* i kolejnego etapu dokręcania lub przejechania iluś tam kilometrów i kolejnego dokręcania.
Kolejną zaletą,jest ich wytrzymałość na dmuchanie,tzn. gdyby Ci się kiedyś zamarzyło podkręcić moc w klekocie,taka uszczelka zniesie dużo większe ciśnienie doładowania,niż zwykła.

Uszczelka pod głowicę.

: śr wrz 09, 2015 20:27
autor: balon91
o to mi chodziło.
dzięki

Uszczelka pod głowicę.

: czw wrz 10, 2015 06:45
autor: Michał_1977
Prze bardzo :bigok: