1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza
Witam,
Mam Passata 1.9 tdi (1999r) 110km - automat. Silniczek chodzi doskonale jest po remoncie 6 miesiecy i nie bylo do teraz problemow.
Szukam inspiracji bo nie za bardzo moge dojść do tego co dolega.
Samochod jedzie normalnie, silnik nagrzewa sie dobrze, pracuje miarowo. Ale raz na kilka dni gdy auto osiagnie juz 90 stopni ( a nawet jakis czas potem) silnik zaczyna przerywac i w ciagu minuty przerywajac coraz bardziej - wyłącza sie całkowicie. Po tym nie mozna odpalic auta (objaw jest taki jakby nie bylo paliwa w baku - no ale jest). Silnik kreci, ale nie odpala. Teraz najciekawsze. Jak autko chwilke postoi (jakies 30 min - 1h), silnik sie schłodzi (mniej niz 90 stopni) to odpala! Chodzi bez problemu az do kolejnego razu.
Oddałem do mechanika i wymienił mi pompe wtepna z baku, ale to nie to bo zdarza sie to również podczas jazdy.....
Jestem bardzo zdesperowany, bo autko dziala idealnie, a takie cos sprawia ze nie mozna polegać na aucie i dojazd do pracy jest ryzykowny.
Proszę o pomoc.
Mam Passata 1.9 tdi (1999r) 110km - automat. Silniczek chodzi doskonale jest po remoncie 6 miesiecy i nie bylo do teraz problemow.
Szukam inspiracji bo nie za bardzo moge dojść do tego co dolega.
Samochod jedzie normalnie, silnik nagrzewa sie dobrze, pracuje miarowo. Ale raz na kilka dni gdy auto osiagnie juz 90 stopni ( a nawet jakis czas potem) silnik zaczyna przerywac i w ciagu minuty przerywajac coraz bardziej - wyłącza sie całkowicie. Po tym nie mozna odpalic auta (objaw jest taki jakby nie bylo paliwa w baku - no ale jest). Silnik kreci, ale nie odpala. Teraz najciekawsze. Jak autko chwilke postoi (jakies 30 min - 1h), silnik sie schłodzi (mniej niz 90 stopni) to odpala! Chodzi bez problemu az do kolejnego razu.
Oddałem do mechanika i wymienił mi pompe wtepna z baku, ale to nie to bo zdarza sie to również podczas jazdy.....
Jestem bardzo zdesperowany, bo autko dziala idealnie, a takie cos sprawia ze nie mozna polegać na aucie i dojazd do pracy jest ryzykowny.
Proszę o pomoc.
1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza
A co Ty artysta? filozof?stefan609 pisze:Szukam inspiracji bo nie za bardzo moge dojść do tego co dolega.
Kiedy filtr paliwa wymieniany ostatnio???
1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza
A co Ty artysta? filozof?
pol roku temu. prawdopodobnie tez podczas wymiany pompy wstepnej (4 tygodnie temu).Kiedy filtr paliwa wymieniany ostatnio???
- elemenateur
- Sprzedawca
- Posty: 460
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 14:29
- Lokalizacja: SZCZECIN / GŁOGÓW
- Kontakt:
1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza
Sprawdź zaworek odcinający w pompie. Możesz też sprawdzić kabel zasilający ten zawór pod kątem uszkodzeń, na przykład zasil go prosto z akumulatora nowym kablem.
NAJNIŻSZE CENY NA OLEJE MOTUL NA FORUM
FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne ->viewtopic.php?f=32&t=154643
DO DYSPOZYCJI DOTYCHCZASOWYCH I NOWYCH KLIENTÓW JESTEŚMY POD NICKIEM ELEMENATEUR
TELEFON: 730338154, 663962604, 794675296, 796553835
GG: 51221933, 347504, 17787178
EMAIL: SKLEP@PRO-CHOICE.PL
FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne ->viewtopic.php?f=32&t=154643
DO DYSPOZYCJI DOTYCHCZASOWYCH I NOWYCH KLIENTÓW JESTEŚMY POD NICKIEM ELEMENATEUR
TELEFON: 730338154, 663962604, 794675296, 796553835
GG: 51221933, 347504, 17787178
EMAIL: SKLEP@PRO-CHOICE.PL
1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza
Podczas przerywania i zgaśnięcia silnika odkręć korek wlewu paliwa do baku i wsłuchaj się czy wystąpi efekt zassania powietrza do baku i wtedy odpal silnik bo objaw jest taki jak przy zatkanym odpowietrzeniu wlewu paliwa do baku. Oczywiście może występować również problem z zasilaniem sterownika silnika a tym samym zaworu N109 na pompie wtryskowej lub tylko z zasilaniem samego N109 jak napisał elemenateur. Zwróć uwagę czy na moment zapali się i zgaśnie kontrolka świec żarowych podczas nieudanej próby odpalenia silnika (podczas włączania zapłonu).
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza
stefan609, pompa wstepna w baku? z tego co kojarze to AFNy nie mialy takowej.
moze czujnik polozenia walu Ci szwankuje, one daja taki objaw po nagrzaniu...
moze czujnik polozenia walu Ci szwankuje, one daja taki objaw po nagrzaniu...
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza
Chłopaki,a ja mam podobnie,tylko w zwykłym kaszlaku 1,9D (1Y).
Rano odpali od strzała i kulturalnie chodzi przez 20-30 sekund,czasem minutę.Później widać i czuć jak obroty lecą w dół i słabo reaguje na gaz,tzn. reaguje,ale trzeba więcej wcisnąć.Problem mija po nagrzaniu,ale też nie zawsze i od razu.Często muszę się męczyć podczas jazdy,operując jedną nogą gaz i hamulec
Jak już załapie na dobre,to będzie śmigał cały dzień,chyba że zdąży ostygnąć,to powtórka z rozrywki.
Filtr starego typu z mk2 bez podgrzewacza,powrót bezpośrednio do baku.
Powietrza nie ma w paliwie ani tyci tyci.
Macie jakiegoś pomysła?
EDIT:
Pompa umarła.
Rano odpali od strzała i kulturalnie chodzi przez 20-30 sekund,czasem minutę.Później widać i czuć jak obroty lecą w dół i słabo reaguje na gaz,tzn. reaguje,ale trzeba więcej wcisnąć.Problem mija po nagrzaniu,ale też nie zawsze i od razu.Często muszę się męczyć podczas jazdy,operując jedną nogą gaz i hamulec
Jak już załapie na dobre,to będzie śmigał cały dzień,chyba że zdąży ostygnąć,to powtórka z rozrywki.
Filtr starego typu z mk2 bez podgrzewacza,powrót bezpośrednio do baku.
Powietrza nie ma w paliwie ani tyci tyci.
Macie jakiegoś pomysła?
EDIT:
Pompa umarła.
1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza
Sztomel ponizej odpowiedzi
Adamm
A moze to jest przepływomierz ??
Będę badał, jak sie to stanie następnym razem.Podczas przerywania i zgaśnięcia silnika odkręć korek wlewu paliwa do baku i wsłuchaj się czy wystąpi efekt zassania powietrza do baku i wtedy odpal silnik bo objaw jest taki jak przy zatkanym odpowietrzeniu wlewu paliwa do baku.
Po probie nieudanego odpalenia mruga kontrolka swiec żarowych, co to oznacza ??Zwróć uwagę czy na moment zapali się i zgaśnie kontrolka świec żarowych podczas nieudanej próby odpalenia silnika (podczas włączania zapłonu).
Adamm
jak to sprawdzic ??moze czujnik polozenia walu Ci szwankuje, one daja taki objaw po nagrzaniu...
A moze to jest przepływomierz ??
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza
stefan609, przeplywka nie ma nic do gasiniecia
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza
Musisz podłączyć Vaga do auta i odczytać błędy zapisane w sterowniku silnika bo migająca kontrolka świec żarowych ewidentnie daje znać, że jakiś błąd lub błędy zostały zapisane i po kodzie błędu i jego opisie dowiemy się co jest przyczyną gaśnięcia silnika - prawdopodobnie będzie to jednak czujnik G28 prędkości obrotowej wału korbowego silnika z opisem Open or short to ground czyli chwilowa przerwa w sygnale - zapewne z winy wadliwej instalacji elektrycznej od tego czujnika.stefan609 pisze:Po probie nieudanego odpalenia mruga kontrolka swiec żarowych, co to oznacza ??
1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza
super dzięki Sztomel. Zakupilem VAGA z kablem i będę dziś diagnozował.
Niezwłocznie dam znać.
A więć po podłączeniu do VAGA następujące błędy
17569 Nieznany kod błędu (brak osprzętu / nie zwiazany ze sprzętem)
[ Czujnik temperatury powietrza IAT - zwarcie do plusa, otwarty obwód]
17564 Nieznany kod błędu (brak osprzętu / nie zwiazany ze sprzętem) - BŁĄD SPORADYCZNY
[Czujnik podciśnienia MAP - zwarcie do masy / otwarty obwód]
17849 Nieznany kod błędu (brak osprzętu / nie zwiazany ze sprzętem) - BŁĄD SPORADYCZNY
[Zawór (cewka) recyrkulacji spalin EGR, bank 1 > otwarty obwód, zwarcie do masy]
18072 Nieznany kod błędu (brak osprzętu / nie zwiazany ze sprzętem) - BŁĄD SPORADYCZNY
[Wtryskiwacz, aktywacja - aktualny obwód > otwarty obwód, zwarcie do masy]
16705 Nieznany kod błędu (brak osprzętu / nie zwiazany ze sprzętem) - BŁĄD SPORADYCZNY
[Czujnik obrotów silnika lub jego obwód CKP - zły sygnał]
Znaczenie kodów z tego PDFa.
http://sprawdz.auto.pl/wp-content/uploa ... ek-VAG.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Daje to jakieś światło na sprawę ?
update 1: modul komfortu daje takie błędy
dodatkowo moduł komfortu:
930,928,944 -> faktycznie jest problem z tym
update 2: po skasowaniu błędów silnika i odpaleniu pojawil sie kolejny błąd
18057 Nieznany kod błędu (brak osprzętu / nie zwiazany ze sprzętem)
[CAN data bus, ABS - brak sygnału > moduł ABS, przewody, dopasowanie rezystora w ECM.]
update 3: po kolejnym skasowaniu błędów silnika i odpaleniu 18057 ponownie
update 4: w zasadzie 18057 jest po kazdym skasowaniu i odpaleniu autka.
Niezwłocznie dam znać.
A więć po podłączeniu do VAGA następujące błędy
17569 Nieznany kod błędu (brak osprzętu / nie zwiazany ze sprzętem)
[ Czujnik temperatury powietrza IAT - zwarcie do plusa, otwarty obwód]
17564 Nieznany kod błędu (brak osprzętu / nie zwiazany ze sprzętem) - BŁĄD SPORADYCZNY
[Czujnik podciśnienia MAP - zwarcie do masy / otwarty obwód]
17849 Nieznany kod błędu (brak osprzętu / nie zwiazany ze sprzętem) - BŁĄD SPORADYCZNY
[Zawór (cewka) recyrkulacji spalin EGR, bank 1 > otwarty obwód, zwarcie do masy]
18072 Nieznany kod błędu (brak osprzętu / nie zwiazany ze sprzętem) - BŁĄD SPORADYCZNY
[Wtryskiwacz, aktywacja - aktualny obwód > otwarty obwód, zwarcie do masy]
16705 Nieznany kod błędu (brak osprzętu / nie zwiazany ze sprzętem) - BŁĄD SPORADYCZNY
[Czujnik obrotów silnika lub jego obwód CKP - zły sygnał]
Znaczenie kodów z tego PDFa.
http://sprawdz.auto.pl/wp-content/uploa ... ek-VAG.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Daje to jakieś światło na sprawę ?
update 1: modul komfortu daje takie błędy
dodatkowo moduł komfortu:
930,928,944 -> faktycznie jest problem z tym
update 2: po skasowaniu błędów silnika i odpaleniu pojawil sie kolejny błąd
18057 Nieznany kod błędu (brak osprzętu / nie zwiazany ze sprzętem)
[CAN data bus, ABS - brak sygnału > moduł ABS, przewody, dopasowanie rezystora w ECM.]
update 3: po kolejnym skasowaniu błędów silnika i odpaleniu 18057 ponownie
update 4: w zasadzie 18057 jest po kazdym skasowaniu i odpaleniu autka.
1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza
Błędy związane kolejno z :
- czujnikiem temperatury powietrza doładowanego w dolocie G72,
- czujnikiem ciśnienia doładowania G71,
- elektrozaworem N18 od sterownia zaworem EGR
wystąpiły zapewne bo wypięciu wtyczki od G71/G72 oraz wtyczki od N18 i nie zostały od razu skasowane po ich ponownym podpięciu.
Błąd 18072 dotyczy usterki elektrycznej w obwodzie zasilania elektrozaworów pompowtryskiwaczy więc zrewiduj (tym razem poprawnie) jaki silnik siedzi w Twoim samochodzie bo z pewnością nie 110 KM czyli silnik na pompie wtryskowej tylko 115 KM o oznaczeniu AJM lub ATJ czyli silnik z pompowtryskiwaczami.
Błąd 16705 świadczy o niewiarygodnym sygnale z czujnika G28.
Przyczyną gaśnięcia Twojego silnika są obydwa ostatnie błędy a raczej pierwszy (ten od zasilania pompowtryskiwaczy).
W przypadku pierwszego musisz sprawdzić całą instalację zasilającą pompowtryskiwacze (a zwłaszcza mocowanie jej wtyczki przy głowicy).
Co do czujnika G28 - wykręć go, zobacz jak wygląda (zaolejony, pokryty opiłkami metalu albo luźno dokręcony do bloku silnika).
Kody błędów proponuję odczytywać z tej bazy danych (jest najbogatsza) : http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodeslijst-b.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gdybyś nie rozumiał w obcych językach to zawsze możesz sobie włączyć tłumacza tekstu.
- czujnikiem temperatury powietrza doładowanego w dolocie G72,
- czujnikiem ciśnienia doładowania G71,
- elektrozaworem N18 od sterownia zaworem EGR
wystąpiły zapewne bo wypięciu wtyczki od G71/G72 oraz wtyczki od N18 i nie zostały od razu skasowane po ich ponownym podpięciu.
Błąd 18072 dotyczy usterki elektrycznej w obwodzie zasilania elektrozaworów pompowtryskiwaczy więc zrewiduj (tym razem poprawnie) jaki silnik siedzi w Twoim samochodzie bo z pewnością nie 110 KM czyli silnik na pompie wtryskowej tylko 115 KM o oznaczeniu AJM lub ATJ czyli silnik z pompowtryskiwaczami.
Błąd 16705 świadczy o niewiarygodnym sygnale z czujnika G28.
Przyczyną gaśnięcia Twojego silnika są obydwa ostatnie błędy a raczej pierwszy (ten od zasilania pompowtryskiwaczy).
W przypadku pierwszego musisz sprawdzić całą instalację zasilającą pompowtryskiwacze (a zwłaszcza mocowanie jej wtyczki przy głowicy).
Co do czujnika G28 - wykręć go, zobacz jak wygląda (zaolejony, pokryty opiłkami metalu albo luźno dokręcony do bloku silnika).
Kody błędów proponuję odczytywać z tej bazy danych (jest najbogatsza) : http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodeslijst-b.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gdybyś nie rozumiał w obcych językach to zawsze możesz sobie włączyć tłumacza tekstu.
1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza
odebralem auto od mechanika. Wymieniona zostałą wiązka kabli w samochodzie i niestety nadal jest problem.
Niestety nie wiem czy czujnik położenia wału został wymieniony. Czekam na info od mechanika.
podłącze dziś do VAG i zobaczymy jakie są błędy.
p.s: problem pojawił sie gdy temp osiągnęła 90 st. poniżej wszytstko chodzi idealnie.
Update 1:
w VAG jest nastepujacy błąd
18057
Niestety nie wiem czy czujnik położenia wału został wymieniony. Czekam na info od mechanika.
podłącze dziś do VAG i zobaczymy jakie są błędy.
p.s: problem pojawił sie gdy temp osiągnęła 90 st. poniżej wszytstko chodzi idealnie.
Update 1:
w VAG jest nastepujacy błąd
18057
1.9 tdi 110km - Silnik się wyłącza
To jest tylko błąd świadczący o braku sygnału od sterownika ABS więc błąd, z którym można żyć i auto nie będzie stawiać żadnego problemu ale trzeba się tym jednak zająć :
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-18057.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(gdybyś nie wiedział o co chodzi to włącz sobie tłumacza google)
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-18057.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(gdybyś nie wiedział o co chodzi to włącz sobie tłumacza google)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 75 gości