Wyciek z UPG 1.9 TDI ASZ
: pt sie 28, 2015 14:06
Witam
Przeszukując forum nie znalazłem nic na temat ubytku oleju z UPG. Owszem były podobne ale żaden nie opisuje w 100% moje przypadku.
Mianowicie posiadam VW bore z 2001r z silnikiem 130 km (96 kw) ASZ. Przejechane ma 242000 km i trapią go wyciek oleju, patrząc z przodu nic nie widać oprócz przypoconego przewodu paliwowego który jest do wymiany(już zakupiony). Kiedy popatrzyłem od dołu na tył silnika zauważyłem wyciek oleju od wysokości UPG. Oleju oczywiście ubywa, poziom płynu chłodzącego jest taki sam nie zmienia w ogóle jest czysty nie widać w zbiorniku ani na korku jakiegokolwiek zabrudzenia. Na korku z oleju nie widać niepokojącej mazi. Stąd moje pytanie czy to faktycznie UPG czy coś innego bo z tego co czytałem to wyciek z UPG wiąże sie z wyciekiem płynu chłodzącego, mieszaniem sie płynu chłodzącego z olejem, ITP. objawy które wyczytałem na forum. Auto do tej pory było zalewane olejem 5w30 castrol.
Zauważyłem jeszcze że bora jednak nie zbiera się aż żwawo jak na 130 km wcześniej posiadałem audi a3 1.9 110 km AVS i zbierało sie o wiele lepiej z niższych obrotów. Bora dopiero lepiej reaguje powyżej 1700 obrotów i w tedy wciska w fotel jak na 130 km przystało
Jeśli ktoś ma jakieś rady chętnie wysłucham:)
Pozdrawiam
Aha, zapomniałem dodać że podpinałem auto pod komputer nie pokazał błędów żadnych, nie był to żaden VAG ale podstawową diagnostykę wykonał i pomiar nie wykazał problemu z elektroniką lub innymi podzespołami.
Przeszukując forum nie znalazłem nic na temat ubytku oleju z UPG. Owszem były podobne ale żaden nie opisuje w 100% moje przypadku.
Mianowicie posiadam VW bore z 2001r z silnikiem 130 km (96 kw) ASZ. Przejechane ma 242000 km i trapią go wyciek oleju, patrząc z przodu nic nie widać oprócz przypoconego przewodu paliwowego który jest do wymiany(już zakupiony). Kiedy popatrzyłem od dołu na tył silnika zauważyłem wyciek oleju od wysokości UPG. Oleju oczywiście ubywa, poziom płynu chłodzącego jest taki sam nie zmienia w ogóle jest czysty nie widać w zbiorniku ani na korku jakiegokolwiek zabrudzenia. Na korku z oleju nie widać niepokojącej mazi. Stąd moje pytanie czy to faktycznie UPG czy coś innego bo z tego co czytałem to wyciek z UPG wiąże sie z wyciekiem płynu chłodzącego, mieszaniem sie płynu chłodzącego z olejem, ITP. objawy które wyczytałem na forum. Auto do tej pory było zalewane olejem 5w30 castrol.
Zauważyłem jeszcze że bora jednak nie zbiera się aż żwawo jak na 130 km wcześniej posiadałem audi a3 1.9 110 km AVS i zbierało sie o wiele lepiej z niższych obrotów. Bora dopiero lepiej reaguje powyżej 1700 obrotów i w tedy wciska w fotel jak na 130 km przystało
Jeśli ktoś ma jakieś rady chętnie wysłucham:)
Pozdrawiam
Aha, zapomniałem dodać że podpinałem auto pod komputer nie pokazał błędów żadnych, nie był to żaden VAG ale podstawową diagnostykę wykonał i pomiar nie wykazał problemu z elektroniką lub innymi podzespołami.