Strona 1 z 1
Zatarty silnik?
: ndz sie 23, 2015 19:29
autor: koziolszczecin1995
Witam!
Mam problem ze swoim MK4, mianowicie ostatnio podczas jazdy uszkodziłem miskę olejową i nie zauważyłem tego. Stanąłem na poboczu na przerwe w jeździe i chciałem ruszyć dalej ale nie odpalił tylko jakby "zapiszczał" podczas próby odpalenia. Zajrzałem pod auto i zauważyłem że kapie olej, dalsze próby odpalenia nie przyniosły skutku. Kilka godzin później zapalił lecz pochodził chwile mocno i głośno klepiąc i zgasł. Dalej już nie odpalił tylko "piszczał" przy kolejnych próbach odpalenia. Moje pytanie brzmi co może być do wymiany, czy lepiej cały silnik.
Zatarty silnik?
: ndz sie 23, 2015 20:00
autor: Sztomel
Słuchaj. Cóż ci pozostaje innego jak rozebrać własny silnik (nawet samemu, jeśli nie dysponujesz porządnymi kluczami). Rozbierzesz to i może się zorientujesz, że albo tłoki zatarte albo i nie. Po to jest taka usterka silnika aby klient miał okazję się rozeznać co narobił i jakie są tego skutki. Pokaż mechanikowi co się stało - jeśli sam nie potrafisz ocenić i mechanik Ci powie czy całość do wymiany czy tylko tłoki z pierścieniami bo np. gładzie na cylindrach są nienaruszone. Masz jakieś pojęcie o mechanice czy nie ? Jak nie masz żadnego pojęcia to i tak musisz się zdać na czyjąś ocenę stanu Twojego silnika. Nas nie pytaj bo to nie my będziemy rozbierać Twój silnik i oceniać stan jego podzespołów.
Zatarty silnik?
: ndz sie 23, 2015 20:06
autor: koziolszczecin1995
Moje pojęcie o mechanice jest średnie. Czyli mam zdjąć górną pokrywę silnika i zajrzeć pod nią, tak?
Zatarty silnik?
: ndz sie 23, 2015 20:54
autor: bzdzioch1
koziolszczecin1995 pisze: Czyli mam zdjąć górną pokrywę silnika i zajrzeć pod nią, tak?
tam nic nie znajdziesz,.. zdejmij miskę olejową i odkręć stopy korbowodowe ,na pewno na panewkach złapał.. tak czy siak silnik do wyjęcia i rozebrania w celu weryfikacji biorąc pod uwagę koszt naprawy lepiej będzie kupić goły słupek i przełożyć..
Zatarty silnik?
: ndz sie 23, 2015 21:09
autor: Sztomel
koziolszczecin1995 pisze:Moje pojęcie o mechanice jest średnie
Zdaj się zatem na mechanika - o ile jesteś pewien jego kwalifikacji i chęci niesienia Ci pomocy. Są mechanicy i "mechanicy". Jeden poradzi Ci wymianę całego słupka na używany - i pewnie będzie miał rację - pytanie tylko, czy będzie w stanie zweryfikować stan nowo zakupionego słupka lub sam go zamówić i zweryfikować czy się nadaje czy jest to tylko szrot. Jeśli sam się zdecydujesz zmówić cały słupek z wałem, cylindrami, korbowodami itd. to musisz zawsze pytać o gwarancję rozruchową na co najmniej 14 dni - inaczej bym się nawet nie pakował w zakup czegoś, czego nie ma czasu ani możliwości sprawdzić. Oczywiście lepiej wydać drobne na zwrot szajsu niż go zamontować i potem się martwić. Pamiętać też musisz, że tłoki z osprzętem są przypisane fabrycznie do konkretnego cylindra więc nie zmieniaj ich położenia na pałę.
Zatarty silnik?
: ndz sie 23, 2015 22:18
autor: koziolszczecin1995
Zdecydowałem się na zakup gołego słupka. Pompowtryskiwacze, turbo itp. się przełoży.
Zatarty silnik?
: pn sie 24, 2015 14:00
autor: koziolszczecin1995
A jeszcze jedno pytanie mam. Zatarty silnik miał 101km, jak wygląda sprawa jakbym wrzucił słupek od 150km i przełożył pompowtryskiwacze, turbo itp.?
Zatarty silnik?
: pn sie 24, 2015 14:04
autor: Adamm
nadal bedziesz mial 101 KM
Zatarty silnik?
: pn sie 24, 2015 14:19
autor: koziolszczecin1995
a zeby było 150 to?
Zatarty silnik?
: pn sie 24, 2015 14:30
autor: Adek99
koziolszczecin1995 pisze:a zeby było 150 to?
to musisz mieć wtryski, turbo i ecu od arla

Zatarty silnik?
: pn sie 24, 2015 17:51
autor: koziolszczecin1995
czyli jeżeli silnik zatarty to lepiej zmienić słupek, tak?
Zatarty silnik?
: śr sie 26, 2015 03:12
autor: Sztomel
Wszystko zależy od tego czego oczekujesz - czy tego samego co miałeś (w sensie mocy, przyspieszenia itd.) czy całkiem coś mocniejszego - jeśli to pierwsze to kupujesz tylko słupek i wkładasz do niego swoje oryginalne graty (osprzęt) lub to drugie i kupujesz słupek wraz ze sterownikiem silnika, pompowtryskiwaczami, chłodnicą oleju, intercoolerem, turbosprężarką, wiązką elektryczną itd. Co miałeś przedtem - ATD czy AXR bo różnice są i to konkretne ?