Strona 1 z 2

Wymiana przewodów podciśnienia. Problem

: śr sie 12, 2015 21:12
autor: Maly1946
Witam wszystkich użytkowników forum. Posiada Golfa IV 1.9 TDI 90 km ALH z 1999 roku. Szykuje się do trasy więc zabrałem się za wymianę przewodów pod ciśnieniowych, które były sparciałe. Odpaliłem sobie zdjęcie że schematem pod ciśnień sztomela, w razie gdybym się pomylił przy podłączeniu. Przewody wymienione odpalam auto silniczek pracuje. Temperaturę lekką załapał dalem mu lekko gazu patrzę w lusterku wstecznym a tam widać dym. Zauważylem że strasznie spaliny smierdzą ropą. Od 2000 obrotów auto jak by się lekko przydławiało i zaczyna dymic. Wszystkie obiawy ustają gdy silnik osiągnie temperaturę 90°C. Rano wstałem pojechałem do mechanika. Wytłumaczyłem mu o co chodzi co zrobiłem i wgl. On podpiął komputer (nie wiem jaki ma program, coś mowil, że ma nowy i odczytuje auta do 2013 roku) auto wywaliło błąd przepływomierza i nic więcej usunął błąd ją pojechalem po przeplywke kuoilem założyłem i nic dalej to samo. I znów pojechalem do niego podpiął go znów i brak błędu. Ja mu mówię żeby posprawdzał wartości dawki powietrza paliwa. Zrobił to i nie zauważył nic nie pokojacego. Popatrzył coś pod maską i powiedział że wszystko okej. I teraz pytanie mam do was czy ktoś spotkał się z czymś takim?
P.S kolor dymu jest białawy, płyn nie ucieka dziś zrobiłem 150 km i tak jak zaznaczył em jest.

Wymiana przewodów podciśnienia. Problem

: czw sie 13, 2015 05:50
autor: Sztomel
Pewnie coś pochrzaniłeś z wężykami. Gdzie mieszkasz ? Jak blisko mnie to Ci to sprawdzę od ręki a gdyby był inny powód to też nie ma problemu ze sprawdzeniem i naprawą za free. Może być też i tak, że przez pomylone wężyki podałeś ciągłe podciśnienie na klapę gaszącą a ta będzie powodowała taki objaw - szczególnie jeśli jest mocno zabrudzona i nie domyka się całkowicie co zamiast gaszenia silnika powoduje ciągłe jego kopcenie na biało-siwo z wydechu i kompletny brak mocy silnika. Nie na wszystkich mechanikach można polegać - większość z nich wcale nie ogarnia silników TDI więc trzeba na nich też brać poprawkę. Miałem nadzieję, że mój schemat jest przejrzysty i nie można się pomylić :-)
Jeśli się nie pomyliłeś a objaw nie ustępuje to spróbuj wypiąć wtyczkę elektryczną od elektrozaworu N239 bo dość często zdarza się, że dostaje on zwarcie a nie jest niestety ten błąd pokazywany przez sterownik silnika - silnik wtedy jednak będzie gasł z wyraźnym telepnięciem - to normalny objaw przy nie działającej lub uszkodzonej klapie gaszącej.

Wymiana przewodów podciśnienia. Problem

: czw sie 13, 2015 14:01
autor: Maly1946
Jestem dokładnie z dziecmorowic obok Wałbrzycha. Podłaczylem wszystko według schematu. Dziś zmienilem filtr paliwa, przewody paliwowe, oraz podkładki pod wtryskami bo pod jednym pufało powietrze. Zalałem uszlachetniacza do paliwa . myślałem że może jakiś syf musi przepalić. Jeśli będziesz miał kolego czas to chętnie podjade do Ciebie, aby zjagnozowac mojego Gofera :)

Wymiana przewodów podciśnienia. Problem

: pt sie 14, 2015 10:31
autor: Sztomel
Kawałek drogi masz. Nie lepiej gdyby ktoś na miejscu zlogował Twoje auto a Ty prześlesz tylko linki do logów ?
Gdybyś się jednak zdecydował to w miejscu zamieszkania będę dopiero 20 sierpnia po powrocie z urlopu.

Wymiana przewodów podciśnienia. Problem

: pt sie 14, 2015 12:49
autor: Maly1946
Generalnie to nie mam pojęcia kto z Wałbrzycha może mi takie coś zrobić, albo kupie kostkę vaga poczytam na necie jak to zrobić i sam go zloguje :)

Wymiana przewodów podciśnienia. Problem

: pt sie 14, 2015 18:48
autor: Sztomel
Maly1946 pisze:albo kupie kostkę vaga poczytam na necie jak to zrobić i sam go zloguje
Uwierz, że bardziej Ci się to opłaci a z czasem i nawet wielokrotnie zwróci jego koszt jeśli się nauczysz nim posługiwać dla potrzeb własnych jak i innych potrzebujących niż koszt paliwa do mnie i z powrotem.
Ja już od lat korzystam z tego modelu : http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2- ... -obd2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i jestem z niego bardzo zadowolony. Oczywiście nie zdiagnozuje samochodów z magistralą CAN po 2004 roku ale mnie wystarcza w zupełności.
Do tego kabla używam programu VAG-COM 311.2N w wersji językowej angielskiej bo jest najstabilniejszy i najpewniejszy i intuicyjny w obsłudze nawet dla nieznających języka angielskiego czyli dla mnie :grin:
Firma Viaken zadba również o to byś uzyskał dostęp do pełnej wersji tego programu a nie tylko wersji DEMO.

Wymiana przewodów podciśnienia. Problem

: sob sie 15, 2015 10:08
autor: Maly1946
Zamówie sobie ten interfejs, nawet tam widzialem, że on jest kompatybilny z różnymi wersjami systemu a vag będzie mi działał na win 7 lub 8 ? :)

Wymiana przewodów podciśnienia. Problem

: sob sie 15, 2015 12:45
autor: stefano189
miałem viaken-a takiego jak SZTOMEL. Bardzo dobry. A jak chcesz coś nowszego, żeby robić np. długie kodowania, to polecam : http://www.e-service.info.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Idzie nim zrobić wszystko: wyłączyć brzeczyk pasów, zrobić dośw. zakrętów itp.


A odnośonie twojego problemu, to albo naknociłeś coś przy klapie gaszącej, albo przy N75 od sterowania turbo. Chyba, że to jakiś zayebisty zbieg okoliczności i coś innego wykrzaczyło się akurat w tym momencie. Ale to raczej marne szanse :bigok:

Wymiana przewodów podciśnienia. Problem

: ndz sie 16, 2015 21:02
autor: Maly1946
Ale jak rozpoznać czy n75 jest uwalony? Skoro żadnego błędu nie pokazuje. Jak patrzylem to gdy brachol gazu dawał to grucha na turbie pracowała . a co do klapy gaszacej to się nie zacina. Działa tylko przy gaszeniu auta i zamyka się tak do połowy nie cała. Brat ma golfa IV też 1.9 TDI 110 km i u niego wgl nie ma klapy gaszacej tzn jest ale jest zablokowana srubka i wgl się nie rusza. Zrobiłem tak samo u siebie i dalej dziad jeb*ny kopcił. Po powrocie do domu przeloze n75 i zobacze czy coś dało. Bo nie możliwe żebym coś uszkodził psikając kontaktem kostkę od wtrysku sterującego?

Wymiana przewodów podciśnienia. Problem

: pn sie 17, 2015 08:27
autor: Sztomel
Zaczekajmy aż dostaniesz tego Vaga i wykonasz nim komplet logów i odczytasz zapisane błędy. Wtedy będzie pewnie widać co jest przyczyną niedomagań.

Wymiana przewodów podciśnienia. Problem

: pn sie 17, 2015 16:02
autor: Maly1946
Dzisiaj zamowiłem to co mi podałeś w linku. Jednak dopiero będę sprawdzał auto jak wrócę z Kielc. Więc w środę / czwartek wrzuce logi. Tylko jednak prośbą moja taka czy jest jakiś samouczek jak go zlogowac, czy muszę jakoś samemu do tego sam dojść?

Wymiana przewodów podciśnienia. Problem

: pn sie 17, 2015 17:07
autor: Sztomel
Jest : viewtopic.php?t=299803" onclick="window.open(this.href);return false;

Wymiana przewodów podciśnienia. Problem

: czw sie 20, 2015 00:59
autor: Maly1946
Dostałem dziś to złącze OBD II. zainstalowałem sterowniki oraz polskiego VAG'a. tylko teraz logi pod jakim kątem robić ?

Re: Wymiana przewodów podciśnienia. Problem

: czw sie 20, 2015 07:31
autor: riccardoa
Maly1946 pisze:Dostałem dziś to złącze OBD II. zainstalowałem sterowniki oraz polskiego VAG'a. tylko teraz logi pod jakim kątem robić ?
Tym programem nie zrobisz logów,Sztomel napisał ci jaki program jest do tego najlepszy,więc zastosuj się do jego wskazówki,a z Polskim Vagiem daj sobie spokój.