Strona 1 z 1
Dolot i rozrusznik AHF do AJM
: sob lip 11, 2015 00:51
autor: balon91
witam czy kolektor dolotowy od ahf będzie pasował do ajm?
to samo pytanie mam odnośnie rozrusznika
W zasadzie chodzi mi o sam egr ale mam okazję kupić cały dolot.
pozdrawiam
Dolot i rozrusznik AHF do AJM
: sob lip 11, 2015 07:09
autor: Sztomel
Kolektor ssący wraz z zaworem EGR jest taki sam w AJM co i w AHF.
Co do rozruszników nie mam pewności bo montowali Boscha i Hitachi a ETKA nie wskazuje jednego typu dla obydwu tych silników.
Dolot i rozrusznik AHF do AJM
: sob lip 11, 2015 07:17
autor: Michał_1977
balon91 pisze: czy kolektor dolotowy od ahf będzie pasował do ajm?
Wg. tej stronki,powinien pasować
http://www.partsbase.org/vw/golf-varian ... ing-parts/" onclick="window.open(this.href);return false;
balon91 pisze:to samo pytanie mam odnośnie rozrusznika
Jeśli skrzynia biegów z tą samą ilością biegów,to tak,będzie pasował.
balon91 pisze:W zasadzie chodzi mi o sam egr ale mam okazję kupić cały dolot.
I to zmienia całkowicie postać rzeczy,bo EGR może się różnić wyjściem na kolano gumowe. AHF ma nakładane z opaską sprężystą,a AJM może mieć szybkozłącze jak ASZ/ARL...i wtedy musisz szukać jeszcze kolana gumowego

Dolot i rozrusznik AHF do AJM
: sob lip 11, 2015 07:35
autor: Sztomel
Kolektor ssący do AHF i AJM ma nr 038129713J a EGR dla obydwu tych silników nr 045131501C więc wg ETKI są takie same.
Tylko czasem nie kupuj kolektora i zaworu EGR z Audi A4 lub Passata B5 z silnika AJM bo nie są takie same jak dla silników AJM poprzecznie montowanych.
Dolot i rozrusznik AHF do AJM
: sob lip 11, 2015 07:37
autor: wesol
rozrusznik nei podejdzie z racji wlasnie roznic z w skrzynaich 5 b w AHF a w AJM 6 biegowa. Inne sa. egr powinien pasowac bo ajm powinien miec na kladany waz a nei na szybkozlaczke ale juz nei pamietam.
Dolot i rozrusznik AHF do AJM
: sob lip 11, 2015 07:43
autor: Sztomel
Na szybkozłączkę EGRy były właśnie w silnikach montowanych wzdłużnie czyli A4 i Passat B5 a dodatkowo kolektor ssący z silników wzdłużnie montowanych ma wlot powietrza skierowany w odwrotną stronę niż ten z AHF'a i tak samo z EGR'em - siłownik klapy gaszącej jest założony z jego drugiej strony.
Dolot i rozrusznik AHF do AJM
: sob lip 11, 2015 09:02
autor: wesol
a tu cie zaskocze. Nie tylko w zdluznych. W sharanch np tez jest koelktor skeirowany nie w storneprawa ( pasazera) tylko wstrone kierowcy. Ale fakt faktem odwrotnie sa tez te EGRy a wlasciwie to te klapy gaszace. A i w sharanach bylo tez na szybkozlaczke w 115 KM i mocniejszych.
Dolot i rozrusznik AHF do AJM
: sob lip 11, 2015 20:59
autor: Sztomel
Zaskoczyłeś mnie bo nawet Sharanów czy tam Alhambr oraz Galaxy nawet nie brałem pod uwagę. Ale przynajmniej pytający kolega ma teraz full info.
P.S.
W tych autach nigdy nie montowano silników AHF, AGR, ASV czy ALH. Jedyne co łączyło te auta z Golfem IV to silniki ANU (1.9 TDI PD 90 KM i turbo z WG, które w Golfach IV były wstawiane w kilku tysiącach egzemplarzy tylko eksperymentalnie).
Dolot i rozrusznik AHF do AJM
: ndz lip 12, 2015 21:55
autor: Michał_1977
Sztomel, u mnie w A3 z ASZ-em pod maską,jest szybkozłączka. U kolegi w Tolego z AR-em i u drugiego kolegi w Leonie też z ARL-em,także są szybkozłączki

Dolot i rozrusznik AHF do AJM
: pn lip 13, 2015 00:20
autor: Sztomel
Michał_1977, ja Cię doskonale rozumiem ale zauważ, że temat dotyczy osprzętu silnika AJM a nie AXR, ASZ czy ARL.
Dolot i rozrusznik AHF do AJM
: pn lip 13, 2015 06:39
autor: wesol
Tak w sharanach itp nigdy nie bylo silnikow z golfa 4 na VP nad czym bardzo ubolewam. Bylo wrecz jeszcze gorzej bo przedlifty sa skundlone z golfem 3 czyli instalacja podobna jak w golfie 3 silniki 1Z i AFN w poliftach silniki tylko na PD czyli jak podales 90 konny PD oraz 115 konny montowany takze w golfie 4 ale o oznaczeniu AUY ( auy tez byl w golfie 4 poza AJM). Szkoda szkoda bo w poliftowej budzie fajnieby bylo miec jakiegos ASV i go zmodzic nieco. A tak w poliftach wkladali najczesciej 115 KM PD plus skrzynia 6 biegowa. Byly tez motory 130 konne owszem ale od 2003 roku a 150 konne byly wkladane tylko przez dwa lata. Pozniej wkladali 2.0 tdi ale z dpfem mokrym i z neiszczesna pompoa olejowa i glowica. Poprostu same cukiereczki.
ASZki czy ARLki w naszych budach golfa czy audi A3 mialy zawsze szybkozlaczki. Generalnei nei lubie szybkozlaczek bo to niepewne polaczenie do tego zawodne a rury drogie. Samo zło.