Rozbieranie i czyszczenie turbiny AHF

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pawel1178
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 737
Rejestracja: sob wrz 03, 2011 09:37
Lokalizacja: Zamość

Rozbieranie i czyszczenie turbiny AHF

Post autor: pawel1178 » wt cze 30, 2015 16:55

Witam, rozebrałem dziś auto w celu przeczyszczenia turbiny w moim aucie silnik to 1.9 TDI AHF 110 km no i wszystko ładnie poszło w miarę szybko poradziłem sobie z demontażem lecz mam teraz dylemat z wirnikiem od turbiny, jest delikatny luz prawo lewo na wirnikach po stronie dolotu, znalazłem w necie takie coś http://allegro.pl/turbosprezarka-turbo- ... 34851.html" onclick="window.open(this.href);return false; i czy ktoś miał z tym styczność czy jeżeli zakupie taki zestaw to mi się on zaraz nie rozpadnie ? Czy lepiej tą część dać gdzieś do regeneracji? I 2 pytanie grucha co jest przy turbo również jest walnięta bo stała ruszyłem ręką to zaczęło z niej sypać rdzą no i była zastana i ciężko chodzi i jak telepie to słychać, że lata w środku rdza i też pytanie jaką gruszkę kupić aby mi się to zaraz nie rozpadło? Jakieś polecacie zamienniki ? Z góry dziękuje za odpowiedź



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Rozbieranie i czyszczenie turbiny AHF

Post autor: wesol » wt cze 30, 2015 18:52

gruche wymien na nawet uzywana. Moze byc od innej turbiny od AJm ASZ a nawet od 2.0 tdi niektorych pasuje. Ten srodek koras to skad maktos wiedziec jakiej marki jest czy to nowe czy to jakieś majstrowane jest. Czy to chinczyk czy cos innego. luzy poprzeczne to sa nawet w nowym turbo. Tylko pytanie jak duze masz te luzy. Podluzny nie jest dopuszczlany ale poprzeczny tak na poziomie polowy milimetra jest okej bo niweluje go podanie oleju na turbine.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

johnypepelos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob lut 09, 2013 16:46
Lokalizacja: Polkowice

Rozbieranie i czyszczenie turbiny AHF

Post autor: johnypepelos » wt cze 30, 2015 19:33

ja wymieniałem sam rdzeń w swoim pasztecie b6 140kM bo było za dużo problemów z demontażem kolektora i ogólnie problem z wyciąganiem (za dużo roboty) wiec wymieniłem sam rdzeń tylko. Ja kupiłem firmy Garrett* za 699zł(ale to inny motor), przejechałem na tym już 60tyś/km i jak na razie jest super. To co ty pokazujesz to jakaś no name wiec nie wiadomo ile pociągnie radze poszukać ciut lepszej firmy i będzie git... Uważam, że wymiana samego rdzenia nie wiele się różni od wymiany regenerowanej turbiny - no może tylko tym, że dostaniesz czysty kolektor:)

*faktycznie nie była to firma Garrett lecz KORAS...sorry za wprowadzenie w błąd.
Ostatnio zmieniony wt cze 30, 2015 21:36 przez johnypepelos, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Rozbieranie i czyszczenie turbiny AHF

Post autor: wesol » wt cze 30, 2015 20:45

w sobote w BMP wymienialem suszare w B6. Fakt troszk eroboty jest ale dzien roboty niecaly i wymienione w domowych warunkach.
Za 699 zl to raczj enei dostaniesz rdzenia ori. Nie wiem czy jest sprzerzedawany sam rdzeń koras z garretta. No chyba ze kradziony, wynoszony z fabryki gdzies ukratkiem. Generalnie nie ma w sprzedazy tej czesci- mozesz zadzwonic do przedstawiciela tej marki na Polske to ci odpowie na to wlasnie w ten sposób. W tym passku masz turbo neico inne jak to w starszych tdi i masz geo razem z rdzeniem a nie ze w kolektorze jest zmienna geometria.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
ProfiTurbo.pl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob lis 29, 2014 16:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Rozbieranie i czyszczenie turbiny AHF

Post autor: ProfiTurbo.pl » wt cze 30, 2015 21:31

Jak najbardziej można zamówić oryginalny rdzeń z Garrett`a, tyle, że czas oczekiwania to kilka tygodni, a cena ponad 1000,00 zł netto. Bardzo dobrą alternatywą są natomiast CHRA z brytyjskiej firmy Melett.


http://www.ProfiTurbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false; - CHRA, VNT, 'gruszki', testery do VNT.

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Rozbieranie i czyszczenie turbiny AHF

Post autor: wesol » wt cze 30, 2015 21:47

1000 zl czy grubo ponad tysiac. I do jakiej suszary? Czemu Moto Remo mi mowilo ze KKK jak najbardziej regeneruja i sprzedaja nowe tez suszary a czemu do garretta to tylko nowe. Zadnych regenerowań. Nei wiem jak z rdzeniami do garretta unich tam bo nic nie wspomianali.
A rdzenie to widzialem sa roznych przeróznych firm ale ile to warte to nie wiem. Melett to zlyszalem ze dobry jest. Nawet niektoryz mowia ze lepsze jak garretta ale nie srawdzalem. Ja uznaje raczej sprawna, sprawdzoną uzywke.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
ProfiTurbo.pl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob lis 29, 2014 16:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Rozbieranie i czyszczenie turbiny AHF

Post autor: ProfiTurbo.pl » wt cze 30, 2015 22:47

Nowy rdzeń Garrett`a do tego silnika to koszt w granicach 1000,00 - 1500,00 zł netto. Mówimy tu oczywiście o jednej sztuce. Jest to kompletnie nieopłacalne, bo za te same, jak nie mniejsze pieniądze otrzymujesz kompletną turbosprężarkę z serii Garrett Original Reman, czyli po fabrycznej regeneracji producenta. W tej sytuacji śmiało można mówić o nowej turbosprężarce.

KKK, czyli obecny BorgWarner jako tako nie oferuje regenerowanych turbosprężarek, a właśnie nowe wkłady/CHRA wraz ze zmienną geometrią. Wymieniając CHRA na nowe, masz praktycznie nowe turbo.


http://www.ProfiTurbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false; - CHRA, VNT, 'gruszki', testery do VNT.

Awatar użytkownika
pawel1178
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 737
Rejestracja: sob wrz 03, 2011 09:37
Lokalizacja: Zamość

Rozbieranie i czyszczenie turbiny AHF

Post autor: pawel1178 » wt cze 30, 2015 23:35

Luz mały mam poprzeczny ruszałem za wirnik to się rusza, ale widocznie za bardzo niż powinien być skoro były tam ślady oleju w turbo i w wężach i IC również olej się znajduję



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2828
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Rozbieranie i czyszczenie turbiny AHF

Post autor: bioly05011 » śr lip 01, 2015 00:00

luz poprzeczny wystepuje,u brata jak rozbierałem bylo koło 0,4mm,aby wzdłużnego nie było,olej w rurach zawsze jest tak samo w IC,olej może i odmą dmuchać...


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Rozbieranie i czyszczenie turbiny AHF

Post autor: wesol » śr lip 01, 2015 06:37

olej tam jest i byc bedzie. byle bys nie wylewal z IC szklankami tego oleju.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2828
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Rozbieranie i czyszczenie turbiny AHF

Post autor: bioly05011 » śr lip 01, 2015 10:45

o to chodzi...normalne zjawisko...


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
pawel1178
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 737
Rejestracja: sob wrz 03, 2011 09:37
Lokalizacja: Zamość

Rozbieranie i czyszczenie turbiny AHF

Post autor: pawel1178 » czw lip 02, 2015 15:40

Dałem u mnie w mieście sam koras do regeneracji wymienił praktycznie cały środek razem z wirnikami wyważył dostałem wykres i zaraz zabieram się za składanie wszystkiego do kupy, gruszka okazała się dobra bo sprawdzał ją na takiej strzykawie dużej i trzymała



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Rozbieranie i czyszczenie turbiny AHF

Post autor: wesol » czw lip 02, 2015 16:55

a czesci jakiej marki?? Poza tym gruska ulega uszkodzeniu na kilka sposobow. Osobiscie w moim golfie gruszka skorodowala i nadal byla szczlena. Zaciagalem podcisnieniem i chowala sie ale nie do konca a wlasciwie nie zawsze do konca. Czasami sie chowala a czasmi nie. Poprostu czasami byla pelna moc a czasami brakowalo nieco al eszlo sie o tym przekonac jedynie na autostradzie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
pawel1178
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 737
Rejestracja: sob wrz 03, 2011 09:37
Lokalizacja: Zamość

Rozbieranie i czyszczenie turbiny AHF

Post autor: pawel1178 » czw lip 02, 2015 19:06

Tego nie wiem ale opinie koleś dobre bo u nas miasto nie duże i robił kilku osobom i nic się nie dzieje i latają po kilkadziesiąt tysięcy km na tych turbach robionych u niego. Co do gruchy nie wiem robi to na co dzień powiedział, że jest okej więc jej nie mieniałem



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 121 gości