ubytek oleju i plynu chlodniczego alh

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

power3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: śr paź 19, 2011 19:34
Lokalizacja: staszów

ubytek oleju i plynu chlodniczego alh

Post autor: power3 » ndz cze 21, 2015 22:04

Tydzien temu po odpaleniu i przejechaniu ok 200 metrow wyskoczyl mi komunikat o stanie plynu w chlodnicy. Dolalem ok 400 ml wtedy stan osiagnal max. Wczoraj zdejmowalem zdezak i przy okazji zauwazylem ze z lewej strony stojac przodem przy samym brzegu chlodnicy sa rozowe zaschniete kropeczki i ta czesc jest wilgotna po prawej stronie wilgoci nie bylo i samych rozowych kropeczek duzo mniej. Plyn widze ze na razie miesci sie w granicach. Od 3 lat nigdy nie dolewalem tego plynu bo zawsze bylo go nieco wiecej jak minimum.
- czy to normalne ze ubyło tyle plynu?
- ten rozowy osad to oznaka ze chlodnice szlak trafia ?
- co teraz zrobic ?


Drugi problem
Od roku kiedy zaczalem samochodem jezdzic do pracy 4km w jedna strone to co ok 2000km musze dolewac ok 200ml oleju. W zimie byl bialy glut po korkiem wlewu ale rozumiem ze zwiazane bylo to z niedogrzaniem silnika. Do tej pory od wymiany do wymiany silnik nie bral ani grama oleju albo bylo to nie zauwazalne. Samochod ma przejechane obecnie ok 270 000 km.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

ubytek oleju i plynu chlodniczego alh

Post autor: italiano_83 » pn cze 22, 2015 19:17

power3 pisze:- czy to normalne ze ubyło tyle plynu?
- ten rozowy osad to oznaka ze chlodnice szlak trafia ?
- co teraz zrobic ?
Norma rozszczelniła się na łączeniach z boczkami, albo już wcześniej miała problemy i ktoś zalał ją uszczelniaczem i teraz puściła.
Wymiana na nową jak nie chcesz za którymś razem ugotować silnika jak się rozszczelni podczas jazdy.
power3 pisze: 2000km musze dolewac ok 200ml oleju.
Jeszcze dramatu nie ma, skontroluj czy nie puszcza oleju odmą, i czy nie masz wycieków na silniku z pod miski np ..
Warto też sprawdzić ile oleju zbiera się w układzie doładowania, trzeba zdemontować ic.
power3 pisze:Od roku kiedy zaczalem samochodem jezdzic do pracy 4km w jedna strone
Masakra - to auto jeździ cały czas niedogrzane, tdi łapie temp roboczą po 6-8km.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

power3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: śr paź 19, 2011 19:34
Lokalizacja: staszów

ubytek oleju i plynu chlodniczego alh

Post autor: power3 » pn lip 06, 2015 21:14

jednak nie obejdzie sie bez wymiany chlodnicy niba na razie plynu chlodniczego nie musze dolewac bo sie miesci w granicach. Ale codziennie widze dwie mokre plamy po lewej srednicy 15cm i po prawej stronie 10cm. na dolnej czesci zderzaka tez kilka kropel rozowego plynu.

Pytanie jakiej firmy chlodnice polecacie znalazlem dwie marki niessens i hella behr ktora wybrac ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 52 gości