Strona 1 z 1

1.9 BLS Ustawienie rozrządu - kąt synchronizacji

: ndz cze 21, 2015 14:18
autor: moris10
Witam

Mam pytanie dla bardziej doświadczonych.
Wymieniałem ostatnio rozrządu w Golfie z silnikiem 1.9 BLS. Rozrząd wymieniałem za pomocą blokad. Sprawdziłem przed rozbiórką rozrządu kąt synchronizacji i wynosił -3.4. Jak się okazało, poprzedniej wymiany ktoś dokonał za pomocą malowanych znaków.
Po wymianie rozrządu za pomocą przyrządów kąt synchronizacji wynosi -3.9. Mam w związku z tym pytanie.
1. Czy możliwe, że wadliwie były wykonane blokady i spowodowały takie przesunięcie rozrządu?
2. Czy korygować ten kąt synchronizacji ręcznie czy pozostawić taki jaki jest?
pozdrawiam
Damian

1.9 BLS Ustawienie rozrządu - kąt synchronizacji

: ndz cze 21, 2015 15:26
autor: bioly05011
blokady są ok,pasek się wyciąga,kąt synchronizacji ma wynosić 0,oczywiście że musisz ustawić ręcznie,poluzuj koło zmniejsz i sprawdź do skutku...ma być 0

1.9 BLS Ustawienie rozrządu - kąt synchronizacji

: wt cze 23, 2015 16:36
autor: moris10
rozumie, że należało by ustawić rozrząd w taki sposób: zablokować wałek rozrządu następnie popuścić napinacz, poluzować śruby na kole wałka rozrządu i kręcić wałem korbowym w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara?

1.9 BLS Ustawienie rozrządu - kąt synchronizacji

: wt cze 23, 2015 16:49
autor: bioly05011
nie ,luzujesz śruby i kręcisz za wałek delikatnie zgodnie ze wskazówkami zegara ponieważ u Ciebie jest minus czyli musisz przyspieszyć,rozrządu nie ruszasz tym bardziej napinacza,rozrząd jak ustawiłeś na blokady,napinasz pasek,napinacz na znaki,bierzesz vaga,palisz auto patrzysz ile pokazuje,a u Ciebie pokazuje -3,4 wtedy luzujesz te śruby na wałku ,delikatnie w prawo 0,2mm,skręcasz i znowu patrzysz vagiem do skutku ma być 0