Strona 1 z 1

Problem z zaworkiem N75

: wt maja 12, 2015 22:34
autor: bioly05011
Witam Panowie.Pacjent Seat Cordoba 1.9 tdi ASV,a dokładniej ,po zgaszeniu auta ,zaworek N75 załącza się na około 5sec.i przestaje choć nie zawsze.Auto ogólnie chodzi normalnie ,zero błędów w sterowniku.Co może być tego powodem?

Problem z zaworkiem N75

: śr maja 13, 2015 13:20
autor: maks149
Wydaje mi się że to nie N75 tylko N239 sterujący klapą gaszącą silnika przy EGR
Jak błędów niema auto jedzie normalnie nie łapie notlaufa to niema się czym przejmować :bigok:

Problem z zaworkiem N75

: śr maja 13, 2015 23:11
autor: bioly05011
jak narazie kolorów nie mylę,jest to biały ,a zawór klapy gaszenia jest inny i w ogóle w innym miejscu jest...

Re: Problem z zaworkiem N75

: śr maja 13, 2015 23:20
autor: maks149
bioly05011 pisze:jak narazie kolorów nie mylę,jest to biały
w to nie wątpie :pub:
Skoro to napewno n75 to niemam pojęcia dlaczego tak jest może ktoś inny coś napisze
a próbowałeś zamieniać n75 z zaworkiem sterującym EGR? czy dalej będzie tak samo ?

Problem z zaworkiem N75

: czw maja 14, 2015 05:11
autor: bioly05011
zaworek nie ma z tym nic wspólnego,jakby był popsuty to by nie działał,po zgaszeniu impuls idzie na niego z ecu

Problem z zaworkiem N75

: czw maja 14, 2015 07:11
autor: Sztomel
bioly05011 pisze:zaworek N75 załącza się na około 5sec.i przestaje
co rozumiesz przez to stwierdzenie ?
Załącza się czyli jest wysterowywany przez sterownik silnika na zaciągnięcie w górę sztangi przy turbo na te 5 sekund ?
Jeśli nawet tak się dzieje to przy wyłączonym zapłonie nie ma to żadnego negatywnego skutku więc nie ma sobie co zawracać tym głowy.

Problem z zaworkiem N75

: czw maja 14, 2015 15:18
autor: bioly05011
rozumiem tylko zdziwiło mnie to że buczy i to dosyć głośno jak pompka w baku...

Problem z zaworkiem N75

: pt maja 15, 2015 09:03
autor: Sztomel
Ach buczy :-)
ale to nie za sprawą tego, że jest po wyłączeniu zapłonu jeszcze podawany na niego sygnał elektryczny tylko buczy z przyczyn mechanicznych - drga w nim stalowy tłoczek z membraną - może to być objaw chwilowych kłopotów z wyrównaniem podciśnienia z ciśnieniem atmosferycznym bo np. wężyk łączący N75 z obudową filtra powietrza może się przytykać jakimś syfem wewnątrz albo tłoczek wewnątrz N75 może mieć chwilowe opory w ruchu pionowym itp.