Strona 1 z 1
Problem z zaworkiem N75
: wt maja 12, 2015 22:34
autor: bioly05011
Witam Panowie.Pacjent Seat Cordoba 1.9 tdi ASV,a dokładniej ,po zgaszeniu auta ,zaworek N75 załącza się na około 5sec.i przestaje choć nie zawsze.Auto ogólnie chodzi normalnie ,zero błędów w sterowniku.Co może być tego powodem?
Problem z zaworkiem N75
: śr maja 13, 2015 13:20
autor: maks149
Wydaje mi się że to nie N75 tylko N239 sterujący klapą gaszącą silnika przy EGR
Jak błędów niema auto jedzie normalnie nie łapie notlaufa to niema się czym przejmować

Problem z zaworkiem N75
: śr maja 13, 2015 23:11
autor: bioly05011
jak narazie kolorów nie mylę,jest to biały ,a zawór klapy gaszenia jest inny i w ogóle w innym miejscu jest...
Re: Problem z zaworkiem N75
: śr maja 13, 2015 23:20
autor: maks149
bioly05011 pisze:jak narazie kolorów nie mylę,jest to biały
w to nie wątpie
Skoro to napewno n75 to niemam pojęcia dlaczego tak jest może ktoś inny coś napisze
a próbowałeś zamieniać n75 z zaworkiem sterującym EGR? czy dalej będzie tak samo ?
Problem z zaworkiem N75
: czw maja 14, 2015 05:11
autor: bioly05011
zaworek nie ma z tym nic wspólnego,jakby był popsuty to by nie działał,po zgaszeniu impuls idzie na niego z ecu
Problem z zaworkiem N75
: czw maja 14, 2015 07:11
autor: Sztomel
bioly05011 pisze:zaworek N75 załącza się na około 5sec.i przestaje
co rozumiesz przez to stwierdzenie ?
Załącza się czyli jest wysterowywany przez sterownik silnika na zaciągnięcie w górę sztangi przy turbo na te 5 sekund ?
Jeśli nawet tak się dzieje to przy wyłączonym zapłonie nie ma to żadnego negatywnego skutku więc nie ma sobie co zawracać tym głowy.
Problem z zaworkiem N75
: czw maja 14, 2015 15:18
autor: bioly05011
rozumiem tylko zdziwiło mnie to że buczy i to dosyć głośno jak pompka w baku...
Problem z zaworkiem N75
: pt maja 15, 2015 09:03
autor: Sztomel
Ach buczy
ale to nie za sprawą tego, że jest po wyłączeniu zapłonu jeszcze podawany na niego sygnał elektryczny tylko buczy z przyczyn mechanicznych - drga w nim stalowy tłoczek z membraną - może to być objaw chwilowych kłopotów z wyrównaniem podciśnienia z ciśnieniem atmosferycznym bo np. wężyk łączący N75 z obudową filtra powietrza może się przytykać jakimś syfem wewnątrz albo tłoczek wewnątrz N75 może mieć chwilowe opory w ruchu pionowym itp.