Wymiana słupka silnika vs zwiększone spalanie!?
: wt maja 12, 2015 17:44
Witam
Chciałbym poznać opinię forumowiczów o problemie z którym się zmagam, zanim odwiedzę jakiś warsztat, gdzie zaczną nawijać mi makaron na uszy oraz wyliczać części jakie muszę wymienić, aby wyeliminować problem.
A mianowicie zmuszony byłem wymienić słupek silnika 1.9TDI 105KM po obróceniu się panewek korbowodu. Kultura pracy silnika jest chyba lepsza niż poprzednika, dynamika na 3 biegu także, gorzej jest na 1 czy 2, jednakże wzrosło średnie spalanie ok. 1 litra, ponadto na gorącym silniku zaczął słabo palić, czasem jak mi nagle zgaśnie, bo dam za mało gazu to muszę kręcić i kręcić za nim załapie kilka sekund. Rzęzi i rzęzi, że boję się puszczać nim małżonkę w krótkie trasy!
Co może być według Państwa najbardziej prawdopodobną przyczyną takiego stanu rzeczy. Wszystkich logów nie robiłem, jednkże korekty paliwa i bipy są w normie, może trochę zawyżone na jednej pompce, ale nie przekracza dawki 0,8.
Może to wina nie wyregulowania pompek, może ten element został zaniedbany przy wymianie silnika, chyba że nie ma potrzeby ich regulacji przy wymianie silnika, bo są nie ruszane?!
Proszę o opinię co według was może być odpowiedzialne za ciężkie zaplanie na ciepłym, zwiększone spalanie i delikatnie słabszą dynamikę na 1 i 2 biegu?
Chciałbym poznać opinię forumowiczów o problemie z którym się zmagam, zanim odwiedzę jakiś warsztat, gdzie zaczną nawijać mi makaron na uszy oraz wyliczać części jakie muszę wymienić, aby wyeliminować problem.
A mianowicie zmuszony byłem wymienić słupek silnika 1.9TDI 105KM po obróceniu się panewek korbowodu. Kultura pracy silnika jest chyba lepsza niż poprzednika, dynamika na 3 biegu także, gorzej jest na 1 czy 2, jednakże wzrosło średnie spalanie ok. 1 litra, ponadto na gorącym silniku zaczął słabo palić, czasem jak mi nagle zgaśnie, bo dam za mało gazu to muszę kręcić i kręcić za nim załapie kilka sekund. Rzęzi i rzęzi, że boję się puszczać nim małżonkę w krótkie trasy!
Co może być według Państwa najbardziej prawdopodobną przyczyną takiego stanu rzeczy. Wszystkich logów nie robiłem, jednkże korekty paliwa i bipy są w normie, może trochę zawyżone na jednej pompce, ale nie przekracza dawki 0,8.
Może to wina nie wyregulowania pompek, może ten element został zaniedbany przy wymianie silnika, chyba że nie ma potrzeby ich regulacji przy wymianie silnika, bo są nie ruszane?!
Proszę o opinię co według was może być odpowiedzialne za ciężkie zaplanie na ciepłym, zwiększone spalanie i delikatnie słabszą dynamikę na 1 i 2 biegu?