[MK3][1.9 1Z] Pikająca kontrolka oleju
: pn maja 11, 2015 12:08
Witam serdecznie,
Silnik 1.9 TDI 1Z 90KM,
Przebieg 390 000 km
W ostatnim czasie (pierwsze oznaki około stycznia) w moim Golfie zaczęła pikać kontrolka oleju przy przekraczaniu, tak jak poźniej zauważyłem około 2100 obrotów. Okazało się, że jest wyciek oleju z szarego czujnika i to wydawało się głównym problemem.
Po wymianie czujnika spokój był przez około 2 tygodnie po czym znów kontrolka zaczęła się odzywać. Tutaj za głównego winowajcę majster uznał chłodniczkę oleju w której uszkodzona była górna uszczelka i olej również w dużej części wyciekał. Był spokój na następne 2 tygodnie przy czym jak jechałem na majówkę znów czujnik zaczął się odzywać, przy przyśpieszaniu albo zwalnianiu przestawał. Jak wracałem z majówki było już sporo gorzej, przy każdym przekraczaniu magicznych 2k obrotów kontrolka pikała, i tu już zaczyna się mój problem. Olej wymieniany przed majówka wraz z filtrem na Mobil 2000 10W-40.
Byłem u mechanika na mierzeniu ciśnienia i wyszło, że przy odpalonym silniku ciśnienie w ogóle się nie pojawia (?), ale w takim przypadku kontrolka powinna świecić po odpaleniu silnika, przynajmniej tak mi się wydaje. Po dodaniu gazu ciśnienie się pojawia tylko niewielkie, mechanik powiedział, że nawet do 4bar ale chyba raczej chodziło mu o 0,4bara bo inaczej przecież by nie pikało wszystko.
Powiedział, że tak zajechanego takiego silnika nie widział (zaznaczam, że naprawdę silnik nie był katowany, jedynie turbo już trochę niedomaga - głośno piszczy powyżej 3k obrotów i nie ma takiego doładowania). Jego zalecenia było to jedynie dolanie zagęszczacza do oleju lub zmiana na mineralny no ale wydają mi się to już rozwiązania na krótką metę.
Moje pytania:
Co może być przyczyną takiego ciśnienia oleju?
Czy możliwe jest by kontrolka niskiego ciśnienia się nie świeciła mimo braku ciśnienia?
Czy są jeszcze jakieś sposoby bez jakiejś dużej ingerencji na sprawdzenie co mu dolega?
I tutaj już najgorsze (odpukać) jaki jest koszt wymiany np. jeśli byłaby to pompa oleju, a jaki jeśli okaże się, że to panewki?
Pozdrawiam serdecznie i dziękuje za zainteresowanie. Jak czegoś nie zamieściłem proszę pytać.
Silnik 1.9 TDI 1Z 90KM,
Przebieg 390 000 km
W ostatnim czasie (pierwsze oznaki około stycznia) w moim Golfie zaczęła pikać kontrolka oleju przy przekraczaniu, tak jak poźniej zauważyłem około 2100 obrotów. Okazało się, że jest wyciek oleju z szarego czujnika i to wydawało się głównym problemem.
Po wymianie czujnika spokój był przez około 2 tygodnie po czym znów kontrolka zaczęła się odzywać. Tutaj za głównego winowajcę majster uznał chłodniczkę oleju w której uszkodzona była górna uszczelka i olej również w dużej części wyciekał. Był spokój na następne 2 tygodnie przy czym jak jechałem na majówkę znów czujnik zaczął się odzywać, przy przyśpieszaniu albo zwalnianiu przestawał. Jak wracałem z majówki było już sporo gorzej, przy każdym przekraczaniu magicznych 2k obrotów kontrolka pikała, i tu już zaczyna się mój problem. Olej wymieniany przed majówka wraz z filtrem na Mobil 2000 10W-40.
Byłem u mechanika na mierzeniu ciśnienia i wyszło, że przy odpalonym silniku ciśnienie w ogóle się nie pojawia (?), ale w takim przypadku kontrolka powinna świecić po odpaleniu silnika, przynajmniej tak mi się wydaje. Po dodaniu gazu ciśnienie się pojawia tylko niewielkie, mechanik powiedział, że nawet do 4bar ale chyba raczej chodziło mu o 0,4bara bo inaczej przecież by nie pikało wszystko.
Powiedział, że tak zajechanego takiego silnika nie widział (zaznaczam, że naprawdę silnik nie był katowany, jedynie turbo już trochę niedomaga - głośno piszczy powyżej 3k obrotów i nie ma takiego doładowania). Jego zalecenia było to jedynie dolanie zagęszczacza do oleju lub zmiana na mineralny no ale wydają mi się to już rozwiązania na krótką metę.
Moje pytania:
Co może być przyczyną takiego ciśnienia oleju?
Czy możliwe jest by kontrolka niskiego ciśnienia się nie świeciła mimo braku ciśnienia?
Czy są jeszcze jakieś sposoby bez jakiejś dużej ingerencji na sprawdzenie co mu dolega?
I tutaj już najgorsze (odpukać) jaki jest koszt wymiany np. jeśli byłaby to pompa oleju, a jaki jeśli okaże się, że to panewki?
Pozdrawiam serdecznie i dziękuje za zainteresowanie. Jak czegoś nie zamieściłem proszę pytać.