Strona 1 z 1

Koszt i inne pytania na temat remontu silnika ARL

: pn kwie 20, 2015 09:49
autor: DjExit
Cześć wszystkim. Jeżdżę Golfem MK4 2003r z silnikiem ARL (150KM). Samochód ma nalatane już 310 tys km PEWNEGO przebiegu. Czy to dużo czy to mało kwestia dyskusyjna (wszak Polacy przyzwyczajeni są do oszukanych 150 - 200 tys km w tych rocznikach) w każdym razie auto w super stanie, w wersji Highline i na pewno się z nim nie rozstanę w ciągu najbliższych 4-5 lat. Co więcej samochód ma seryjną moc a mi się marzą mody (200KM na początek :satan:). Silnik pracuje "normalnie", chociaż czasami ma delikatne objawy jak delikatnie nierówna praca na zimnym silniku czy wysokie BIPy ale raczej zużycie normalne jak na ten przebieg. Pytana brzmią:
- Czy warto taki sprawny silnik oddać do kapitalnego remontu?
- Ile wyniesie koszt takiej operacji? (Pytałem w jednym zakładzie teoretycznie się w tym specjalizującym to powiedzieli, że 4000zł)
- Czy ryzykować podnoszenie mocy bez remontu?
- Czy po takim remoncie można traktować silnik jak nowy?

Koszt i inne pytania na temat remontu silnika ARL

: pn kwie 20, 2015 10:44
autor: italiano_83
DjExit pisze:- Czy warto taki sprawny silnik oddać do kapitalnego remontu?
A czy jest sens naprawiać sprawny silnik ? Chyba nie. Jeśli jedynie pompki niedomagają to warto się zająć jedynie nimi.
DjExit pisze:- Czy ryzykować podnoszenie mocy bez remontu?
200Ps to żaden szał dla ARL - po samym sofcie jest tam ~190Ps - więc nie ma szału.

300kkm realnego przebiegu, to nic specjalnego dla turbo diesla, większość użytkowników już ten przebieg ma lub miała dawno, jedynie wskazania licznika są inne od rzeczywistości. A jeśli ktoś nie wierzy to proszę wsiadać w auto i szukać w De tdi z przebiegami z jakimi są sprzedawane w PL - życzę powodzenia, bo takich zwyczajnie nie ma :bajer: Już nie mówiąc o tych pieniądzach za które są w PL sprzedawane. Może, się trafić "kila" aut z mały przebiegiem, ale nie że co jeden w tym roczniku ma te same kkm :panna:

Re: Koszt i inne pytania na temat remontu silnika ARL

: pn kwie 20, 2015 10:57
autor: DjExit
italiano_83 pisze:
DjExit pisze:- Czy warto taki sprawny silnik oddać do kapitalnego remontu?
A czy jest sens naprawiać sprawny silnik ? Chyba nie. Jeśli jedynie pompki niedomagają to warto się zająć jedynie nimi.
A mieszkanie remontujesz dopiero kiedy się już sufit wali na głowę? :P Remont chciałbym zrobić z 2 przyczyn: Po to żeby auto posłużyło mi jak najdłużej bezawaryjnie i po drugie aby bezpiecznie podnieść moc i po podniesieniu mocy nie bać się, że coś w silniku się rozwali. Pytanie czy to ma sens?

Koszt i inne pytania na temat remontu silnika ARL

: pn kwie 20, 2015 11:39
autor: italiano_83
DjExit pisze:A mieszkanie remontujesz dopiero kiedy się już sufit wali na głowę?
Nie, ale jak wystarczy pomalować ściany, to odrazu nie kuje tynku do gołej cegły :satan:

Dla tego silnika 200Ps - to żadne wyzwanie jeśli chodzi o słupek, a przebieg 300kkm, tak jak pisałem ma większość tych co teraz mają na szafie 220kkm.
Dla mnie robienie remontu pod 200Ps to przerost formy nad treścią, szczególnie gdy silnik jest w dobrej kondycji.
Jak byś robił naprawdę grube mody, ok wtedy to ma uzasadnienie, ale nie w tym przypadku.

Zobacz do dział speed/tdi - jest wykres mk4 vp po sofcie, zobacz na przebieg tego auta niemal 3x taki co Twój.

Koszt i inne pytania na temat remontu silnika ARL

: pn kwie 20, 2015 22:10
autor: Q_mac
Zrob sobie pomiar kompresji, wyczysc caly dolot, zrob pelna diagnostyke i wtedy mysl nad remontem. Jesli czesci sa nie zuzyte to jaki sens jest wymieniac to co fabryka dala ? Zamienniki odbiegaja jakoscia.. A silnik jak zadbany, moze miec znikome zuzycie.

Koszt i inne pytania na temat remontu silnika ARL

: wt kwie 21, 2015 14:49
autor: jaro789
ja na liczniku miałem 450tyś zmieniłem 1 pompkę i zrobiłem program na 155km
do 500 tyś przejeździło bez zarzutów, turbo nie zdechło i nie brało oleju

tak że 300tyś to nie tak strasznie dużo

Koszt i inne pytania na temat remontu silnika ARL

: wt kwie 21, 2015 15:00
autor: DjExit
Ok Panowie, w takim razie odpuszczę temat :) Oddam jedynie pompki do regeneracji i wymienię hydropopychacze.

Koszt i inne pytania na temat remontu silnika ARL

: wt kwie 21, 2015 15:50
autor: Q_mac
A jakie sa te bipy i korekcje ? Moze pompki sa OK ?

Re: Koszt i inne pytania na temat remontu silnika ARL

: wt kwie 21, 2015 16:33
autor: ZWIREK1
Witam
Jak ma być remont to w pierwszej kolejności do obejrzenia wałek rozrządu i popychacze .
Jak bip-y wysokie to wymiana listwy albo dogięcie styków .
Większa ingerencja w silnik(słupek) nie wskazana .
Pzdr

Koszt i inne pytania na temat remontu silnika ARL

: wt kwie 21, 2015 16:38
autor: przemlin
Pompki mozesz potraktować na wstepie mieszaną miksolu i ropy,podłącz bańke z on+ miksol za filtrem paliwa i niech chodzi 0,5-1h na jałowym, wtedy dobrze było by żeby ropa nie zmieniła w bańce koloru na czarny... po takim zabiegu auto przestało sie trżaść i korekcje wróciły do normy /znany mi przypadek pd 130km awx/ Remont w ostateczności jak brak kompresji itd.. a i tak nie wiesz co mechaniki odp...lą z silnikiem. Lepiej juz poszukać jakiegoś swierzego.. słupka z ibizy fabi /do 2005r były/ bpx, blt, czy z passata 2.0 tdi bgw tez sie da wstawić/jest taki golf na forum.

Koszt i inne pytania na temat remontu silnika ARL

: wt kwie 21, 2015 17:20
autor: DjExit
BIPy mam od ok +25 do +50 na wszystkich pompkach :/
przemlin możesz coświęcej powiedzieć o tej metodzie? Jaka proporcja mieszanki mixolu z ON ? Co do listwy to słyszałem że pomaga wymiana całej listwy zasilającej pompki.

Koszt i inne pytania na temat remontu silnika ARL

: pt kwie 24, 2015 07:26
autor: sidewind76
poco tak kombinować jak masz gotowy środek do tego tu masz jak to zrobić efekt rewelacyjny
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... Clung-2666" onclick="window.open(this.href);return false;
po takiej operacji spulung lejesz do paliwka zgodnie z interwałami w instrukcji produktu czyli chyba co 5 tyś km
a mixol lej do każdego tankowania na pełny bak 300 ml i zapomnisz o pompkach te bipy wcale nie są wysokie po prostu normalne zużycie
zakłady naprawiające pompki to turbo tec jaworzno (naprawa sztuki 900) lub gładysek kraków tam jest taniej ale nie wiem ile dokładnie generalnie wszystkiego o naprawie czy ewentualnej regulacji dowiesz się w obu zakładach jak je rozbiorą oczywiście po naprawie lub regulacji obowiązkowo nowe zestawy montażowe wszystko do kupienia na miejscu w obu zakładach

Koszt i inne pytania na temat remontu silnika ARL

: pt kwie 24, 2015 08:34
autor: DjExit
sidewind76, tak się składa że dokładnie to co na tym tutorialu zrobiłem pół roku temu tym samym środkiem LM :D Efekt był taki, że BIPy mi wzrosły.. Ale kierując się logiką, ten środek jest czyszczący a nie smarujący , więc może i końcówki mi wyczyścił ale elektrozawór działa gorzej. Nie dolewałem natomiast żadnego środka smarującego bo sądziłem że paliwa premium z renomowanych stacji paliw wystarczą, ale chyba się myliłem.. Dlatego pytam o "kurację" mixolem bo czyszczenie środkiem LM mam już za sobą, teraz wypadało by podsmarować..

Koszt i inne pytania na temat remontu silnika ARL

: pt kwie 24, 2015 18:58
autor: sidewind76
wiec spokojnie lej na zbiornik paliwa 300 ml zwykłego najzwyklejszego mixola żadnych syntetyków i zrób logi jak wyjeździsz minimum z połowę zbiornika takiego zmiksowanego paliwka :)
chyba że wolisz coś konkretniejszego to również LM http://liquimoly.pl/produkty/dodatki/do ... 663-detail" onclick="window.open(this.href);return false;
ja daję na zmianę raz na zbiornik LM a raz mixol