Wymiana uszczelki pod głowicą MK4
: pn kwie 13, 2015 17:24
Cześć wszystkim
Założyłem ten temat ze względu na problem dotyczący mojego golfika(MKIV 1.9 TDI 110ps). Problem jaki mnie dopadł to ubywający płyn chłodzący i podnoszący się poziom oleju co sądzę wskazuje na problem z uszelką pod głowicą.
Mam teraz oto kilka pytań do was. Czy dacie mi jakieś cenne wskazówki dotyczące rozebrania silnika ?
Zakładam na to że:
1)spuszczam wszystkie płyny(olej, chłodniczy)
2)ustawiam rozrząd według znaków i ściągam pasek(czy coś jeszcze trzeba wykonać)
3)odpinam wszystkie węże przeszkadzające mi w demontażu
4)odkręcam górną kopułkę silnika
5)wykręcam kolektor(czy uszczelke od kolektora też powinienem wymienić przy składaniu ?)
6)odkręcam śruby ściskające czy jak to się nazywa (teraz pytanie czy według kolejności jak nakazuje konstruktor czy przy odkrecaniu to bez znaczenia i z jaką siłą odkrecam ?)
7)podnoszę całą "kaste" i mam dojście do uszczelki
8)czyszcze wszystko nafta i przy zakładaniu smaruje olejem
9)składam wszystko z odwrotną kolejnością
czy coś pominąłem czy wszystko mniej więcej jest ok jak w skrócie rozpisałem ?
pytanie jeszcze odnośnie uszczelniaczy zaworów czy też je wymieniam i czy musze planować głowice ?(wiadomo planowania sam nie zrobie co łączy sie z tym że musze oddać to specjaliście) chyba że wystarczy lekko przejechać papierkiem ściernym ale jaka gradacja wystarczy ?
Dodam tylko że to raczej uszczelka bo mam wyciek na silniku w obrębie tam gdzie ona się znajduje...żeby uniknąc zbędnych rozmyśleń czy to na pewno uszczelka, ewentualnie w dużo gorszym wypadku nieszczelna głowica.
Założyłem ten temat ze względu na problem dotyczący mojego golfika(MKIV 1.9 TDI 110ps). Problem jaki mnie dopadł to ubywający płyn chłodzący i podnoszący się poziom oleju co sądzę wskazuje na problem z uszelką pod głowicą.
Mam teraz oto kilka pytań do was. Czy dacie mi jakieś cenne wskazówki dotyczące rozebrania silnika ?
Zakładam na to że:
1)spuszczam wszystkie płyny(olej, chłodniczy)
2)ustawiam rozrząd według znaków i ściągam pasek(czy coś jeszcze trzeba wykonać)
3)odpinam wszystkie węże przeszkadzające mi w demontażu
4)odkręcam górną kopułkę silnika
5)wykręcam kolektor(czy uszczelke od kolektora też powinienem wymienić przy składaniu ?)
6)odkręcam śruby ściskające czy jak to się nazywa (teraz pytanie czy według kolejności jak nakazuje konstruktor czy przy odkrecaniu to bez znaczenia i z jaką siłą odkrecam ?)
7)podnoszę całą "kaste" i mam dojście do uszczelki
8)czyszcze wszystko nafta i przy zakładaniu smaruje olejem
9)składam wszystko z odwrotną kolejnością
czy coś pominąłem czy wszystko mniej więcej jest ok jak w skrócie rozpisałem ?
pytanie jeszcze odnośnie uszczelniaczy zaworów czy też je wymieniam i czy musze planować głowice ?(wiadomo planowania sam nie zrobie co łączy sie z tym że musze oddać to specjaliście) chyba że wystarczy lekko przejechać papierkiem ściernym ale jaka gradacja wystarczy ?
Dodam tylko że to raczej uszczelka bo mam wyciek na silniku w obrębie tam gdzie ona się znajduje...żeby uniknąc zbędnych rozmyśleń czy to na pewno uszczelka, ewentualnie w dużo gorszym wypadku nieszczelna głowica.