Wymiana uszczelki pod głowicą MK4

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

SSG.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt mar 17, 2015 18:50

Wymiana uszczelki pod głowicą MK4

Post autor: SSG. » pn kwie 13, 2015 17:24

Cześć wszystkim

Założyłem ten temat ze względu na problem dotyczący mojego golfika(MKIV 1.9 TDI 110ps). Problem jaki mnie dopadł to ubywający płyn chłodzący i podnoszący się poziom oleju co sądzę wskazuje na problem z uszelką pod głowicą.
Mam teraz oto kilka pytań do was. Czy dacie mi jakieś cenne wskazówki dotyczące rozebrania silnika ?

Zakładam na to że:
1)spuszczam wszystkie płyny(olej, chłodniczy)
2)ustawiam rozrząd według znaków i ściągam pasek(czy coś jeszcze trzeba wykonać)
3)odpinam wszystkie węże przeszkadzające mi w demontażu
4)odkręcam górną kopułkę silnika
5)wykręcam kolektor(czy uszczelke od kolektora też powinienem wymienić przy składaniu ?)
6)odkręcam śruby ściskające czy jak to się nazywa (teraz pytanie czy według kolejności jak nakazuje konstruktor czy przy odkrecaniu to bez znaczenia i z jaką siłą odkrecam ?)
7)podnoszę całą "kaste" i mam dojście do uszczelki
8)czyszcze wszystko nafta i przy zakładaniu smaruje olejem
9)składam wszystko z odwrotną kolejnością

czy coś pominąłem czy wszystko mniej więcej jest ok jak w skrócie rozpisałem ?

pytanie jeszcze odnośnie uszczelniaczy zaworów czy też je wymieniam i czy musze planować głowice ?(wiadomo planowania sam nie zrobie co łączy sie z tym że musze oddać to specjaliście) chyba że wystarczy lekko przejechać papierkiem ściernym ale jaka gradacja wystarczy ?

Dodam tylko że to raczej uszczelka bo mam wyciek na silniku w obrębie tam gdzie ona się znajduje...żeby uniknąc zbędnych rozmyśleń czy to na pewno uszczelka, ewentualnie w dużo gorszym wypadku nieszczelna głowica.



Awatar użytkownika
maks149
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: sob lis 07, 2009 20:37
Lokalizacja: Lubatowa (RKR)

Wymiana uszczelki pod głowicą MK4

Post autor: maks149 » pn kwie 13, 2015 20:11

głowica do planowania na pewno ! jeszcze nie słyszałem żeby ktoś papierem się bawił z głowicą :jaja: (o ile chcesz mieć to dobrze zrobione )
śruby odkręcasz według schematu tak samo dokręcasz no i oczywiście z odpowiednim momentem :hmm:
uszczelkę od kolektora zobaczysz sam czy trzeba zmieniać jak nie jest poniszczona pęknięta załamana itp. to zakładaj starą :bajer:


Audi A4 1.9 TDi BKE + 145km

Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

Wymiana uszczelki pod głowicą MK4

Post autor: xlsss » czw kwie 16, 2015 10:41

Uszczelkę kolektora i zaworów lepiej wymienic, głowica do planowania.



Awatar użytkownika
indigo1975
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: czw lut 04, 2010 22:46
Auto: vw golf 3 gtd/vw scirocco

Wymiana uszczelki pod głowicą MK4

Post autor: indigo1975 » pn cze 15, 2015 18:42

Sruby glowicy odkreca sie w kolejnosci odwrotnej niz sie przykreca glowice tj.od zewnetrznych zaczynajac a na srodkowych konczac- tak jest w ksiazce. Musisz tez zobaczyc jaka grubosc ma uszczelka ,ile wyciec i taka sama kupic.Glowice zplanuj jak beda male wżery to przy planowaniu znikna a jak wieksze to trzeba je zaspawac aluminium i potem planowac.


indigo1975

Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Wymiana uszczelki pod głowicą MK4

Post autor: stefano189 » pn cze 15, 2015 22:48

SSG. pisze:ubywający płyn chłodzący i podnoszący się poziom oleju

sprawdziłeś chłodnice oleju ?


Ten sam błąd często popelniają ludzie mający BXE. Wymieniają UPG, a okazuje się że albo padła chłodnica oleju albo chłodniczka EGR-a. :hmm: :hmm:


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

fisichella94
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn lut 16, 2015 21:52

Wymiana uszczelki pod głowicą ASZ

Post autor: fisichella94 » czw lip 09, 2015 20:49

Witam jestem przed wymianą uszczelki chciałbym się dowiedzieć klika rzeczy:
-czy powinienem wymienić śruby od głowicy na nowe?Ile kosztują? gdzie kupić serwis?
-czy mechanik musi rozlegulować pompowtrysku?
bo nie wiem czy sobie w moim mieście poradzą z regulacją pompowtrysku
-czy przy okazji mozna wymienić uszczelke pompy vacum?
-i Czy można wymienić uszczelniacz na jednym pompowtrysku? (koszt 80zł) z tego co czytałem w interncie i czy to się opłaca?



johnypepelos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob lut 09, 2013 16:46
Lokalizacja: Polkowice

Wymiana uszczelki pod głowicą MK4

Post autor: johnypepelos » pt lip 10, 2015 21:26

fisichella94 pisze:czy powinienem wymienić śruby od głowicy na nowe?Ile kosztują? gdzie kupić serwis?
według producenta, to powinno się śruby wymienić. Możesz kupić ori lub zamienniki np. firmy elring (ja za swoje dałem 62zł)
fisichella94 pisze:czy mechanik musi rozlegulować pompowtrysku?
jeśli będziesz oddawał do planowania głowicę...to raczej trzeba wszystko rozkręcić. Regulacja pompek nie jest jakąś filozofią najważniejsze by osadzić w gnieździe dokładnie prostopadle.
polecam ten link: http://turbodiesel.hswg.pl/montaz-i-reg ... tdi-i-sdi/
fisichella94 pisze:czy przy okazji mozna wymienić uszczelke pompy vacum?
oczywiście.
fisichella94 pisze:i Czy można wymienić uszczelniacz na jednym pompowtrysku? (koszt 80zł) z tego co czytałem w interncie i czy to się opłaca?
jeśli wiesz ze jedna pompka źle pracuje to możesz wymienić uszczelniacze na niej, ale jeśli będziesz demontował 4-pompowtryski wtedy musisz na wszystkich czterech wymienić uszczelniacze, śrubki!



ja tak od siebie dodam: nie wiem czy wszystkie ASO, ale serwis VW świtoń-paczkowski/lubin nie planuje głowicy jeśli nie ma potrzeby...chyba, że stwierdzą, że trzeba wtedy oddają do planowania.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 168 gości