Strona 1 z 1

poszarpane łopatki wirnika

: sob kwie 11, 2015 21:05
autor: mimax
witam jakies pól roku temu wymieniłem turbine poprzednia miała poszarpane łopadki i duzy luz na łozyskach, "nowa" stan bardzo dobry prawie idealny , dzis zajzalem moim oczom ukazały sie znów poszarpane łopatki wirnika zimna strona, moje pytanie co moze byc przyczyną ?
samochód vw golf III 1.9 tdi 1z 94

poszarpane łopatki wirnika

: sob kwie 11, 2015 21:15
autor: wesol
ciala obce w dolocie. czy wybebeszyles IC i go wyczysciles lub nawet lepiej- poprostu go wymien. Rury oczewiscie tez

poszarpane łopatki wirnika

: ndz kwie 12, 2015 00:33
autor: mimax
mozliwe jesli mam w dolnej czesci puszki filrta powietrza dziure to tamtedy zoze sie dostawac np drobinki piasku mimo tego ze jest filtr powierza?

poszarpane łopatki wirnika

: ndz kwie 12, 2015 02:35
autor: bioly05011
nie ,musiałby być filtr dziurawy...

poszarpane łopatki wirnika

: ndz kwie 12, 2015 08:30
autor: wesol
piasek i tka by nie pocharatal tak lopatek. raczje w malych ilosciach to troszk eostuka te lopatki ale zeby wyrwy porobic ( tak mysle ze z opisu tak masz na wtym wirniku) to musi byc jakies nieco wieksze cialo obce. Zapodaj jakies fotki.

poszarpane łopatki wirnika

: pn kwie 13, 2015 14:30
autor: stefano189
wesol pisze:czy wybebeszyles IC i go wyczysciles lub nawet lepiej

nie żebym się wymądrzał, ale co ma piernik do wiatraka ??

Co ma wspólnego intercooler z łopatkami wirnika po stronie zimnej ? Chyba najpierw jest turbawka póżniej intercooler ?

Nawet jakby miał gwoździłe, piasek i widelce w intercoolerze, to zniszczy gładź cylindrów, zawory, wirnik po stronie gorącej, a wirnik po stronie zimnej bedzie igiełka :panna: :panna: .

Żeby mnie ktoś źle nie zrozumiał, czysty intercooler to bardzo istotna sprawa, ale w tym konkretnym przypadku, on nie jest winowajcą.
mimax pisze:poszarpane łopatki wirnika zimna strona, moje pytanie co moze byc przyczyną ?
Nieszczelność na drodze : filtr powietrza -> przepływka -> harmonijka -> turbo. Częsty przypadek, że podczas wymiany filtra powietrza, ktoś nie założy dobrze pokrywy górnej, z uwagi na to że dwie " prowadnice " znajdują się głęboko w błotniku. W efekcie auto ciągnie " lewe " powietrza, z pominięciem filtra, co powoduje że piasek i inne syfy wpadają na rozpędzony wirnik i niszczą go. Ot cała zagadka rozwiązana. :hehe: :hehe:
wesol pisze:Rury oczewiscie tez
racja. kanalizacja intercoolera w mk3 jest prosta i jest w miarę łatwy dostęp. Można wszystko w 3h rozebrać wymyć, wysuszyć i poskładać do kupy. Zawsze lepiej mieć czyściej niż brudniej.

poszarpane łopatki wirnika

: pn kwie 13, 2015 17:42
autor: wesol
Fakt z rozpedu pomylilem ze kiedys mialem ale poszarpalo wirnik po czesci goracej. Dodatkowo nawet na tloku i glowicy byly odciski jakichs drobinek.

poszarpane łopatki wirnika

: czw kwie 16, 2015 18:21
autor: mimax
ok Panowie czyli jakkas nieszczwelnosc filtr powietrza -> przepływka -> harmonijka -> turbo posprawdzam i napisze jak cos znajde, ps. tez na poczatku pomyslalem ze to iC ale to nie ta droga :grin: a strona gorąca ok pozdrawiam