Strona 1 z 4

Co sie stanie przy zbyt duzej dawce paliwa?

: pn lip 31, 2006 22:19
autor: tomogolf2
Mam pytanie, czytam o zwiekszaniu dawki paliwa, o korzysciach płynacych z tej modyfikacji, a moje pytanie jest takie.zwiekszyłem dawke paliwa, obroty na jałowym zwieksyły sie do około 1700 obrotow, wiec obnizyłem je ta srubka za pompa, teraz po wcisnieciu gwałtownie pedału gazu strasznie kopci, czarna chmura sie wydobywa z rury, kopyto ma :) , ale czy taka dawka nie jest przypadkiem za duza?? o ile zwiekszyc aby nie narazac silnika na uszkodzenia?? z gory dziex

: pn lip 31, 2006 22:33
autor: bongo
tomogolf2 pisze:zwiekszyłem dawke paliwa,
A dawke powietrza?

: pn lip 31, 2006 22:46
autor: tomogolf2
chodzi ci o turbine? nie, tego jescze nie zrobiłem.

[ Dodano: 31 Lip 2006 22:56 ]
ale chodzi mi o to czy cos moze sie stac? czy przypadkiem cos mi sie nie uszkodzi przez zwikeszenie dawki paliwa o kilka "gramow" za duzo?

: wt sie 01, 2006 18:16
autor: vw_vandal
tomogolf2, wraz ze zwiększeniem dawki paliwa powinieneś najpierw zwiększyć ciśnienie w turbo. Nie wiem czy wiesz ale każdy inżynier jak coś konstrułuje to zostawia jakieś 30 % na zaśkę ;) . Dlatego silniki mają rezerę jeżeli chodzi o moc ja na twoim miejscu zamontował bym wskaźnik doładowania, zwiększył ciśnienie tak do 0.9 bara obrócił membrankę w pompie, zakręcił zawór doładowania i dopiero pomału zwiększał dawkę paliwa (po trochu) musisz tak ustawić dawkę że jak depniesz gwałtownie to zakopci i tyle. A jak kopci cały czas to za duża dawka. Jak masz za dużą dawkę to będzie więcej palił i kopcił może na dłuższą metę w tłoku dziurkę wypali :)

: wt sie 01, 2006 19:49
autor: vw_vandal
tomcio666, ja mówie o max zwiększ tak o 15 % czy 10 % też będzie dobrze. Olej też zmieniam ok 7000 tyś tak na zaśkę :P

: wt sie 01, 2006 22:52
autor: tomogolf2
ok.manometr chce zamowic z allegro zeby zobaczyc co tam z turbo, a dawke paliwa teraz zmniejszyłem, ze teraz po gwałtownym wcisnieciu pedału to taka nieduza chmurka sie robi.

: wt sie 01, 2006 23:27
autor: Dj Darecki
tomogolf2 pisze:a dawke paliwa teraz zmniejszyłem, ze teraz po gwałtownym wcisnieciu pedału to taka nieduza chmurka sie robi.
Hmm jak ja zmniejszyłem u siebie to chmurek już nie puszczam a wcześniej leciały

w 1.6 TD jest odwrotnie? hehe chyba nie

pozdro

: wt sie 01, 2006 23:55
autor: tomogolf2
hehe Dj Darecki, zmniejszylem ta co ostatnio ustawilem, a nie ta co mialem na pocztku ustawione prez fabryke :) teraz mam tak pomiedzy fabrycznym ustawieniem a moim pierwszym :)

: śr sie 02, 2006 15:26
autor: zaprzal
bez wskaznika EGT sie nie dowiecie czy dawka jest za duza czy za mala i czy silnik jeszcze dlugo to wytrzyma, po samym dymieniu sie nie da tego ocenic

: śr sie 02, 2006 16:19
autor: pasiak
z mądrych ksiązek wynika że przy normalnym urzytkowaniu diesla jego moc jest największa na granicy dymienia (gdy spaliny z przejżystych zaczynają się robić czarne) ta granica bardzo subtelna powinna wyznaczać max dawke żeby silnik się nie przegrzał i legitymował się dobrymi osiągami. Batory z lufy kolegi jest subiektywnym wskaźnikiem ponieważ :
Jakie masz turbo ?
masz IC ??
coś masz zmieniowe w samochodzie??(może jakiś kuty zestaw ? :helm: )

: śr sie 02, 2006 19:02
autor: tomogolf2
pasiak pisze:Jakie masz turbo ?
nie wiem, nie moge dojrzec, ale takie jakie jest oryginalne w silniku SB
pasiak pisze:masz IC ??
mam
pasiak pisze:coś masz zmieniowe w samochodzie??
tak, zwiekszyłem dawke paliwa, ze teraz delikatnie kopci, wczesniej wogle nie kopcił, a jezeli chodzi o temperature silnika to nie uległa zmianie, tak samo sie nagrzewa jak wczesniej przed zwiekszeniem dawki przy normalnej jezdzie i tak samo sie nagrzwa na postoju, nie zauwałylem jakis zmian prucz tego ze lepiej sie wkreca i ma lepszego buta.

: śr sie 02, 2006 21:47
autor: pasiak
czy temp bardziej nie skacze przy katowaniu ?? jak skacze dużo wyżej i dużo mocniej to znaczy że ciut chyba za daleko przecholowałeś :) a tak pozatym to wszystko powinno być dobrze. Kup manometr, zwiększ ciśnienie i hulaj :bigok:

: śr sie 02, 2006 22:53
autor: tomogolf2
pasiak pisze:katowaniu
pasiak, bardzo zadko to robie, jezeli wiem ze moge sobie pocisnac to robie to, jezeli chce sie z kims poscigac to tez, ale tak pozatym to zadko przekraczacm 3 tys obrotow, ale sprawdzałem czy jak przycisne to czy temp sie szybko podnosi, i wydaje mi sie ze moze troche szybciej ale to moze byc tylko moje odczucie bo jest duza frajda gdy czuje nagły przypływ predkosci :) (zresztą kto tak nie ma :) ) i czas leci wtedy inaczej ;) a manometr juz do mnie leci za 2,3 dni bede modyfikował cisnienie :) wtedy to bedzie frajda :bigok: