Co sie stanie przy zbyt duzej dawce paliwa?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Co sie stanie przy zbyt duzej dawce paliwa?

Post autor: tomogolf2 » pn lip 31, 2006 22:19

Mam pytanie, czytam o zwiekszaniu dawki paliwa, o korzysciach płynacych z tej modyfikacji, a moje pytanie jest takie.zwiekszyłem dawke paliwa, obroty na jałowym zwieksyły sie do około 1700 obrotow, wiec obnizyłem je ta srubka za pompa, teraz po wcisnieciu gwałtownie pedału gazu strasznie kopci, czarna chmura sie wydobywa z rury, kopyto ma :) , ale czy taka dawka nie jest przypadkiem za duza?? o ile zwiekszyc aby nie narazac silnika na uszkodzenia?? z gory dziex
Ostatnio zmieniony sob gru 29, 2007 23:06 przez tomogolf2, łącznie zmieniany 3 razy.


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn lip 31, 2006 22:33

tomogolf2 pisze:zwiekszyłem dawke paliwa,
A dawke powietrza?



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » pn lip 31, 2006 22:46

chodzi ci o turbine? nie, tego jescze nie zrobiłem.

[ Dodano: 31 Lip 2006 22:56 ]
ale chodzi mi o to czy cos moze sie stac? czy przypadkiem cos mi sie nie uszkodzi przez zwikeszenie dawki paliwa o kilka "gramow" za duzo?


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » wt sie 01, 2006 18:16

tomogolf2, wraz ze zwiększeniem dawki paliwa powinieneś najpierw zwiększyć ciśnienie w turbo. Nie wiem czy wiesz ale każdy inżynier jak coś konstrułuje to zostawia jakieś 30 % na zaśkę ;) . Dlatego silniki mają rezerę jeżeli chodzi o moc ja na twoim miejscu zamontował bym wskaźnik doładowania, zwiększył ciśnienie tak do 0.9 bara obrócił membrankę w pompie, zakręcił zawór doładowania i dopiero pomału zwiększał dawkę paliwa (po trochu) musisz tak ustawić dawkę że jak depniesz gwałtownie to zakopci i tyle. A jak kopci cały czas to za duża dawka. Jak masz za dużą dawkę to będzie więcej palił i kopcił może na dłuższą metę w tłoku dziurkę wypali :)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » wt sie 01, 2006 19:49

tomcio666, ja mówie o max zwiększ tak o 15 % czy 10 % też będzie dobrze. Olej też zmieniam ok 7000 tyś tak na zaśkę :P


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » wt sie 01, 2006 22:52

ok.manometr chce zamowic z allegro zeby zobaczyc co tam z turbo, a dawke paliwa teraz zmniejszyłem, ze teraz po gwałtownym wcisnieciu pedału to taka nieduza chmurka sie robi.


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Post autor: Dj Darecki » wt sie 01, 2006 23:27

tomogolf2 pisze:a dawke paliwa teraz zmniejszyłem, ze teraz po gwałtownym wcisnieciu pedału to taka nieduza chmurka sie robi.
Hmm jak ja zmniejszyłem u siebie to chmurek już nie puszczam a wcześniej leciały

w 1.6 TD jest odwrotnie? hehe chyba nie

pozdro


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » wt sie 01, 2006 23:55

hehe Dj Darecki, zmniejszylem ta co ostatnio ustawilem, a nie ta co mialem na pocztku ustawione prez fabryke :) teraz mam tak pomiedzy fabrycznym ustawieniem a moim pierwszym :)


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr sie 02, 2006 15:26

bez wskaznika EGT sie nie dowiecie czy dawka jest za duza czy za mala i czy silnik jeszcze dlugo to wytrzyma, po samym dymieniu sie nie da tego ocenic


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » śr sie 02, 2006 16:19

z mądrych ksiązek wynika że przy normalnym urzytkowaniu diesla jego moc jest największa na granicy dymienia (gdy spaliny z przejżystych zaczynają się robić czarne) ta granica bardzo subtelna powinna wyznaczać max dawke żeby silnik się nie przegrzał i legitymował się dobrymi osiągami. Batory z lufy kolegi jest subiektywnym wskaźnikiem ponieważ :
Jakie masz turbo ?
masz IC ??
coś masz zmieniowe w samochodzie??(może jakiś kuty zestaw ? :helm: )


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » śr sie 02, 2006 19:02

pasiak pisze:Jakie masz turbo ?
nie wiem, nie moge dojrzec, ale takie jakie jest oryginalne w silniku SB
pasiak pisze:masz IC ??
mam
pasiak pisze:coś masz zmieniowe w samochodzie??
tak, zwiekszyłem dawke paliwa, ze teraz delikatnie kopci, wczesniej wogle nie kopcił, a jezeli chodzi o temperature silnika to nie uległa zmianie, tak samo sie nagrzewa jak wczesniej przed zwiekszeniem dawki przy normalnej jezdzie i tak samo sie nagrzwa na postoju, nie zauwałylem jakis zmian prucz tego ze lepiej sie wkreca i ma lepszego buta.


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » śr sie 02, 2006 21:47

czy temp bardziej nie skacze przy katowaniu ?? jak skacze dużo wyżej i dużo mocniej to znaczy że ciut chyba za daleko przecholowałeś :) a tak pozatym to wszystko powinno być dobrze. Kup manometr, zwiększ ciśnienie i hulaj :bigok:


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » śr sie 02, 2006 22:53

pasiak pisze:katowaniu
pasiak, bardzo zadko to robie, jezeli wiem ze moge sobie pocisnac to robie to, jezeli chce sie z kims poscigac to tez, ale tak pozatym to zadko przekraczacm 3 tys obrotow, ale sprawdzałem czy jak przycisne to czy temp sie szybko podnosi, i wydaje mi sie ze moze troche szybciej ale to moze byc tylko moje odczucie bo jest duza frajda gdy czuje nagły przypływ predkosci :) (zresztą kto tak nie ma :) ) i czas leci wtedy inaczej ;) a manometr juz do mnie leci za 2,3 dni bede modyfikował cisnienie :) wtedy to bedzie frajda :bigok:


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 146 gości