Golf IV wysokie spalanie i falujące obroty

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

vmkserwis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn maja 13, 2013 17:59

Golf IV wysokie spalanie i falujące obroty

Post autor: vmkserwis » pt mar 27, 2015 18:51

Witam, mam problem ze swoją czwórką 1.9 TDI 110 KM (Automat) z 99r. Mianowicie samochód diabelsko dużo pali (ok.10-11 litrów po mieście !) po trasie udało mi się zejść do 6l. ale taka średnia 8l. to norma. Dodatkowo cały czas skaczą mi obroty o 100 w górę i spadają, znowu 100 w górę i w dół, dzieje się to systematycznie, tak podczas rozpędzania jak i jazdy ze stałą prędkością (na tempomacie i z nogą na gazie). Czytałem trochę o tych objawach, byłem u dwóch "speców" i jeden stwierdził, że będzie to wina sondy lambda, a drugi, że nastawnika w pompie wtryskowej. (dodatkowa informacja : jak na postoju delikatnie ale gwałtownie dodam gazu to przy puszczeniu jak silnik zaczyna schodzić z obrotów czuć małe uderzenie/szarpnięcie)
Potrzebuję porady czy ktoś miał podobny problem i może mi doradzić czego najprawdopodobniej będzie to przyczyna ? Orientowałem się i naprawa obu tych elementów jest dość droga i mój budżet nie pozwala mi na "próby" i popełnienie błędu. A może jest to wina skrzyni ?
Z góry dzięki za pomoc



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Golf IV wysokie spalanie i falujące obroty

Post autor: Haki » pt mar 27, 2015 19:36

vmkserwis,
i jeden stwierdził, że będzie to wina sondy lambda, a drugi, że nastawnika w pompie wtryskowej. (dodatkowa informacja : jak na postoju delikatnie ale gwałtownie dodam gazu to przy puszczeniu jak silnik zaczyna schodzić z obrotów czuć małe uderzenie/szarpnięcie)

SONDA LAMBDA w 1.9 TDI ... :rotfl: :rotfl: :rotfl: odpuść sobie Pana HENIA ... bo zatrzymał się na Fiatach ....

Ten 2gi lepiej trafił ... ale wróżyć z fusów potrafi każdy ....

Ja właśnie sobie zaparzyłem i mówię - zrobić logi statyczne i dynamiczne auta ... jak chcesz taniej - albo za free lub :kufel: to popytaj kolegów z REGIONALNEGO ...

Od siebie dodam , że przydałoby się więcej o aucie napisać ... co kiedy wymieniane . filtry .. etc jaki przebieg etc


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

vmkserwis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn maja 13, 2013 17:59

Re: Golf IV wysokie spalanie i falujące obroty

Post autor: vmkserwis » pt mar 27, 2015 20:20

Facet, który stwierdził usterkę nastawnika zajmuje się stricte tylko i wyłącznie naprawą pomp wtryskowych i układów ich zasilania. Siedzi w branży już dobrych kilkanaście lat. Wcześniej miałem golfa 3 w którym wymieniał mi sekcje w pompie i przeglądał wtryski. Przez czas użytkowania zrobiłem nim grubo ponad 100 tysięcy km. i nie wiedziałem co to jest naprawa silnika. Więc według mnie godny zaufania fachowiec.

Co do tematu zainteresowania to auto ma 311 000 przebiegu. Nie mam pewności co ile były wymieniane filtry, ponieważ jest to świeży zakup na codzienną tułaczkę. Książka serwisowa była prowadzona do 220 000 w Niemczech i później do 250 000 w Polsce z regularnymi przeglądami. Właściciel od którego go kupowałem widać, że dbał o auto i nie jest zjeżdżony (wymienione przez niego tarcze, klocki, amortyzatory). Zapewniał mnie również, że zmieniał olej i filtry jak tylko się zapaliła inspekcja, jednak do skrzyni nie zaglądał, oleju nie zmieniał (szykuję się już na to). Zbliża się również pierwsza wymiana oleju i filtrów przeze mnie.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Golf IV wysokie spalanie i falujące obroty

Post autor: Haki » pt mar 27, 2015 20:50

Więc zacznijmy od logów ... co do fachowca od pomp == warto podjechać i niech sprawdzi nastawnik czy nie zasyfiony ...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
MariuszPrusia
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2486
Rejestracja: śr lis 07, 2012 22:31
Lokalizacja: Leszno nisko ;)
Auto: OOOO A6 3.0TDI Quattro
Silnik: BMK

Re: Golf IV wysokie spalanie i falujące obroty

Post autor: MariuszPrusia » sob mar 28, 2015 09:40

A skrzynia może mieć wpływ? Skrzynia biegów jest podpieta do silnika elektronicznie tez i niweluje to falowanie obrotów? Jak dużo też pali to może być wina przeplywki bo ona jak uszkodzona tez sieje złymi danymi na ECU przez co silnik może falowac.


Gulf IV ASZ+ TipTronic Variant V6 look :hmm: :dol: klik
Obrazek

vmkserwis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn maja 13, 2013 17:59

Re: Golf IV wysokie spalanie i falujące obroty

Post autor: vmkserwis » ndz mar 29, 2015 23:11

Sprawdzę przepływkę, odwiedzę pompiarza i zobaczymy co wtedy



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości