Słaba Kompresja
: sob mar 21, 2015 19:41
Witam
szanownych forumowiczów. Moje mk4 alh w automacie słabo pali jak jest zimno powiedzmy poniżej -5st.c., gdy temperatura jest wyższa nie ma najmniejszych problemów, do tego są widoczne przedmuchy do skrzyni korbowej. Wtryski zmienione na używane z volvo 2,5 tdi, (miałem kiedyś nowe 216 i na mojej vp11 myślałem że rozerwie mi ASB, więc się ich pozbyłem, wg. mnie były za mocne do tej skrzyni, 100km/h w ok. 8,5s.
a teraz ok. 9,5s tak że i tak jest ok.) na każdych wtryskach jakie miałem, czyli std., 216 czy teraz 205 odpalanie takie same bez różnicy. Gofer zapiernicza jak szalony, puści czarną chmurę jeżeli da mu się ostro w palnik a wcześniej było lajtowo jeżdżone, a później już z tyłu w miarę czysto, akumulator nowy Varta silver 85ah, kąt wtrysku ok.51, wszelkie parametry z vag-a w normie, zużycie oleju - na wymianę kupuję 5l. i to co zostaje wystarcza na dolewki do 15 tkm. układ dolotowy mokry i do dosyć ale to wygląda jakby z odmy ciągnął a nie z turbiny (ale to nie ma nic do odpalania), filtr paliwa ok., załozony zaworek zwrotny przed pompą (profilaktycznie), brak bąbelków w paliwie i teraz to co złe
, nie mam jakiegoś profesjonalnego miernika ciśnienia ale jest sprawdzony i pokazuje dosyć dobrze, a nawet jakby przekłamywał 1 czy 2 atm. to ciśnienie u mnie równiutkie 20,5 atm na wszystkich cylindrach nie wygląda dobrze. Dodam od razu że ciśnienie na zimny ciepły nic się nie zmienia, a po wlaniu 10ml. oleju do cylindrów zmieniło się na 24 atm. również na wszystkich cylindrach. W związku z tym że puszcza mi olej uszczelniacz na wale od strony rozrządu postanowiłem zdjąć czapkę i jak to wygląda widać na zdjęciach poniżej, cylindry mają wszędzie równiutko widoczne fabryczne honowanie, próg praktycznie nie wyczuwalny, bardziej jest to twarda przyklejona sadza niż próg, tłoki czyste - jak na zdjęciach, głowica taka sama, tylko okopcenie, żadnych nagarów, lecz po zalaniu naftą po 10min. zawory delikatnie mokre, ale nie leje się (i tak idzie do regeneracji). W związku z tym pytanie, czy wymiana pierścieni na nowe nominały może trochę pomóc temu silnikowi? Może ktoś robił coś takiego?



Pozdrawiam.
Kacper






Pozdrawiam.
Kacper