Strona 1 z 1

Turbo z BKC do AXR

: sob mar 21, 2015 16:23
autor: Deltoro el Gringo
Witam serdecznie.

Od trzech tygodni borykam sie z wyciekiem oleju w moim golfie 4 1.9 TDI AXR 2002r. Jeden mechanik stwierdził ze to egr i przez niego leci. Zgodziłem sie na wymianę tego zaworu która łącznie kosztowała mnie 510zł! PO tygodniu latania plama oleju pod golfem i egr (dziurka która wyrównuje ciśnienie) cała od oleju. Pojechałem do tego magika i stwierdził ze turbo pcha takie ilosci oleju i temu leci albo przez odme moze sie przedostawać do układu olej.
W każdym razie dzis zrobiłem prowizoryczny oil tank i bede obserwował czy olej sie zbiera.
Do rzeczy jesli pada mi turbina....mam w chacie turbo od tourana 2007 rok z silnika BKC i czy bedzie pasowało do mojego golfa ???Obrazek


Za wszelkie wskazówki serdecznie dziękuje :)

Turbo z BKC do AXR

: ndz mar 22, 2015 09:35
autor: Haki
Deltoro el Gringo, podejrzewam ,że bez zmiany flanszy się nie obejdzie .. muszę zobaczyć jak wygląda mocowanie w BKC.... i AXR ..

PS -- zmień podpis i daj ogłoszenie do odpowiedniego działu ... jak chcesz dalej mieć temat :bajer:

Turbo z BKC do AXR

: ndz mar 22, 2015 13:09
autor: rotkeh
Borykałem się z problemem znikającego oleju z silnika , przez ponad 2 lata ( także silnik AXR) na forum jest dużo info o oiltankach i innych pierdołach, które nie rozwiązywały problemu a jedynie przesuwały go dalej (olej ma być w silniku a nie zbierać się w oiltanku i z powrotem go lać do silnika ) . Przy jeździe do 110-120 km/h było jeszcze znośnie , powyżej olej znikał w zaskakującym tempie . Problemem okazał się zawór odmy w pokrywie klawiatury . Po zdemontowaniu wyczyszczeniu i uruchomieniu zaworu problem z olejem zniknął ,na tyle że nie muszę pilnować aby silnik nie łapał obrotów większych niż 2600, bo od tego momentu zaczynało się gwałtowne wysysanie oliwy z silnika .Szczegóły już kiedyś opisywałem na forum łącznie z foto. I zostaw to turbo w spokoju !!!

Turbo z BKC do AXR

: ndz mar 22, 2015 17:52
autor: Deltoro el Gringo
rotkeh nie do końca to rozumiem...ale jeśli odma była by zatkana to faktycznie gdzieś musiałoby to ciśnienie uchodzić. Poszukam w takim razie na forum Twoich zdjęć i opisu.
Zapomniałem dodać ze mój AXR ma zwiększoną moc do 136 koni (mam wykres z hamowni). Przed tym była czyszczona turbina (listopad 2013)
Na ta chwile nie odczuwam jakiś spadków mocy czy zwiększonego dymienia.
Przedtem auto nigdy nie brało oleju, nigdy nie dolewałem od wymiany do wymiany.
Tak jak wspominałem mam nowy EGR i przez niego leci olej. Od wczoraj mam oil tank prowizoryczny i grama oleju w nim nie mam na tą chwile a wczoraj golfik dostał w dupę ze tak powiem.

Re: Turbo z BKC do AXR

: ndz mar 22, 2015 18:33
autor: rotkeh
Deltoro el Gringo pisze:rotkeh nie do końca to rozumiem...ale jeśli odma była by zatkana to faktycznie gdzieś musiałoby to ciśnienie uchodzić.
Właśnie odma nie jest zatykana przy pewnych obrotach silnika ( tak około 2500obr)a powinna po to żeby olej z silnika nie lał się do dolotu . Jak popatrzysz na pokrywę klawiatury zobaczysz kanał co odchodzi od zaworu odmy w kierunku paska rozrządu , dmuchając w ten kanał powinno zamknąć zawór odmy. (musisz zdjąć osłonę paska żeby zobaczyć wlot kanału). Dla mnie wydawało się logiczne że przy pewnych obrotach silnika następuje wzrost ciśnienia i zamknięcie zaworu ,czyli jak dmuchniesz w ten kanał to ma zamykać przelot odmy (nie każdy podzielał tą opinię , jednak jeśli miałoby być inaczej to mógł być ten kanał pod innym kątem ). Druga sprawa wyczytałem że przy wymianie turbo na nowe producent zaleca wymianę pokrywy klawiatury żeby uznać gwarancję ( nie pamiętam gdzie to czytałem ) logiczne wydaje się wpływ tego zaworu na prace i kondycję turbo. U siebie jedyna rzecz jaką zrobiłem to zdjąłem pokrywę rozebrałem na tyle ile mogłem i umyłem w benzynie dość dokładnie aż zaczął pracować ten zawór . Efekt- brak wycieków i skończyło się dolewanie oleju do silnika między wymianami .

Turbo z BKC do AXR

: ndz mar 22, 2015 21:55
autor: Deltoro el Gringo
rotkeh jesli dysponujesz jakimiś fotami to bardzo będę wdzięczny bo w tamtym temacie co wspominałeś linki wygasły niestety.
Jutro jak wyjdę wcześniej z pracy odkręcę pokrywę i sprawdzę co sie tam dzieje. Zastanawia mnie tylko fakt ze w moim prowizorycznym oil tank nie ma oleju...
Bardzo dziękuje Tobie za wszystkie wskazówki :)