Strona 1 z 2

1,9 TDI 90 koni... jaki aku?! SUPERPILNE!!!

: pn lip 31, 2006 09:31
autor: RomanK84
Witam!
Jak w temacie - padł mi właśnie akumulator... jestem w pracy i w firmie obok mogę zakupić aku... pytanie tylko jaki.

Najbardziej chodzi mi o parametry... marka drugoplanową rolę tu odgrywa...
Silnik 1,9 TDI 230 tyś. w dobrym stanie - odpala od razu i za pierwszysm razem... dopóki aku trzymał

Czekam na pomoc!!!

: pn lip 31, 2006 09:43
autor: Anusia
Ja ostatnio musiaam kupić akumulator..kupiłam wzmocniony do tdi ...do mkIV :) ...mój ma 65Ah ... Zak ładam,że wytrzyma najcięższą zime :) Mój aku to Varta

: pn lip 31, 2006 10:02
autor: RomanK84
Ja zakupiłem miesiąc temu auto z aku 88 Ah i ciagle byl niedoladowany :/

: pn lip 31, 2006 10:05
autor: Anusia
RomanK84 pisze:Ja zakupiłem miesiąc temu auto z aku 88 Ah i ciagle byl niedoladowany :/
Ja nie mam problemów.... zalezy jaką moc ma hmm "na rrozruchu" (? dobrze piszę?!) ....

: pn lip 31, 2006 10:34
autor: RobertP
RomanK84 pisze:Ja zakupiłem miesiąc temu auto z aku 88 Ah i ciagle byl niedoladowany :/
może twój alternator nie ma takiego prądu ładowania że ciągle niedoładowany jest Twój aku
albo mało jeździsz i masz za dużo muzy w autku ;-)

[ Dodano: Pon Lip 31, 2006 10:35 ]
Anusia pisze:Ja nie mam problemów.... zalezy jaką moc ma hmm "na rrozruchu" (? dobrze piszę?!) ....
dobrze piszesz
ważna w dieslech jest moc rozruchowa i ilość Ah
przy silniczku 1,9 moc rozruchowa musi być spora dobre akumulatory mają pow. 600A

: pn lip 31, 2006 10:38
autor: Anusia
przy silniczku 1,9 moc rozruchowa musi być spora dobre akumulatory mają pow. 600A
:) nie pamiętałam w czym się określa moc rozruchową :) ale mój ma chyba jakieś 680 A ale nie dam uciąć sobie głowy :) ..ale na 100% powyżej 600 A....

Re: 1,9 TDI 90 koni... jaki aku?! SUPERPILNE!!!

: pn lip 31, 2006 10:39
autor: RobertP
RomanK84 pisze:Witam!
Jak w temacie - padł mi właśnie akumulator... jestem w pracy i w firmie obok mogę zakupić aku... pytanie tylko jaki.
Najbardziej chodzi mi o parametry... marka drugoplanową rolę tu odgrywa...
Silnik 1,9 TDI 230 tyś. w dobrym stanie - odpala od razu i za pierwszysm razem... dopóki aku trzymał
Czekam na pomoc!!!
kup taki żeby był zawsze naładowany, jęsli masz alternator z ładowaniem 90A lub 120A
to kup akumulator w zakresie 75 - 90 Ah z dużym prądem mocą rozruchową pow 600A
zresztą jak goście szprzedają to pewnie mają przyrządy (cęgi które obejmuą kabel i wszystko ładnie pomierzą) i mogą Ci sprawdzić jaki masz prąd rozruchowy i coś odpowiedniego dobrać

nie kupuj !! FiveStarów !!!!

[ Dodano: Pon Lip 31, 2006 10:40 ]
Anusia pisze::) nie pamiętałam w czym się określa moc rozruchową :)
określa się w Amperach
ale mój ma chyba jakieś 680 A ale nie dam uciąć sobie głowy :) ..ale na 100% powyżej 600 A....[/quote]
no to OK.

: pn lip 31, 2006 11:37
autor: RomanK84
W sobotę zrobiłem małą traskę 200 km. Muzyki na postoju nie słucham, ładować ładuje więc albo aku albo pobór na postoju...

Na aku są następujące oznaczenia:

12V, 88AH/RC140MIN, CCA680

Firma siakiś ROCKET - produkcja 2002

: pn lip 31, 2006 12:16
autor: RobertP
RomanK84 pisze:W sobotę zrobiłem małą traskę 200 km. Muzyki na postoju nie słucham, ładować ładuje więc albo aku albo pobór na postoju...
12V, 88AH/RC140MIN, CCA680
Firma siakiś ROCKET - produkcja 2002
czy masz ładowanie to można sprawdzić pobieznie zwykłym voltomierzem
na postoju jak masz włączony samochód ładowanie powinno być w zakresie od 13,6 do 14,1, "na sucho" ładowanie alternatora mieści się w innych granicach :-) )
w zalezności jakie odbiorniki prądu masz włączone (światła , dmuchawa, wentylator itp....)

możliwe że cela Ci sie oberwała i masz już po akumulatorze
jesli już to kup właśnie 88Ah, i z prądem rozruchowym 680A

: pn lip 31, 2006 12:54
autor: RomanK84
RobertP pisze: czy masz ładowanie to można sprawdzić pobieznie zwykłym voltomierzem
na postoju jak masz włączony samochód ładowanie powinno być w zakresie od 13,6 do 14,1, "na sucho" ładowanie alternatora mieści się w innych granicach :-) )
w zalezności jakie odbiorniki prądu masz włączone (światła , dmuchawa, wentylator itp....)

możliwe że cela Ci sie oberwała i masz już po akumulatorze
jesli już to kup właśnie 88Ah, i z prądem rozruchowym 680A
Jak pisałem ładować ładuje - czyli potwierdzone miernikiem a nie jakieś domysły :wink:
Aku 88Ah podobno za duży - polecają mi 68 albo max 74... dziś podjadę po pracy do znajomego elektrmechanika i obada pobór na postoju...

: pn lip 31, 2006 13:05
autor: RobertP
RomanK84 pisze: Aku 88Ah podobno za duży - polecają mi 68 albo max 74... dziś podjadę po pracy do znajomego elektrmechanika i obada pobór na postoju...
no to może dlatego że masz alternator 70A tak jak ja

: pn lip 31, 2006 13:20
autor: inek01
RobertP pisze:no to może dlatego że masz alternator 70A tak jak ja
W moim np jest fabryczny alternator 70A (kod z wklejki 8GM) fabrycznie (byl) wlozony aku 330A 61Ah (J0N)
Autko wyprodukowane Belgii...

: pn lip 31, 2006 13:40
autor: RobertP
RomanK84 pisze:mi 68 albo max 74... dziś podjadę po pracy do znajomego elektrmechanika i obada pobór na postoju...
zrobiłem sobie 5 minut przerwy w pracy i pofatygowałem się do autka
mam akumulatorek firmy Sznajder o pojemności 74Ah i prądzie rozruchowym 680A

: pn lip 31, 2006 13:46
autor: wynalazek
ja kupilem do swojego w zeszlym roku BOSCH 74Ah 680A i nie narzekam .Wydaje mi sie ze 68Ah jest troche za maly .pozdro