Strona 1 z 2

Złe chłodzenie? [mk2 GTD]

: ndz lip 30, 2006 12:19
autor: BmxRider
Mam mały problem z moim golfem, wydaje mi się, że trochę za słabo sie chłodzi przy dużych prędkościach -- wskazówka z temp. przekracza połowę i pojawia się dziwny zapach?
zdarza sie to powyżej 130km/h.
w/g mnie im szybciej tym bardziej powienien się chłodzić...?
może ktoś sie orientuje o co chodzi?

: ndz lip 30, 2006 14:38
autor: Paweł NPI
co do zapachu to nie wiem... ale u mnie powyżej 110 km/h już wskazówka zaczyna przekraczać połowę... myślę że to normalne... w każdym samochodzie przy wyższych obrotach i prędkościach temperatura jest wyższa...

: ndz lip 30, 2006 14:56
autor: BmxRider
No w sumie to tak, bo pracuje na wysokich obrotach dluższy czas, tylko mnie zastanawia ten zapach...? jakby ktoś coś o tym wiedział to porzę o informacje.

: ndz lip 30, 2006 16:15
autor: anton:-)
opisz mniej wiecej ten zapach silnij masz suchy???

: ndz lip 30, 2006 16:53
autor: Paweł NPI
anton:-) pisze:opisz mniej wiecej ten zapach silnij masz suchy???
Dokładnie... może ten zapach się bierze z zanieczyszczeń znajdujących się na silniku...

: ndz lip 30, 2006 19:18
autor: tomogolf2
BmxRider to ze sie nagrzewa przy wyzszych predkosciach to normalne, sam jak troche sobie pogazuje tak ponad 120 przez jakis czas to dochodzi do przed ostatniej krehy, diesel zawsze szybciej sie nagrzewa, zwłaszcza przy wysokich obrotach, a zapach to mysle, ze powinienes sie upewnic czy w płynie chłodniczym nie masz wody, bo woda szybciej sie nagrzewa i szybciej paruje, a jezeli nie to moze masz jakies przecieki, powinienes sprawdzic czy wszystko jest szczelne, podczas gdy silnik sie mocinje nagrzwea wtedy to co wycieka zaczyna parować i smierdzi :) huh mam nadzieje ze pomogłem :)

: pn lip 31, 2006 07:25
autor: BmxRider
Generalnie silnik jest troche uwalony olejem... heh nie pomyslalem ze to moze byc on i paruje jak sie nagrzeje. dzieki za pomoc wyczyszcze go i sprobuje

: pn lip 31, 2006 07:44
autor: Paweł NPI
Dzięki za punkciki :pub: ! Jak spróbujesz to napisz...

: pn lip 31, 2006 16:37
autor: vw_vandal
palen, ja jak jadę do 100 km\h to wskazówkę mam tak za połowę a jak mu depnę to wskazówka spada przed połowę. Więc myślę, że albo ja mam coś nie tak albo wy ??

: pn lip 31, 2006 17:31
autor: Paweł NPI
vw_vandal pisze:palen, ja jak jadę do 100 km\h to wskazówkę mam tak za połowę a jak mu depnę to wskazówka spada przed połowę. Więc myślę, że albo ja mam coś nie tak albo wy ??
To tego nie rozumiem...może pompa już się zestarzała i tylko przy wyższych obrotach lepiej pompuje... Nawet mojego dziadka CORSA 1,5D przy większej prędkości łapie większą temperaturę... Mojego ojca 3 busy też tak mają... Tak więc to jest normalne że przy większej prędkości temperatura rośnie...

: pn lip 31, 2006 17:47
autor: vw_vandal
palen pisze:To tego nie rozumiem...może pompa już się zestarzała i tylko przy wyższych obrotach lepiej pompuje...
palen, ale jak może być + 30 i nie mam problemu stojąc w korku nic się nie grzeje, więc myśle że pompe mam dobrą. Nie wiem co to jest !!

: pn lip 31, 2006 18:35
autor: Paweł NPI
vw_vandal pisze:
palen pisze:To tego nie rozumiem...może pompa już się zestarzała i tylko przy wyższych obrotach lepiej pompuje...
palen, ale jak może być + 30 i nie mam problemu stojąc w korku nic się nie grzeje, więc myśle że pompe mam dobrą. Nie wiem co to jest !!
No mi w korkach, mimo że rzadko stoję w korkach, temperaturka skacze i nawet wiatrak się załącza...Nie wiem czmu u Ciebie jest na odwrót...A u Ciebie wiatrak załącza się?? A spróbuj stojąc w korku delikatnie pogazować chwilkę i zobaczy czy temperatura podskoczy...

: pn lip 31, 2006 19:20
autor: tomogolf2
vw_vandal, to ze ci spada to moze byc wina termostatu, moze masz wtawianoy na 84 st C albo jeszce mniej i przy wyzszych temperaturach sie otwiera.a jak pewnie wiesz, silnik NIE powinien byc niedogrzany.

[ Dodano: 31 Lip 2006 19:21 ]
PS.
BmxRider thx za POMÓGŁ :)

: wt sie 01, 2006 16:14
autor: vw_vandal
palen, wiatrak załancza się na 3\4 kreski, cały układ był płukan, zmieniany płyn chłodzący, termstat, cała elektryka od śniedziona i zabezpieczona.
tomogolf2, termostat mam na 87 stopni (chyba, że w pudełu zamienili :) ).

Ogólnie powiem wam, że ten golfa ma takie patenty, że mechanicy się dziwią. Np mam taki problem włanczam ogrzewanie i jak jeżdze tak do 100 km\h grzeje aż parzy, a jak depne powyżej albo mu wstawiam to zaraz się robi zimno :-k albo na lince od prędkościomierza ma jakby prądnice. Albo ciśnienie na turbo miał ustawione na 0.9 bara.