Strona 1 z 1

Model przepływomierza

: ndz mar 08, 2015 23:57
autor: balon91
Witam
mam szybkie pytanie
Czy wszystkie TDI mają ten sam przepływomierz?
tzn czy np z ARL lub AVG podejdą do AJM?

Model przepływomierza

: pn mar 09, 2015 13:10
autor: italiano_83
balon91 pisze:tzn czy np z ARL lub AVG podejdą do AJM?
Nie

Model przepływomierza

: pn mar 09, 2015 14:06
autor: balon91
u mnie przepływka zdechła na maxa.
wskazania w vcdsie w pozycji przepływomierza pokazywały 0.
Wsadziłem od AVG auto niby jedzie ale vmax 170km na godzinę.
na na biegach wyższych niż 4 od 3k obrotów auto już nie ciągnie.
Czy to może być wina przepływki?

Model przepływomierza

: pn mar 09, 2015 14:10
autor: italiano_83
balon91 pisze:Czy to może być wina przepływki?
Zrób logi będzie widać

Model przepływomierza

: pn mar 09, 2015 23:16
autor: Sztomel
Sam doświadczenia z przepływkami mam takie, że jedne na drugich powodują szarpanie i nierówną pracę silnika. Na przepływce od 110 i 90 KM silnik np. ASZ czy AWX od Passata czy Audi A4 skacze do przodu z wyraźnymi szarpnięciami zamiast ruszać płynnie i odwrotnie również z takimi samymi efektami. I należy dodać, że dzieje się tak przy sprawnie działających przepływkach a przynajmniej na mojej sprawnie działającej - jeśli ktoś nie wierzy to proszę spróbować - nie chcę być tutaj gołosłowny. Będę w swoim ALH zmieniać dolot na ten z ASZ aluminiowy więc i pewnie będę brał pod uwagę zmianę przepływki a wtedy zobaczę jak będzie reagować. Pomiar masy zasysanego powietrza zależy od średnicy rury ssącej ale też i od podciśnienia jakie wytwarza turbosprężarka - zwłaszcza, że w moim silniku nie będzie ona oryginalna - wszystko metodą prób i błędów. Polecam każdemu z Was dokonanie prób na własnym i kolegów silnikach bo na takich właśnie przykładach się uczymy a przynajmniej wtedy każdy z chętnych będzie miał jakieś tam doświadczenie i mógł się na ten temat wypowiedzieć. Dla mnie mój ALH jest pierwszym silnikiem TDI na którym się uczyłem (bo wcześniej miałem benzyniaki) ale szczerze muszę stwierdzić, że teraz bardziej lubię TDI niż PB.

Model przepływomierza

: wt mar 10, 2015 00:23
autor: balon91
czy odpinając kabel od przepływki nie mogę tego sprawdzić?
Ponoć odpinając kabel przepływomierz jest pomijany i auto ma lepsze odejście.

Model przepływomierza

: wt mar 10, 2015 01:56
autor: Sztomel
Ależ wręcz przeciwnie - nie możesz odpinać przepływki bo wtedy sterownik silnika podaje wartość zastępczą czyli 550 mg/skok a to już przy jeździe dynamicznej powoduje spadek mocy i dynamiki silnika. Wartość masy przepływu powietrza nie może być niższa w teście dynamicznym niż 850 mg/skok dla silnika np. 90 czy 110 KM bo silnik wtedy dostaje zbyt mało paliwa co automatycznie odbija się na jego osiągach. Jeśli chcesz zasymulować uszkodzoną przepływkę na "sprawną" to robisz test "diodą", który jest opisany na tym forum.

Model przepływomierza

: wt mar 10, 2015 11:04
autor: balon91
ok sprawdze w weekend w wartości w VCDSie i zrobię test z diodą.
Dzięki Sztomel

Model przepływomierza

: sob mar 21, 2015 22:34
autor: VW_seller
a da rade podpiąć przepływke np od ASV bosch-a do 1z-ta który ma pierburga ? wydaję mi się ze te boscha są lepsze i lepiej odmierzają ,znajomy ma ahu i ma taką przepływke jak w asv lub tak samo wygada i map sensor ma na węzu jak w afn a ja mam jeszcze taki w kompie ,da rade to przerobić żeby był map sensor taki jak w afn lub w nowszych ahu ? i przepływke na bosch-a ta nowszą ?

Model przepływomierza

: ndz mar 22, 2015 06:58
autor: Sztomel
Owszem, że da radę ale trzeba zmienić sterownik silnika na nowszy i odpowiednio poprowadzić okablowanie do przepływki i czujnika G71.

Model przepływomierza

: ndz mar 22, 2015 07:23
autor: VW_seller
sterownik mam wsadzony 16bit więc da rade ? piny są takie same w przepływkach tzn numeracja przewodów ? leży gdzieś przepływka bosch-a to bym sobie na piny podłaczył :bajer:

Model przepływomierza

: czw mar 26, 2015 15:49
autor: balon91
Wsadziłem ori przepływkę Bosch.
Auto odzyskało ducha.