Strona 1 z 1

Co poszło że tak się poci

: pt mar 06, 2015 15:19
autor: mati1342
Witam posiadam mk3 1.9TDI 1Z Chciałem przeprowadzić dzisiaj wymianę oleju, ale chciałbym również aby już się nie pocił, a poci się nad chłodnicą oleju
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 26890.html" onclick="window.open(this.href);return false; tak to wszystko wygląda na schemacie
Obrazek
Nie wiem dokładnie z czego czy z czujnika oleju ? Może z wspornika filtra oleju pod którym jest chłodnica oleju, a pomiędzy nimi jest uszczelka i może ona poszła ?
Jak już bym to rozbierał chciałbym wymienić każdą uszczelkę jakie się tam znajdują na obrazku 1. widać że są 2 a dokładnie uszczelka wspornika i gumowy pierścień uszczelniający. Tylko w żadnym ze sklepów nie mogę niczego znaleźć z powyższych rzeczy a szukałem w 4 sklepach i nic może podeślecie mi jakieś linki z kupnem

Co poszło że tak się poci

: pt mar 06, 2015 15:46
autor: VW_seller
być może z czujnika a być może z chłodniczki oleju , u mnie tez leciało kupiłem oring w rolniku za 3zł i już nie leci :bigok: a czujnik jak pękniety to tez groszowa sprawa i wymiana łatwa

Co poszło że tak się poci

: pt mar 06, 2015 16:07
autor: mati1342
A jak z dostępem żeby to wymienić ? trzeba się wysilić czy po prostu filter wykręcić i później łatwo tą śrubę mocującą chłodniczke ? Oczywiście kanał i chęci mam :P
Bo raczej ta uszczelka wspornika nie poszła najwyżej wymienię ten oring i czujnik :)

Co poszło że tak się poci

: pt mar 06, 2015 16:19
autor: VW_seller
łatwo to idzie ,filter odkrecasz i pod filtrem jest nakretka chyba na klucz 24 jak dobrze pamietam i odkręcasz i masz tam taki oring ( w środku chłodniczki , pomiedzy chłodniczką a korpusem łapy )

Co poszło że tak się poci

: pt mar 06, 2015 16:29
autor: mati1342
To bardzo się cieszę że łatwo pójdzie :) więc ty tylko wymieniałeś ten oring a tej całej łapy od chłodniczki nie odkręcałeś i tej uszczelki pomiędzy tą łapą a blokiem silnika nie wymieniałeś :) ? znasz może dokładne wymiary tego oringa czy najlepiej zabrać się za to rano rozkręcić później gdzieś do jakiegoś rolnika i z oringiem w dłoni szukać takiego samego :) ?

Co poszło że tak się poci

: pt mar 06, 2015 16:59
autor: mati1342
Dobra to kwestie chłodnicy oleju mamy wyjaśnioną, teraz chodzi mi jeszcze o pokrywę zaworów na jednej śrubie mocującej poci się co to może być ? uszczelka jakaś pod tą śrubą ? ściągnąć ją mogę tylko że później pewnie będę musiał założyć nową uszczelkę prawda ? spod pokrywy nie leci tylko na jedna śruba, dokręcić ją czy co ? boje się żeby nie przedobrzyć bo narobię szkód
Obrazek

Co poszło że tak się poci

: pt mar 06, 2015 17:21
autor: VW_seller
mati1342 pisze:znasz może dokładne wymiary tego oringa czy najlepiej zabrać się za to rano rozkręcić później gdzieś do jakiegoś rolnika i z oringiem w dłoni szukać takiego samego
nie pamietam wymiarów ,najlepiej weź go i dobierzesz w rolniku :) czy w innym podobnym sklepie .
mati1342 pisze:Dobra to kwestie chłodnicy oleju mamy wyjaśnioną, teraz chodzi mi jeszcze o pokrywę zaworów na jednej śrubie mocującej poci się co to może być ? uszczelka jakaś pod tą śrubą ? ściągnąć ją mogę tylko że później pewnie będę musiał założyć nową uszczelkę prawda ?
to to stała norma ,ale sprawdź czy nie masz odmy zapchanej syfem i kolektor dolotowy też sprawdz ,od egr-a sie tam syfy zbierają . jak bedzie już czysto zabierz się za tą pokrywe ,uszczelki komplet płaciłem 22zł ,tylko dobrze wyczyść tą pokrywe z tamtej starej usczelki i odłuśc benz extrakcyjną ,można delikatnie pod uszczelke silikonem posmarować i na silniku też :bajer:

Co poszło że tak się poci

: pt mar 06, 2015 18:07
autor: Michał_1977
Tam nie ma o-ringu,tylko specjalne uszczelki pod i nad pokrywą.
Co do pierwszej fotki,to u mnie identycznie wyglądało,jak strzelił czujnik i spod tego kapturka walił olej,więc jeszcze się nie ciesz.
Czas wymiany czujnika-1 minuta.

Co poszło że tak się poci

: pt mar 06, 2015 18:39
autor: VW_seller
uszczelki a oring to prawie 1 ciort ,i uszczelki nie wiem gdzie by trza było szukać a tak 5 minut do rolnika i oring miałem w ręku .mi poszedł 1 ten od korpusu , a wiem że 2 jest w środku ale akurat ten był miekki i był ok.

Co poszło że tak się poci

: sob mar 07, 2015 14:11
autor: Michał_1977
VW_seller pisze:uszczelki nie wiem gdzie by trza było szukać
Jak to gdzie,przecież nie u dentysty...
Idzie się do sklepu motoryzacyjnego i się kupuje :bajer:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... 202040000/" onclick="window.open(this.href);return false;

Co poszło że tak się poci

: sob mar 07, 2015 16:59
autor: VW_seller
Michał_1977 pisze:Jak to gdzie,przecież nie u dentysty...
Idzie się do sklepu motoryzacyjnego i się kupuje
szkoda czasu tym bardziej że do rolnika mam kawałek ,zreszta nie chce sie kłocić ,jest zrobione działa ,działa :)

Co poszło że tak się poci

: sob mar 07, 2015 23:17
autor: Michał_1977
VW_seller, z dętki byś wyciął i też może by było.Pytanie tylko jak długo...
Generalnie rzecz w tym,że jak już radzisz coś komuś,to radź tak by było zgodnie ze sztuką,a nie śmierdziało druciarstwem na kilometr,bo za takie zagrywki,można mieć profil pokolorowany :chytry:

Co poszło że tak się poci

: ndz mar 08, 2015 11:54
autor: bzdzioch1
Z pierwszego foto wynika wyraźnie , że poci się z czujnika ciśnienia oleju. Zmieniłbym od razu oring miedzy chłodniczką a podstawą. Co do uszczelnienia śruby mocującej pokrywę zaworów jeśli chcesz wymienić uszczelniacz na nowy trzeba zdjąc pokrywę zaworów, a znając życie jak to ruszysz trzeba będzie kupić cały komplet uszczelniaczy na śruby plus uszczelka pod pokrywę. Bo złożysz na starej i będzie się lało... osobiście jeśli nie chcesz brnąć w koszta odkręciłbym tę nakrętkę zdjął gumową uszczelkę i wkleił na sylicon... i po problemie.