Pasek rozrządu czy ponownie zakładać

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

hudy8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt lut 13, 2007 01:11
Lokalizacja: wawa

Pasek rozrządu czy ponownie zakładać

Post autor: hudy8 » czw mar 05, 2015 17:51

Witam. Znajomy robił rozrząd w styczniu 2012 roku w silniku 1Z. W tamtym roku padła mu uszczelka pod głowicą ale rozrząd miał najechane 15 tys km także założyli mu ponownie ten sam pasek rozrządu. Pod koniec tamtego roku okazało się że padła pompa wody więc wymienił samą pompę zakładając ponownie ten sam pasek rozrządu. W tym momencie rozrząd ma najechane 25tys. Wczoraj rozmawiał z jakimś tam specem no i ten mu nagadał że po ściągnięciu paska powinno się za każdym razem zakładać nowy.
Opinie są różne. Ja osobiście też różne słyszałem ale osobiście wymieniając popychacze 2 razy również luzowałem pasek ale nie wymieniałem go na nowy gdyż miałem podobnie jak on 12 tys przejechane.
Chciałem was zapytać o radę czy znajomy powinien wymienić ten pasek czy powiedzmy skrócić czas eksploatacji z 60 powiedzmy na 40-45tys ?
Niestety na każdym forum gdzie czytam opinie są podzielone pół na pół.



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2835
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Pasek rozrządu czy ponownie zakładać

Post autor: bioly05011 » czw mar 05, 2015 18:37

a jedno pytanie jakie auto i który rok?


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

hudy8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt lut 13, 2007 01:11
Lokalizacja: wawa

Re: Pasek rozrządu czy ponownie zakładać

Post autor: hudy8 » czw mar 05, 2015 18:55

Silniczek 1Z 90 KM tylko że w audi. Jestem ciekaw waszych opinii gdyż ja też mialem dwa razy popuszczany pasek i wcześniej się nad tym nie zastanawiałem.
Zapytam może przy okazji o swój przypadek. Czy jeśli dwa razy zmieniałem popychacze to też muszę pasek zmienić? Z tego co się orientuję to przy wymienię popychaczy nie rusza się napinacza? Dobrze myślę



Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

Pasek rozrządu czy ponownie zakładać

Post autor: markim321 » czw mar 05, 2015 19:11

Ja przejechałbym na nim jeszcze spokojnie 20 tys. Myślę że poluzowanie i ponowne napiecie w zaden sposób mu nie zaszkodziło.
PS. Dlaczego sciagał pasek rozrządu przy wymianie pompy wody? W 1Z jest ona napędzana osobnym paskiem.


viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;

hudy8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt lut 13, 2007 01:11
Lokalizacja: wawa

Pasek rozrządu czy ponownie zakładać

Post autor: hudy8 » czw mar 05, 2015 19:26

Tak osobnym ale mechanik mu nagadał że bez rozpięcia rozrządu nie da się jej wyjąć gdyż coś ją tam blokuje.



Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Pasek rozrządu czy ponownie zakładać

Post autor: stefano189 » pt mar 06, 2015 00:25

hudy8 pisze:wyjąć gdyż coś ją tam blokuje.

koło które daje napęd pompie oleju. trzeba je najpierw ściągnąć, żeby odkręcić pozostałe śrubki z korpusu pompy wody.


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

hudy8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt lut 13, 2007 01:11
Lokalizacja: wawa

Pasek rozrządu czy ponownie zakładać

Post autor: hudy8 » pt mar 06, 2015 11:21

Czyli uspokoję go i powiem by jeszcze zrobił trochę km zanim zmieni pasek rozrząd. Wydaje mi się że wcześniej będzie musiał zmienić ze względu na wiek niż przejechane kilometry. Dziś oglądałem ten jego pasek i wygląda normalnie. Nie ma żadnych nienormalnych śladów zużycia. Po przejechaniu palcem czuć tylko miejsca w których styka się z zębami kół. Naciąg też nie jest jakiś ekstremalny gdyż ugina się lekko pod naciskiem palca. Także mechanik montując go ponownie nie naciągał paska na max.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14259
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Pasek rozrządu czy ponownie zakładać

Post autor: Michał_1977 » pt mar 06, 2015 12:43

hudy8 pisze:nie naciągał paska na max
Nie ma,że naciągnie mocniej lub słabiej,na napinaczu są znaki,które mają się pokryć w trakcie naciągania i szlus.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

hudy8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt lut 13, 2007 01:11
Lokalizacja: wawa

Pasek rozrządu czy ponownie zakładać

Post autor: hudy8 » sob mar 07, 2015 23:56

Powiedz mi czy te znaki na napinaczu o których piszesz pokrywają się tylko gdy rozrząd jest ustawiony na znakach? Z tego co kojarzę to podczas pracy silnika napinacz cały czas pracuje i te znaki na nim się rozjeżdżają góra dól. A gdy wyłączymy silnik one nie wracają do równego położenia? Dobrze myślę?



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2835
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

Pasek rozrządu czy ponownie zakładać

Post autor: bioly05011 » ndz mar 08, 2015 00:00

znaki napinacza są tylko po to by wiedzieć z jaką siłą napięty jest pasek


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

hudy8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt lut 13, 2007 01:11
Lokalizacja: wawa

Pasek rozrządu czy ponownie zakładać

Post autor: hudy8 » ndz mar 08, 2015 00:04

Tak wiem ale one zgrywają się tylko gdy rozrząd jest ustawiony na znakach?



oskar990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn sty 20, 2014 16:43

Pasek rozrządu czy ponownie zakładać

Post autor: oskar990 » ndz mar 08, 2015 03:00

Na znakach. Bo nawet możesz zauważyć ze gdy kręcisz silnikiem to ta wskazówka przesuwa się a to w jedną a to w drugą. Ogólnie niby jest taka zasada ze rozrządu nie powinno się zakładać tego samego po poluzowaniu paska gdyż niemożliwe jest odpowiednie napięcia paska. Ale to jest tylko sucha teoria powtarzana przez producentów pasków itd. Z praktyki wiem ze po rozebraniu rozrządu można go śmiało założyc "drugi" raz i bedzie dobrze :)



hudy8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt lut 13, 2007 01:11
Lokalizacja: wawa

Pasek rozrządu czy ponownie zakładać

Post autor: hudy8 » ndz mar 08, 2015 05:03

oskar990 pisze:Ale to jest tylko sucha teoria powtarzana przez producentów pasków itd. Z praktyki wiem ze po rozebraniu rozrządu można go śmiało założyc "drugi" raz i bedzie dobrze
Tym bardziej że napinasz tylko do znaków więc nie ma mowy o zbyt mocnym naciągnięciu.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14259
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Pasek rozrządu czy ponownie zakładać

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 08, 2015 09:46

hudy8 pisze:Powiedz mi czy te znaki na napinaczu o których piszesz pokrywają się tylko gdy rozrząd jest ustawiony na znakach?
Nie,rozrząd możesz złożyć "na pałę",a w trakcie napinania paska,znaki na napinaczu i tak się zejdą. Jedno jest niezależne od drugiego.
Tak na chłopski rozum-co mają znaki napinacza mówiące o stopniu naprężenia paska,do znaków związanych z poprawnym ustawieniem kół rozrządu? :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 88 gości