Strona 1 z 1

Wtrysk sterujący Golf III

: śr lut 25, 2015 00:21
autor: Ghost19940
Witam, mam pewien problem z Golfem III silnik 1.9 TDi 1Z. Mianowicie chodzi o wtrysk sterujacy. Objawy to nagle szarpniecia przy przyspieszaniu zdarzajace sie w róznych odstepach, czasem kilka razy dziennie a czasem miesiac spokoju. Sprawdzalem go 'garazowym sposobem' stukajac delikatnie w niego gdy silnik utrzymywal obroty 2000rpm. Sprawdzilem opór na przewodach podlaczonych do niego, wyszlo 108 ohm a slyszalem ze powinno byc 120 ohm. Tutaj moje pytanie:
Czy to napewno wina tego wtrysku?
Czy mozna jezdzic z odpietym wtryskiem sterujacym i czy niczym to nie grozi?
Czy mozna kupic wtrysk uzywany i jak go sprawdzic?
Czy kupujac wtrysk musi byc z identycznego silnika?
Czy da sie zregenerowac orginalny wtrysk?
Jak wyglada wymiana wtrysku? wystarczy wykrecic stary i w jego miejsce wkrecic nowy?

Z gory dziekuje za odpowiedzi :-)

Wtrysk sterujący Golf III

: czw lut 26, 2015 22:22
autor: maks149
Sprawdzałeś nastawnik ? być może to nie wina wtrysku tylko brudnego nastawnika. oporność powinna zawierać się w przedziale 80-120ohm czyli u cb w normie
zakładając wtrysk nie z identycznego silnika trzeba wymienić wszystkie 4szt

Tutaj masz troszkę więcej opisane
viewtopic.php?f=35&t=439843

Wtrysk sterujący Golf III

: czw lut 26, 2015 23:08
autor: Ghost19940
Nastawnik po czyszczeniu wiec odpada :( Dzieki za odpowiedz :)

Wtrysk sterujący Golf III

: pt lut 27, 2015 11:45
autor: Naparstek
Najlepiej jakbyś podpiął samochód pod vaga i zrobił grupę 001 statycznie i dynamicznie oraz grupę 004 dynamicznie. Wtrysku sterującego nie sprawdzisz przez uderzenie w niego czymś bo nawet na sprawnym wtryskiwaczu silnik przerwie. Sprawdź też vagiem jakie masz napięcie na czujniku RSW w nastawniku. Na włączanym zapłonie i zgaszonym silniku powinno być 0,740V. Możesz też zacząć od najprostszych rozwiązań wymienić filtr paliwa.Przy jakich obrotach poszarpuję silnik?

Wtrysk sterujący Golf III

: pt lut 27, 2015 15:59
autor: maks149
a nie masz gdzieś w okolicy szrotu albo coś w tym stylu np.znajomy z tym samym silnikiem żeby przełożyć wtrysk z innego 1Z ?
albo założyć nawet wtrysk nie sterujący tylko zwykły na chwile i zobaczyć czy jest lepiej czy nie

Wtrysk sterujący Golf III

: pt lut 27, 2015 21:41
autor: Ghost19940
Postaram sie zrobic logi i zobaczymy. Z obrotami tez bywa roznie, czasem jest to 1500 rpm a czasem 2500 rpm, ale zazwyczaj w tym zakresie. A co do wtrysku, co jesli odepne kostke od sterujacego? Objawy powinny ustac tyle ze auto bedzie 'zamulone' ? A ze szrotem to wlasnie nie wiadomo, moge dostac gorszy niz sam posiadam :P a znajomego z takim samym silnikiem brak :(

Re: Wtrysk sterujący Golf III

: sob lut 28, 2015 00:31
autor: Naparstek
Ghost19940 pisze: A co do wtrysku, co jesli odepne kostke od sterujacego? Objawy powinny ustac tyle ze auto bedzie 'zamulone' ?
Wtryskiwacz sterujący jest zaopatrzony w czujnik wzniosu iglicy rozpylacza. Sygnał z tego czujnika podawany jest do sterownika silnika, a on ustala optymalna chwilę początku wtrysku paliwa w zależności od prędkości obrotowej, obciążenia i temperatury silnika. Po odpięciu wtyczki na pewno odczujesz spadek mocy i nieregularną pracę silnika. Odpinałeś może wtyczkę z impulsatora na skrzyni biegów żeby wykluczyć nastawnik? Po odpięciu przestaje działać prędkościomierz ale szarpanie też ustaje jeżeli to jest nastawnik.

Wtrysk sterujący Golf III

: sob lut 28, 2015 04:01
autor: Ghost19940
Tak, przerabialem ten temat z nastawnikiem, owszem, byl zabrudzony, oddalem do czyszczenia i problem z 'poszarpywaniem' podczas przyspieszania znikl. Teraz te szarpniecia sa nagle i bardzo odczuwalne. Pierwsze co to podmienie ten wtrysk i zobaczymy co bedzie dalej :)

Wtrysk sterujący Golf III

: sob lut 28, 2015 22:32
autor: Naparstek
Podpięcie pod vaga ułatwiło by zdiagnozowanie problemu.Nawet sprawdzić błędy w sterowniku silnika

Wtrysk sterujący Golf III

: ndz mar 01, 2015 11:30
autor: pironet
wtrysk poza numerem posiada wartość cisnienia,musi być odpowiednia