Przeładowuje strasznie do 2.0 bar ASZ

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Antonioo
VW Baron
VW Baron
Posty: 3138
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 20:05
Lokalizacja: (VWLKP)

Przeładowuje strasznie do 2.0 bar ASZ

Post autor: Antonioo » wt lut 24, 2015 13:31

Witam, mam problem taki gdyż w zeszłym roku zmieniałem gruszke turbo bo była nieszczelna kupiłem nową Garetta, ustawiłem według starej, tylko że stara gruszka miała krótsze ramie regulacji(te czarne) a ta nowa miała dłuższe wiec ustawiłem według tej starej krótszej.

Na przykładzie była taka
Obrazek

a nowa jest taka
Obrazek

Było dobrze auto jechało jak jeb... zero muła po zmianie biegu jakiś tydzien nagle zaczeło auto strasznie przeładowywać. Najcześciej 1, 2 biegu nieraz na 3 ale to rzadko jak sie na ok 2 tys obr wtepnie gaz turbo wstaje ekspresowo. Zaczyna przeładowywać patrzac na zegar leci poza skale kupa dymu za mną i łopatki chyba nie mają siły wrócić takie ciśnienie i musze odpuścić gaz depwne znów i później już leci ok na dalszych biegach.

Myślałem co to jest, podciśnienia sprawdzałem N75 zmieniałem aż wkońcu zmieniłem Map sensor i problem znikł ucieszyłem sie ale po czasie znów temat wrócił znów przeładowuje go jakby uszkadzało map sensor i mu sie doładowania pier... Rozkręciłem troche sztange ale temat wraca, jak poprawnie ustawić ramie? wiem że musze je wykręcić ale to dzieje sie właśnie na pierwszych biegach jak sie szybko silnik wkręca dalej już nie przeładowuje go lei idealnie bez zastanowienia po zmianie biegu.
Logi zrobiłbym ale to na 3 czy 4 biegu powinno być wiec niewiem czy pokaże przeładowanie.

wiec logi zrobiłem:

na 3 biegu
http://vaglog.pl/log_205391.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_205390.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_205389.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_205388.html" onclick="window.open(this.href);return false;

4 bieg
http://vaglog.pl/log_205392.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_205393.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_205394.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_205395.html" onclick="window.open(this.href);return false;


MK IV 4Motion

Turbo żyje turbo pije..

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Przeładowuje strasznie do 2.0 bar ASZ

Post autor: italiano_83 » wt lut 24, 2015 14:05

Po pierwsze te logi są porobione chaotycznie i bez koncepcji ..
Po drugie nie ma płynnej regulacji ciśnienia doładowania . to doładowanie w górę do w dół .
Zostaw gruszkę w spokoju jak jest nowa, stara była uszkodzona i odłożył się nagar na kierownicach który powoduje przycinanie się mechanizmu, lub mechanizm ma rysy i haczy.

Wysterowanie n75 wskazuje, że długość sztangi jest raczej ok, sprawdź szczelność układu doładowania czy jest wsio ok.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Antonioo
VW Baron
VW Baron
Posty: 3138
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 20:05
Lokalizacja: (VWLKP)

Przeładowuje strasznie do 2.0 bar ASZ

Post autor: Antonioo » wt lut 24, 2015 14:26

italiano_83, moje pierwsze logi, jak mam robić 3 grupy naraz zrobić? 3 10 i 11 czy jak?


najgorzej na 1 i 2 biegu, leci aż do ponad 2 bary i niechce wrócić takie ciśnienie chyba że nie ma siły kierownic cofnąć trza odpuścić gaz i znów wcisnać i jedzie jakoś. w tryb awaryjny nie wpada.


MK IV 4Motion

Turbo żyje turbo pije..

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Przeładowuje strasznie do 2.0 bar ASZ

Post autor: italiano_83 » wt lut 24, 2015 14:55

Nie patrz na pierwsze dwa biegi, bo tam zwyczajnie nie ma czasu na ogarnięcie doładowania przy pełnym sandale.

Zrób 011.003 i 011.010 - tylko od spodu 1400- 4300 i sprawdź szczelność układu.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Antonioo
VW Baron
VW Baron
Posty: 3138
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 20:05
Lokalizacja: (VWLKP)

Przeładowuje strasznie do 2.0 bar ASZ

Post autor: Antonioo » wt lut 24, 2015 19:06

italiano_83, Dobra, szczelność układu raczej dobra ale sprawdze jeszcze raz może jakiś silikon puścił, wszystko sie zaczeło dziać bo wstawieniu nowej gruszki. Tak jak pisałem skręciłem ją tzn wydłuzyłem ramie i nic to nie zmieniło. Po wstawieniu nowego czujnika jakiś tydzień dobrze było i potem znów zaczeło świrować, zauważyłem na zegarze że nieraz nawet niedoładowuje go powinno być 1.5 a nieraz 1.3 jest.

No właśnie tam nie ogarnia wcale tego ładuje dużo i nie jedzie kupa dymu jest z braku paliwa zapewne, 4motion jest a nawet ze świateł nie wystrzele bo muli go przy takim przeładowaniu i niechce wyrównać.

układ sprawdzałem szczelny jest nigdzie nie słychać syczenia czy coś.

Zrobiłem kolejne logi mysle ze lepsze,

na 3 biegu
http://vaglog.pl/log_205469.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_205468.html" onclick="window.open(this.href);return false;

na 4 biegu
http://vaglog.pl/log_205471.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_205470.html" onclick="window.open(this.href);return false;

na basic zrobiłem 011 i 003 ale 011 coś sie nałozyło dziwnie
011
http://vaglog.pl/log_205473.html" onclick="window.open(this.href);return false;

003
http://vaglog.pl/log_205472.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony wt lut 24, 2015 19:18 przez Antonioo, łącznie zmieniany 2 razy.


MK IV 4Motion

Turbo żyje turbo pije..

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Przeładowuje strasznie do 2.0 bar ASZ

Post autor: italiano_83 » wt lut 24, 2015 19:13

do 2800-3000 jest ok, potem doładowanie opada za bardzo coś koło 100mb - a w zakresie do 2800-3000 jest bost, ale trwa chwilę, i trudno tu mówić o specjalnym przeładowaniu. Dlaczego doładowanie opada po 3000 - hmmm być może kierownice lekko zwieszają to skutkuje lekkim bostem i niedoładowaniem później.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Antonioo
VW Baron
VW Baron
Posty: 3138
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 20:05
Lokalizacja: (VWLKP)

Przeładowuje strasznie do 2.0 bar ASZ

Post autor: Antonioo » wt lut 24, 2015 19:19

italiano_83, przy okazji robieniu tych logów wyskoczył bład 17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground, pierwszy raz taki bład skasowałem pojeździłem troszke i było git nie wyskoczył ponownie.

No dlatego pisałem na tych biegach takiego nie ma przeładowania, 1 i 2 bieg jak bombnie to wskazówka od zegara idzie poza skale 2.0 bar i niechce wrócić trza gaz odpuścić i znów wcisnać wtedy już nie przeładowuje.


MK IV 4Motion

Turbo żyje turbo pije..

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Przeładowuje strasznie do 2.0 bar ASZ

Post autor: italiano_83 » wt lut 24, 2015 19:30

Antonioo pisze:No dlatego pisałem na tych biegach takiego nie ma przeładowania, 1 i 2 bieg jak bombnie to wskazówka od zegara idzie poza skale 2.0 bar i niechce wrócić trza gaz odpuścić i znów wcisnać wtedy już nie przeładowuje.
Tam nie ma czasu na opanowanie doładowania i pewnie kierownice zostają non stop zamknięte - jak się lekko wieszają to tak będzie.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Antonioo
VW Baron
VW Baron
Posty: 3138
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 20:05
Lokalizacja: (VWLKP)

Przeładowuje strasznie do 2.0 bar ASZ

Post autor: Antonioo » wt lut 24, 2015 19:37

italiano_83, kurrrde to czeka mnie wyciąganie turbo? ehh w 4motion to sie pociać ino niż to zrobić. Przepływka czasem za dużo nie pokazuje?


MK IV 4Motion

Turbo żyje turbo pije..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości