szarpanie, brak mocy i inne problemy 1Z TDI
: ndz lut 22, 2015 21:15
Witam
Niedawno zakupiłem Ventylka 1.9TDI 1Z, podczas jazdy próbnej coś szarpało - niby przegub, ale dobra bardzo mocno utargowaliśmy i wzięliśmy, dzisiaj w końcu po ogarnięciu z góry samochodu byłem na jeździe próbnej, przeguby są do roboty bo przy skręcaniu strzelają, ale bardziej martwi mnie sprawa z silnikiem, trochę ciężko odpala, jakby za 4/5 obróceniem rozrusznika, a jak ciepły to za 3, obroty na poziomie 800 i wibruje trochę w środku, jakby nierówno chodził, ma ledwo co mocy poniżej 2000obr/min a powyżej załącza się turbo i ciągnie dobrze, po odłączeniu impulsatora od skrzynki szarpania ustają ale brak mocy dalej jest. ostatnim problemem jest blokada prędkości tak jakby - nie poleci więcej niż 110/115, i nie że nie ma mocy tylko na 4 pójdzie 3000 i 110, a na 5 2500 i też 110 na blacie, przyspiesza równo i nagle zonk więcej nie idzie, co panowie poradzicie na to? Co to może być? Czekam na Wasze opinie, dodam że pompa wtryskowa ma czerwone plamki na sobie - jakich mechanik się do niej dobierał i nastawnik na pewno mam do roboty. I zauważyłem że to koło pasowe co napędza pompę wspomagania ma bicie troszkę lecz wiele osób tak ma i nie sprawia to problemów - co nie zmienia faktu że i tak zostanie to zrobione na cacy.
Moje pierwsze przewidywania to pewnie pompa to regulacji, nastawnik do czyszczenia i dokładnego złożenia i coś w kompie trzeba porobić z tą blokadą prędkości.
Niedawno zakupiłem Ventylka 1.9TDI 1Z, podczas jazdy próbnej coś szarpało - niby przegub, ale dobra bardzo mocno utargowaliśmy i wzięliśmy, dzisiaj w końcu po ogarnięciu z góry samochodu byłem na jeździe próbnej, przeguby są do roboty bo przy skręcaniu strzelają, ale bardziej martwi mnie sprawa z silnikiem, trochę ciężko odpala, jakby za 4/5 obróceniem rozrusznika, a jak ciepły to za 3, obroty na poziomie 800 i wibruje trochę w środku, jakby nierówno chodził, ma ledwo co mocy poniżej 2000obr/min a powyżej załącza się turbo i ciągnie dobrze, po odłączeniu impulsatora od skrzynki szarpania ustają ale brak mocy dalej jest. ostatnim problemem jest blokada prędkości tak jakby - nie poleci więcej niż 110/115, i nie że nie ma mocy tylko na 4 pójdzie 3000 i 110, a na 5 2500 i też 110 na blacie, przyspiesza równo i nagle zonk więcej nie idzie, co panowie poradzicie na to? Co to może być? Czekam na Wasze opinie, dodam że pompa wtryskowa ma czerwone plamki na sobie - jakich mechanik się do niej dobierał i nastawnik na pewno mam do roboty. I zauważyłem że to koło pasowe co napędza pompę wspomagania ma bicie troszkę lecz wiele osób tak ma i nie sprawia to problemów - co nie zmienia faktu że i tak zostanie to zrobione na cacy.
Moje pierwsze przewidywania to pewnie pompa to regulacji, nastawnik do czyszczenia i dokładnego złożenia i coś w kompie trzeba porobić z tą blokadą prędkości.