Różne ciśnienie sprężania na tłokach

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kaczek77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn gru 10, 2012 17:46
Lokalizacja: Podkarpacie RKL

Różne ciśnienie sprężania na tłokach

Post autor: kaczek77 » ndz lut 08, 2015 14:14

Witam.
Kupiłem ostatnio starego, poczciwego 1z. I przed wlożeniem go do samochodu postanowiłem sprawdzić jaką ma kompresje.
Wykręciłem wszystkie swiece i po koleji zakręcełem manometr na kolejne tłoki.
Wyniki wyszły nastepujące od strony rozrządu: 36,39,31,45
Jak wiadomo próba robiona na zimnym silniku bo nawet nie mam jeszcze podpiętej instalacji.
Tak dobre wyniki wyszły może dlatego że jako zródło prądu posłużył mi prostownik z rozruchem.
Ale Skąd się wzięło aż 45bar? Dodam że próba robiona 2 razy dla pewności.
I czemu jest aż tak wielka różnica pomiędzy najgorszym tłokiem a najlepszym?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 5#p6390175" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14135
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Różne ciśnienie sprężania na tłokach

Post autor: Michał_1977 » ndz lut 08, 2015 14:40

kaczek77 pisze:36,39,31,45
Miernik którym był robiony pomiar,chyba nie był super dobry,bo 36,39 i 45 dla TDI to sporo więcej niż fabryka wypuściła :grin:
kaczek77 pisze:Tak dobre wyniki wyszły może dlatego że jako zródło prądu posłużył mi prostownik z rozruchem.
Nie sądzę.
Jest jeszcze jedno ewentualne rozwiązanie tej zagadki- puszczają uszczelniacze zaworowe,olej ścieka do cylindrów i uszczelnia pierścienie,czyli coś na zasadzie "próby olejowej" robionej w celu wykluczenia nieszczelności góry lub dołu silnika.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

kaczek77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn gru 10, 2012 17:46
Lokalizacja: Podkarpacie RKL

Różne ciśnienie sprężania na tłokach

Post autor: kaczek77 » ndz lut 08, 2015 14:50

Miernik mam identyczny jak w linku: https://www.vidaxl.pl/p/210003/tester-s ... tAodJ2sAvw" onclick="window.open(this.href);return false;
Nowy, pierwszy raz używany. Wiadomo że zawsze jest jakiś tam błąd pomiarowy ale żeby aż takie ciśnienie na zimnym silniku?
Tym bardziej że sprawdzałem 2 razy. Nawet jeśli by olej spływał to i tak to Ciśnienie wyszło zbyt duże.
I teraz pytanie? czy wkładać silnik do budy?
Czy jest z nim coś nie tak?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 5#p6390175" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
owcy2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 09:48
Lokalizacja: tu i tam

Re: Różne ciśnienie sprężania na tłokach

Post autor: owcy2 » pn lut 09, 2015 10:02

Sprawdź ten manometr na sprężarce czy pokazuje dobrze bo coś mi się wydaje wadliwy. Na 8bar na sprężarce już będziesz dość dobrze widać czy trzyma punkt pomiarowy. Tak czy inaczej różnica między cylindrami dość duża, poza normę sporo.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Różne ciśnienie sprężania na tłokach

Post autor: JABcok20 » wt lut 10, 2015 22:34

9 Barów różnicy ?
Przy krzywej korbie to wychodziło mi raz 5 bar różnicy na jednym z cylindrów. Silnik kopcił jak parowóz... Polecam miernik YATO. Mam dośc długo i zero problemów... Te najtańsze potrafią być jednokrotnego użytku.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 161 gości