Strona 1 z 1

[mk3_tdi] termostat naprawiac czy nie naprawiac

: śr lip 26, 2006 23:02
autor: perszing
Moze mi ktos ktortko wyjasnic czym grozi nie wymienienie termostatu? Zakladajac ze mowimy o silniku TDI (1Z) i wskaznik pokazuje temp 70 stopni.

Re: [mk3_tdi] termostat naprawiac czy nie naprawiac

: śr lip 26, 2006 23:43
autor: BruceLee30
perszing pisze:Moze mi ktos ktortko wyjasnic czym grozi nie wymienienie termostatu? Zakladajac ze mowimy o silniku TDI (1Z) i wskaznik pokazuje temp 70 stopni.
wiecej spali
prponuje jednak wymiane na porzadny diesel lubi miec cieplo :)
koszt termostatu ok 30-40 zl wymiana ok 30 -50 zl wiec nie jest to jakos duzo i mozna sie pokusic zwlaszcza ze paliwo drogie!

: śr lip 26, 2006 23:49
autor: perszing
A ile wiecej pali?:)

Eh czytam te watki o czujniku temp i termostacie, ze sam juz niewiem czy mam dobry, czy zly, czy wogole cos jest zepsute....strasznie duzo tego jest.

Wiec jesli wskaznik pokazuje 70 stopni to padniety jest czujnik czy termostat?

: czw lip 27, 2006 09:00
autor: BruceLee30
perszing pisze:A ile wiecej pali?:)

Eh czytam te watki o czujniku temp i termostacie, ze sam juz niewiem czy mam dobry, czy zly, czy wogole cos jest zepsute....strasznie duzo tego jest.

Wiec jesli wskaznik pokazuje 70 stopni to padniety jest czujnik czy termostat?
najprawdopodobniej

: czw lip 27, 2006 09:08
autor: gizin
Jak kupiłem swojego 1Z to też miałem problem z temperaturą. Nawet w takie upały przy spokojnej jeździe trzymał 70 stopni. Wymieniłem termostat i było lepiej. Ale nie ma rewelacji, w zimie nadal trzyma 70 stopni. I sam nie wiem, czy nadal kiepski termostat, czy tak musi być.

: czw lip 27, 2006 09:21
autor: cowboy
gizin pisze:I sam nie wiem, czy nadal kiepski termostat, czy tak musi być.
tak nie moze być

załóżcie sobie panowie termostat wahlera i wymieńcie czujnik temperatury który jest w króćcu przy głowicy..

jak wymienić termostat macie tu - FAQ porada Brucelee30:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969

troszke o czujniku i jak go sprawdzić tu:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=33233

u mnie winny był czujnik - wymiana to 10 minut roboty, kupiłem na allegro za 30 PLN

pozdro !!

: czw lip 27, 2006 18:47
autor: BruceLee30
cowboy pisze:
gizin pisze:I sam nie wiem, czy nadal kiepski termostat, czy tak musi być.
tak nie moze być

załóżcie sobie panowie termostat wahlera i wymieńcie czujnik temperatury który jest w króćcu przy głowicy..

jak wymienić termostat macie tu - FAQ porada Brucelee30:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969

troszke o czujniku i jak go sprawdzić tu:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=33233

u mnie winny był czujnik - wymiana to 10 minut roboty, kupiłem na allegro za 30 PLN

pozdro !!
tak tylko wahler ew. orginalny .
ja osobiscie wymienilem 4 szt Werneta i kazdy z nich byl zwalony !
zalozylem orginala i po klopocie

: czw lip 27, 2006 21:30
autor: vszywiec
optymalan temp dla silnika to okolo 90 st
przyczyna w zbyt niskeij lub wysokiej temp jest zly moment otwarcia termostatu.

: czw lip 27, 2006 23:05
autor: Macienty
przyczyna w zbyt niskeij lub wysokiej temp jest zly moment otwarcia termostatu.
termostat otwiera sie przy temp 87 stopni jak pamietam, a Ty pewnie jezdzisz na otwartym na duzym obiegu. To nie zdrowe dla silnika zbyt mala temeratura robocza... :bajer:

: pt lip 28, 2006 15:29
autor: Adamsson
perszing pisze:A ile wiecej pali?:)

Eh czytam te watki o czujniku temp i termostacie, ze sam juz niewiem czy mam dobry, czy zly, czy wogole cos jest zepsute....strasznie duzo tego jest.

Wiec jesli wskaznik pokazuje 70 stopni to padniety jest czujnik czy termostat?
Jesli wskaznik pokazuje cały czas 70 stopni to jest to wina termostatu, a nie czujnika.
pozdrawiam

: pt lip 28, 2006 16:12
autor: vszywiec
macientyvw pisze:termostat otwiera sie przy temp 87 stopni
te najbardziej popularne otwieraja sie wlasnei przy tej temp ale sa rowniez termostaty ktore otwieraj sie przy 82 st oraz 80 st
perszing pisze:wyjasnic czym grozi nie wymienienie termostatu
zly termostat to taki ktore otwiera sie w zlym momecnei lub nie otweira sie wcale
jesli sie otwiera za wczeseni to silnik a w szczegolnosci diesel ktory lubi cieplo wiecej pali nagrzewnica nie jest wydajan i nie daje cieplego powietrza w takim stopniu jak powinna

natomiast termostat ktory sie zawiesili sie i jest zamkneity powoduje krazenei pluny tylko an malym obiegu czyli silnik przegrzewa sie nei wlacza sie wenty i mozna rozwalic uszczelek pod glowica a nawet pokrzywic glowice
a wiec mysle ze nie warto jezdzic z uszkodzonym termostatem bo nie kosztuje zbyt wiele
a pozatym teraz termostat jest otwarty caly czas czyli masz duzy obieg a co bediz jak sie odwiesi i zawiesi sie jak bedz zamklneity ( czasami sie tak zdarzy )-- przegrzjesz silnik