Strona 1 z 2
Problem przy pierwszym odpalaniu rano , Audi A4 1Z
: ndz sty 25, 2015 22:08
autor: bioly05011
Problem polega na tym,że nie odpala od szczała,lecz musi zakręcić parę razy(z 5 obrotów amoże i więcej) i dopiero łapie.Statyczny ustawiony 51* był 63* zmieniłem go ,ale pomimo tego powinien odpalać,dawka rozruchowa wynosi 29,2 mg,czyli jest zmieniona,różnica między czujnikiem paliwa a cieczy wynosi 1*,obroty 840, nastawnik ustawiony jest obecnie na 0,840 V(tak się zastanawiam czy nie jest to za dużo?,świece nówki ,egr zaślepiony,wtryski od 110 bodajże AFN ,do tego dochodzi ,że podczas ruszania lekko poszarpuje ,tak samo w czasie jednostajnej prędkości np 60km/h,przy przyspieszaniu nie czuć,co to może być? Zastanawiam się nad rozebraniem nastawnika,sprawdzeniu czy nie ma opiłków,zmianie RSW na 0,740,jak i podłączeniu paliwa bezpośrednio z bańki w celu sprawdzenia czy się nie cofa, tylko chodzi mi o to by nie robić czegoś bez potrzeby proszę o jakieś propozycje...
Problem przy pierwszym odpalaniu rano , Audi A4 1Z
: pn sty 26, 2015 17:01
autor: munior
bioly05011 pisze:Problem polega na tym,że nie odpala od szczała
To jest przyczyna
bioly05011 pisze:nastawnik ustawiony jest obecnie na 0,840
Przy tak zawyżonym RSW ,dawka paliwa dużo mniejsza niż wskazują cyferki na vagu... 0,740 ma być ,wiecej nie wskazane ,bo oszukujesz kompa i zaniża dawkę ...jak już oszukiwać to w drugą stronę ,czyli w dół 0,700-0720
Problem przy pierwszym odpalaniu rano , Audi A4 1Z
: pn sty 26, 2015 23:37
autor: bioly05011
dzięki kolego,RSW nie ruszałem narazie,zdjąłem pokrywkę nastawnika,zgrzewy od nowości nie ruszane,ale wykręciłem zaworek zwrotny i dmuchnąłem w niego,powietrze leci
,wstrzasnąłem nim a tu nic,a ostatnio rozbieralem pompe z 1Zi ten zaworek latał w środku,powrócę do tematu, wiec zajrzałem do niego a w nim w tym malutkim otworku czarny smech,wyjąłem go,wsadzilem srubokręt do środka i ruszylem go ,skręciłem wszystko i moge powiedzieć że zapalił tak kręcąc moze 3 obroty wału,zobaczymy co będzie rano....ale jeszcze rsw przestawie...
Problem przy pierwszym odpalaniu rano , Audi A4 1Z
: wt sty 27, 2015 21:51
autor: munior
bioly05011 pisze:wykręciłem zaworek zwrotny i dmuchnąłem w niego,powietrze leci
,wstrzasnąłem nim a tu nic,a ostatnio rozbieralem pompe z 1Zi ten zaworek latał w środku
To jest kalibrowany zawór powrotny ,czasem w środku "lata" ,czasem nie ,są różne konstrukcje tych zaworków ..to że nie lata nie znaczy że jest ok ,i odwrotnie ...jedyny sposób sprawdzenia czy działa jak nalezy ,to test spręzarką ,przy jakim ciśnieniu się otwiera ...w pompie z ori 1z czy AHU ,powinien zbierać ciśnienie do ok.4,5 bara,puszczać i dalej rosnąć nie powinno . Akurat jego wpływ na odpalanie jest praktycznie żaden
bioly05011 pisze:ale jeszcze rsw przestawie...
To jak już wspomniałem ,ma zasadniczy wpływ na dawkę ,a co się z tym wiąże na odpalanie .Wartość 0.840 jest mocno zawyżona ,w stosunku do ori 0,740 ,a to gwarantowane dłuższe kręcenie przy odpalaniu i zaniżone osiągi auta.Ustaw sobie docelowo 0,720 ,przy czym nalezy pamiętać ,że po założeniu dekielka wartość nieznacznie wzrasta
Problem przy pierwszym odpalaniu rano , Audi A4 1Z
: wt sty 27, 2015 22:05
autor: bioly05011
czyli jednym słowem pod kompa go,RSW poluzować torxem,ustawie go na 0.740V ,temp.silnia nie jest ważna?,ale wcześniejniej chciałbym nastwnik wyczyścić bo jest dużo syfu...jak zrobie to to się odezwe...a narazie
Problem przy pierwszym odpalaniu rano , Audi A4 1Z
: czw sty 29, 2015 09:50
autor: VW_seller
palca rsw mozesz nie ruszać ,tylko obok jest taka blaszka to korekcji ,mozesz tym ruszyć i rsw ci sie zmieni
Problem przy pierwszym odpalaniu rano , Audi A4 1Z
: ndz lut 15, 2015 21:36
autor: bioly05011
panowie,jeśli zaworek przelewowy nie trzyma ciśnienia ,tych 4-5 bar może występować szarpanie na piątym biegu podczas jednostajnej jazdy np 60km ? zaworek N-108 czysty,podczas przyspieszania może trochę szarpie, rsw -0740 V .dawka paliwa 2.0 ,rozruchowa aktualnie 23.4 (problem był z odpalaniem rano,dawka była 29,2),nie miałem czasu zrobić logów ja będę miał to wrzucę...
Problem przy pierwszym odpalaniu rano , Audi A4 1Z
: ndz lut 15, 2015 22:50
autor: grinio
A może czas wyczyścić nastawnik jak podszarpuje? no i dawka paliwa troche za duża. Ustaw na 3-4 będzie lepiej
Problem przy pierwszym odpalaniu rano , Audi A4 1Z
: pn lut 16, 2015 00:53
autor: bioly05011
właśnie nastawnik czyszczony,wcześniej dawkę mial 1.8/2.0 czasem spadała do 1.6
Problem przy pierwszym odpalaniu rano , Audi A4 1Z
: pn lut 16, 2015 09:18
autor: grinio
Ustaw dawke na 3.5-4 i zobaczysz czy szarpanie ustąpi. Czasem jak za dużo paliwa to silnik nie pracuje równo. Pisałeś że nastawnik nie ruszany zgrzany oryginalnie.
Pozdrawiam
Problem przy pierwszym odpalaniu rano , Audi A4 1Z
: pn lut 16, 2015 16:38
autor: bioly05011
owszem byl nie ruszany,w sobote rozbierałem,syfu jak rdzy,do tego opiłki,przed rozbieraniem też szarpało ale mniej,dawka taka sama była,wyczysciłem N-108 sitko połową było zatkane,ciekawi czy ten przelewowy nie ma wpływu na dynmiczny,muszę zrobić loga 004...
Problem przy pierwszym odpalaniu rano , Audi A4 1Z
: pn lut 16, 2015 18:38
autor: munior
bioly05011 pisze:ciekawi czy ten przelewowy nie ma wpływu na dynmiczny,
Oczywiscie że ma ,i to zasadniczy
Problem przy pierwszym odpalaniu rano , Audi A4 1Z
: pn lut 16, 2015 18:46
autor: bioly05011
po zmniejszeniu dawki trochę ustało ,dawka 3,5 ,na czwartym i piątym biegu silnik z ram chce wyrwać...zrobie loga 004 zaraz wrzucę...
dynamiczne
http://vaglog.pl/log_203978.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_203977.html" onclick="window.open(this.href);return false;
tu jeszcze 004
http://vaglog.pl/log_203977.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dodatkowo założony jest nastawnik 030 95 035 1 1 a mam jeszcze inny 029 97 184 3 1 A ten jest bodajże Sdi czy by pasował na podmianę?
Problem przy pierwszym odpalaniu rano , Audi A4 1Z
: pn lut 16, 2015 21:44
autor: munior
Trochę krótkie te logi ,szczególnie 011 z doładowaniem ,które jest gorzej niż marne ,bo na poziomie 0,35 bara ,przy wysterowniu n75 na 75 % ...dalej nie widać ,bo log króciutki
,ale i z tego co widać to doładowanie leży ,w związku z czym ,ze względu na słaby zasys powietrza przez turbinę ,przepływka zaniża wartość powietrza dla ECU ,ECU w takim wypadku tnie dawkę paliwa ...i nie ma jazdy
Zrób dłuższy log 011 od 3 biegu do 5 tego ,przez chwilę z gazem w podłodze .Nastawnik możesz zapodać z czegokolwiek ,byle by napięcie RSW było z grubsza jak powinno ,czyli 0,700-0,740 ,ale z marnym doładowaniem to on nie ma nic wspólnego. Dynamiczny kąt wtrysku ,o ktory się martwiłeś ,przestawia jak należy