Strona 1 z 2
Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h
: ndz sty 18, 2015 21:17
autor: Djalo
Witam, otóż mój golfik ( 1z ) boryka się z dziwnymi problemami.
Mianowicie odkąd go kupiłem auto nie chce jechać powyżej 140km/h. Przy 140 jest taki stop, jak puszczę gaz i wcisnę na nowo to auto dalej się rozpędza lecz już baardzo powolutku.
Jako że zakupiłem kabelek do komputera to podłączyłem się i zrobiłem dynamiczny test.
http://vaglog.pl/log_200634.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Błędy które auto wywaliło po przejażdżce do 140 km/h
Kod: Zaznacz cały
00777 - Accelerator Position Sensor (G79)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
00000 - End of Output
00-00 - -
00000 - End of Output
00-00 - -
Czy to może mieć związek z błędem 00575 - Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej
A, zauważyłem że u kolegi w mk3 ciśnienie doładowania zmienia się, a w moim jest stałe 1016.
Czy coś można zaradzić ?
Raczej jest 100% że ktoś coś modził bo kolega z drugiego golfa nie miał jakichkolwiek szans ze mną, a wiem że ma zdrowiutki silnik.
Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h
: ndz sty 18, 2015 22:31
autor: munior
Djalo pisze:zauważyłem że u kolegi w mk3 ciśnienie doładowania zmienia się, a w moim jest stałe 1016.
Ono nie jest stałe ,tylko nie ma go wcale

Tzn. nie "widzi " go komp ...a te 1016 to ciśnienie atmosferyczne .
Djalo pisze:Mianowicie odkąd go kupiłem auto nie chce jechać powyżej 140km/h. Przy 140 jest taki stop
Standardowy stan awaryjny ,łapany przez kompa ,gdy nie "widzi" ciśnienia w dolocie ,lub gdy jest zbyt duże
Djalo pisze:Czy to może mieć związek z błędem 00575 - Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej
Jak masz 1z do 97 roku,to czujnik ciśnienia ,czyli mapsensor ,masz w kompie i ciśnienie do niego jest doprowadzone węzykiem z dolotu ...w samym kompie tez jest wezyk ,który czasem się rozłazi

Jak auto po chipie ,to czesto się zdarza że stare sparciałe węzyki, nie wytrzymują zwiększonego ciśnienia doładowania
Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h
: ndz sty 18, 2015 22:34
autor: Djalo
Czyli mam sprawdzić najpierw wężyki które idą do kompa ? Z tego co zdążyłem wyczaić idzie tam jeden i jest właśnie wpięty w dolot.
Jakich wężyków mogę użyć ? Czy tę od n75 także wymienić ? Wężyki od n75 jakiś czas temu sprawdzałem i wyglądały na nie dziurawe, ale jakby je wymienić to raczej na sam plus.
Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h
: ndz sty 18, 2015 22:46
autor: munior
Djalo pisze:Czyli mam sprawdzić najpierw wężyki które idą do kompa ? Z tego co zdążyłem wyczaić idzie tam jeden i jest właśnie wpięty w dolot.
Zgadza się ,jest tylko jeden ...tyle że jak wspomniałem ,we wnętrzu kompa ,jest też kawałek weżyka ...rzecz banalna do sprawdzenia .....najlepiej odpalić vaga ,blok 011 z doladowaniem ,odpiąć węzyk z dolotu idący do kompa ,i zapodać ciśnienie ustami ...jak jest szczelnie ,to wartość actual się trochę zmieni ...jak jest nieszczelnie ...to wiadomo

Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h
: pn sty 19, 2015 16:19
autor: Djalo
munior,
Podpiąłem się vagiem i dmuchałem w wężyk z doloty lecz nic się nie zmieniło, wahało się tylko pomiędzy 1008 a 1016
Więc muszę się dostać do kompa ?
Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h
: pn sty 19, 2015 23:16
autor: munior
Djalo pisze:Podpiąłem się vagiem i dmuchałem w wężyk z doloty lecz nic się nie zmieniło, wahało się tylko pomiędzy 1008 a 1016
Więc muszę się dostać do kompa ?
Hmm...jak dmuchamy w węzyk idący do kompa ,to ciśnienie powinno wzrosnąć o te 100-200 milibarów ,w zaleznosci od pary w płucach

skoro się nie zmienia ,to wygląda na padnięty mapsensor w kompie ...na wszelki wypadek sprawdż czy przewód drożny ,bo choć to mało prawdopodobne ,to może się jakimś cudem zatkał...ale padnięty mapsensor bardziej prawdopodobny ...kilka razy zdarzyło mi się z tym spotkać ...na szczęście gratów do tych sterowników mi nie brakuje ,wiec wymieniło się i po kłopocie

Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h
: wt sty 20, 2015 04:30
autor: Sztomel
Patrząc na Twój log "dynamiczny" grup 001, 006 i 011 to trudno coś oceniać, zwłaszcza kiedy w logu 006 widać, że ciągle bawiłeś się pedałem sprzęgła i hamulca to ja mam wątpliwości czy to auto w ogóle ruszało z miejsca czy deptałeś w pedały gazu, sprzęgła i hamulca na biegu jałowym na postoju - to jedno.
Drugie to fakt, że nie napisałeś, które z tych ww. błędów po ich próbie skasowania nie pojawiło się już wcale (nawet po ponownym logowaniu - ale faktycznie dynamicznym) a których nie dało się skasować wcale.
Po trzecie - musisz i tak rozebrać obudowę sterownika silnika bo przy jego błędzie 65535 i braku informacji o uzyskaniu granicznie wysokiego ciśnienia doładowania i tak jest na 100% pewne, że jest albo walnięty w jego wnętrzu wężyk ciśnieniowy albo czujnik ciśnienia doładowania G71.
Po czwarte - zloguj dynamicznie grupy : 003 z 011 i 008 z 010 i wklej linki z tych logów. Nie loguj trzech grup jednocześnie a zwłaszcza z grupą 006, która w logach dynamicznych nic nie wnosi. Jak chcesz pokazać nam co ponad to pokazuje potencjometr pedału gazu to zloguj statycznie (bez odpalania nawet silnika) tylko grupę 002 z wciskanym do oporu i odpuszczanym całkowicie pedałem gazu.
Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h
: wt sty 20, 2015 22:26
autor: Djalo
@Sztomel
Logi były robione dynamicznie, lecz na krótkiej zamkniętej trasie bo nigdzie indziej nie mam takiej możliwości + zawracanie więc dlatego tak to wygląda. Zloguję jutro tę co mówisz i podeślę. Po drugie był to drugi log który nie robiłem nawet z większą myślą o wrzuceniu na forum tylko pobawieniu się bardziej vag'iem więc przepraszam
munior,
Więc na weekend sprawdzę jeszcze ten wężyk, a to wahanie się pomiędzy dwoma wartościami było nawet bez mojego dmuchania - zapomniałem dodać
Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h
: czw sty 22, 2015 22:02
autor: Djalo
Wrzucam logi które kazałeś zrobić
Sztomel, w miarę możliwości starałem się osiągać 140 km/h. Błędy zero, poza tym silnik dalej ciągnie i nie zwiesza się już przy tych 140
http://vaglog.pl/log_201091.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_201090.html" onclick="window.open(this.href);return false;
P.S Grupy 03,11 trzeba czytać od drugiego podejścia, pierwsze było przez przypadek

Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h
: czw sty 22, 2015 23:08
autor: munior
Djalo pisze:Wrzucam logi które kazałeś zrobić Sztomel, w miarę możliwości starałem się osiągać 140 km/h. Błędy zero, poza tym silnik dalej ciągnie i nie zwiesza się już przy tych 140
Bardzo to dziwne

bo sterownik nadal nie widzi doładowania ,a to powinno po chwili skończyć się złapaniem trybu awaryjnego ...no i oczywiscie błędem związanym z ciśnieniem w dolocie... Ja wątpliwości nie mam,bo albo masz całkowicie rozszczelniony wężyk z ciśnieniem do kompa ,albo padł mapsensor ...test z dmuchaniem w weżyk idący do kompa i obeserwacja reakacji mapsensora w bloku 011 ,od razu da odpowiedż co się stało
Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h
: pt sty 23, 2015 20:32
autor: Djalo
Zapomniałem dodać że silnik jak przed tak i po logach nie wypluł żadnych błędów. Ba, nawet tę co były zanikły.
Jeszcze dmuchnę w wężyk i zobaczę czy jakiś błąd może wyskoczy.
Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h
: pt sty 23, 2015 20:43
autor: munior
Djalo pisze:Zapomniałem dodać że silnik jak przed tak i po logach nie wypluł żadnych błędów. Ba, nawet tę co były zanikły.
Nie ma takiej opcji ,zeby błedy w tym sterowniku znikły same ,bez ich skasowania ...to samo z niełapaniem błedu z przeładowania ,lub braku doładowania

...żebyś nie wiem co z nim robił ,odpinał od zasilania itp....po prostu nie ma ma takiej opcji ...jak nie skasujesz ,to o ile błedy były ,to dalej tam będą .... i powtórzy ci to każdy ,kto dłużej grzebie w tdi ...jedyna możliwość to że sterownik sfiksował,albo ktoś "grzebał " w zawartości epromów

to pierwsze raczej się nie zdarza ,a jeżeli już to bardzo,bardzo rzadko ...to drugie sie zdarza i ktoś kto wie jak to powinno wyglądać w stanie fabrycznym ,zauważy to od razu ,po zajrzeniu do wnętrza sterownika

Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h
: pt sty 23, 2015 22:14
autor: Djalo
Nie przypominam sobie żebym coś kasował ale może, pamięć siada już w takim wieku
Ogólnie to mogę się jakoś dowiedzieć ( poza hamownią i odczuciami z osiagów ) czy auto było podkręcane ?
Stałe cisnienie doładowani i nie więcej jak 140km/h
: pt sty 23, 2015 23:05
autor: munior
Djalo pisze:Ogólnie to mogę się jakoś dowiedzieć ( poza hamownią i odczuciami z osiagów ) czy auto było podkręcane ?
Zrób loga dynamicznego 008 ,na 4 tym biegu ,tylko z gazem w podłodze przez chwilę ,albo zajrzyj do sterownika i zrób foto płyty od strony elementów ,gdzie są obok siebie dwie 28 nóżkowe pamięci z naklejką z numerkami ...ale raczej mało prawdopodobne ...ciśnienie doładowania nie widać żeby było "ruszone" ,a taki tuning ,samym podlaniem paliwa ,to raczej marny tuning
