Strona 1 z 2

2.0 CBAB 2008r - ASO twierdzi Pekniety Wał Korbowy - robić?

: pt sty 16, 2015 14:41
autor: tjord
Witam, po dlugiej zabawie ASO w końcu odkryli przyczyny stukania - twierdzą że jest to pękniety wał korbowy.

Chcą 10tys zł za naprawę. Pytanie do znawców - bo rozkopali mi już cały silnik. Czy to naprawiać,

bo może za 2 lata coś znowu padnie - albo będe miał i tak stukanie itp - bo aso w życiu nie złoży tego tak jak fabryka,
czy może po prostu szukać silnika do przeszczepu ??

Druga sprawa - ASO wymieniło koło dwumasowe wcześniej twierdząć że to jest przyczyna usterki - co okazało się nieprawdą - a chcą za to 4tys.
Czy płacić za coś - co nie było potrzebne? Przyjechałem do nich z awarią - a oni wyminieli nie to co trzeba - dokonali zbędnej wymiany części która była dobra.
Czy powininen za to płacić ?

Co radzicie ? Bo koszty mnie zabiją - ASO chce policzyć sobie 15ys za zabawe w oglądanie i wymiane części które wcale nie musiały być zrobione.

pozdr
T

2.0 CBAB 2008r - ASO twierdzi Pekniety Wał Korbowy - robić?

: pt sty 16, 2015 15:20
autor: italiano_83
To już bardziej temat z pogranicza porad prawnych, jak mechaniki silnika.
No cóż aso to miejsce gdzie się zarabia pieniądze, nie koniecznie przy tym uszczęśliwiając klienta.
Wątpię, abyś coś ugrał jak nie masz starego dwumasu to będą się upierać, że był uszkodzony.

2.0 CBAB 2008r - ASO twierdzi Pekniety Wał Korbowy - robić?

: pt sty 16, 2015 18:48
autor: tjord
NO ja nie mam, ale oni mają, przecież własnie przed chwilą go wymienili.

Pytanie zasadnicze - czy naprawiać ten wał korbowy za 10k PLN, czy szukać od razu silnika.
Bo auto było na chodzie -tylko trochę stukało - przyjechałem nim do serwisu - ma 140tys przejechane.
I teraz takie coś... czy komuś walnął tu wał korbowy w CR 2.0 ? bo ja rozumiem jak by mi padło przy 300tys albo 500tys. ale
przy 140tys ??? taki element - przeciez w CBAB jest pasek rozrządu wymieniany po 180tys > wiec mozna sie bylo spodziewać trwałości silnika - i dlatego ten motor właśnie szukałem i wybrałem,
a teraz taka wtopa. No w sumie nie muszą nawet gwarantować tego paska przy 180tys, skoro wał korbowy pęka przy 140tys.
Rozumiem że to było zmęczenie stopu, wada fabryczna - ale gdzie kontrola jakości takiego elementu - w fabryce ?

pozdr
T

2.0 CBAB 2008r - ASO twierdzi Pekniety Wał Korbowy - robić?

: pt sty 16, 2015 19:21
autor: ROBAL_26
tjord, a by stwierdzić pęknięcie wału to należało by go wymontować ,a z drugiej strony gdyby był on pęknięty to wątpię aby silnik odpalał. :bigok:

2.0 CBAB 2008r - ASO twierdzi Pekniety Wał Korbowy - robić?

: pt sty 16, 2015 19:59
autor: Dyniek
Sytuacja jest ciężka ... 15 tys. za naprawę, która nie wiadomo czy coś da ? Za tyle to można kupić całkiem fajne auto na chodzie. To tylko pokazuje jakie stały się europejskie marki. Uważam że kupno Passata 2.0 TDI, w ogóle kupno tego modelu od wersji B6 lub Golfa VI z tym silnikiem bądź z równie "niezawodnym" 1.4 TSI obojętnie o jakiej mocy to strzał w kolano i szukanie problemów. I ta sytuacja to idealny tego przykład. Wiem że zaraz pojawią się hejty że ktoś ma takie samo auto i jeździ i nic się nie dzieje. Piękne czasy minęły w grupie VAG ... niestety :( Poradź się kogoś i walcz o odzyskanie kasy a potem pozbądź się tego "cudeńka" i kup porządny samochód (tylko nie kolejny 2.0 TDI z dwumasami, filtrami, i turbami, który niemiec oddaje bo mu się znudziło).

Re: 2.0 CBAB 2008r - ASO twierdzi Pekniety Wał Korbowy - rob

: pt sty 16, 2015 21:25
autor: tjord
ROBAL_26 pisze:tjord, a by stwierdzić pęknięcie wału to należało by go wymontować ,a z drugiej strony gdyby był on pęknięty to wątpię aby silnik odpalał. :bigok:
Normalnie tym autem jechalem - bylo tylko troche glosniej przy dodawaniu gazu.
Pekniety wał nie znaczy pekniety na pół - może była jakas głębsza rysa albo odkształcenie ?
W każdym razie to że te ASO mnie próbuje zrobić to wiem - bo przecież na początku wymienili na hama dwumasę za 4tys i twierdzili ze to jest powód awarii.
Teraz nie wiadomo co wymyslili - może mi podłożyli ten wał, albo wręcz po wymontowaniu - nie wiedzieli co zrobić no to pokrzywili młotkiem - licząc na to że to załatwi problem "awarii"
no i że zamówie cały silnik u nich..
Nie wiem - auto kupilem po dokladnym sprawdzeniu - książka dokładnie prowadzona, ASO auto poleasingowe, nie było problemów, silnik CBAB celowo wybrałem bo miał napisane ze ma najdłuższe okresy miedzy zmianą paska rozrządu (co 180tys) - no to chyba można się spodziewac trwałości ?
wg mnie wał miał wade farbryczną i takie coś nie powinno wyjść z farbryki - i to jest wina kontroli jakości. Napisalem do VW zobaczymy co powiedzią

nagle z dobrego auta zrobił się total trup - i teraz nie wiadomo czy naprawiać - praktycznie moze nigdy te auto nie chodzić tak jak poprzednio, a druga opcja inny silnik - tylko na co mozna CBAB
wymienić ewentualnie - bo tych kodów jest troche.
Jest gdzieś rozpiska komptybiności ?

T

2.0 CBAB 2008r - ASO twierdzi Pekniety Wał Korbowy - robić?

: pt sty 16, 2015 23:05
autor: 21Golfista21
Pisałem już ci parę rzeczy w temacie, ale jak lubisz aso to proszę bardzo płać i płacz, wał można kupić z panewkami za około 800zł w stanie idealnym! Pompę z modułem za 550zł, robocizna 1200zł prosta matematyka, wszyscy *#cenzura#* te pompy i zastępują satarym dobrym rozwiązaniem, i 2.0 TDI też były fabrycznie na tym rozwiązaniu! Przykładem jest motor BMM. Powodzenia w naprawie!

2.0 CBAB 2008r - ASO twierdzi Pekniety Wał Korbowy - robić?

: pt sty 16, 2015 23:13
autor: Dyniek
Auto poleasingowe ? Znaczy się firmowe ? No to masz odpowiedź. Mentalność w Polsce jest taka że jak coś nie jest twoje to można to zniszczyć, zajechać i roz********ć i każdy uważa to za słuszne. Auto mogło być źle eksploatowane, pałowane do granic możliwości i dlatego takie zjawiska mają miejsce. Jeżeli przy przebiegu 150 tys.km wał pękł (teoretycznie) to może i to była wada fabryczna aczkolwiek nie wydaje mi się. Jak mądry człowiek użytkuje auto to po 100 tys km będzie w lepszym stanie niż od idioty po 100 km. Na swoim przykładzie powiem Ci że nie warto kupować takich wynalazków. Sam miałem w domu auto poleasingowe od 1 właściciela (wiedziałem że nie jest idealne) ale miało papiery na 200 tys. salon Polska. Każdy na sam wpis w karcie pojazdu uciekał. Nie dziwie się. Więcej takiego auta nie kupie. Chyba że to coś typu golf 3 albo stary passat gdzie remont kapitalny kosztuje z 3000 zł. Poza tym ten list do VW to myślę że nic nie da. Auto ma 7 lat. Według współczesnej myśli technicznej to już złom. Wydaje mi się że lepiej wytoczyć wojnę temu konkretnemu ASO, żeby za tą naprawę zapłacić jak najmniej.

2.0 CBAB 2008r - ASO twierdzi Pekniety Wał Korbowy - robić?

: sob sty 17, 2015 01:06
autor: tjord
Panowie, poleasingowe - ale jezdzilem nim 3 lata - wiec wiem ze byl w idealnym stanie.

Co do naprawy tego to ja nie wiem czy nie lepiej szukac silnika w calosci i tyle - 3500 wydam+ wymiana i nie bede sie wk.. ze cos znowu telepie albo żre olej
NA jaki inny model silnika moge to wymienic - mam CBAB ?

SKoro mowicie ze ASO jest do dupy - co sam wiem - ale przynajmniej niby powinni wykonywac wszystko zgodnie z listą i odhaczać - wiec po mojemu powinni robic to w miare dobrze,
i powtarzalnie.
Polećcie zatem jakis warsztat od VW ktory kuma sie na Commona Railu i nie naprawia brechą - ze śląska jeżeli można


Dzieki
pozdr
T

2.0 CBAB 2008r - ASO twierdzi Pekniety Wał Korbowy - robić?

: sob sty 17, 2015 14:14
autor: tjord
Witam, poproszę znawców o ocenie - widoe na youtube:
Peknięty wał korbowy + ocena stanu koła dwumasowego
https://www.youtube.com/watch?v=KS35W45G09k

https://www.youtube.com/watch?v=w7W18up-Svw

Pytanie - czy to koło jest jeszcze do jeżdzenia - bo stukania nie było

pozdr
T

2.0 CBAB 2008r - ASO twierdzi Pekniety Wał Korbowy - robić?

: sob sty 17, 2015 15:50
autor: ROBAL_26
To już jednak musiała być wada materiałowa :-( ,co do dwumasa to jeszcze by po latał ale wymiana i tak była nie unikniona .

2.0 CBAB 2008r - ASO twierdzi Pekniety Wał Korbowy - robić?

: sob sty 17, 2015 16:05
autor: 21Golfista21
Objawami typowymi było właśnie telepanie silnika bo uciekało ciśnienie oleju a w końcowym efekcie widoczna usterka, standard nie pierwszy taki wał i nie ostatni ale wszystkie jakie widziałem zawsze rwą się w tym samym miejscu (wydaje mi się że największe obciążenie jest w tym miejscu bo najbliżej rozrządu) tak jak i u Ciebie. Potrafi do tego blok silnika wyłupać. To są efekty "long live" czyli wymiana oleju co 30tysi. No i kwestia tego, że teraz jakby mogli to by papierowe części wkładali. Mówię Ci *#cenzura#* ten wał, normalny wał z zębatką jak od 1.9TDI AWX, AXR, ARL, BMM, i normalna pompa oleju i masz dół niedozajechania. Kupisz taki sam motor i usterka powróci, bo to są konstrukcje tej urody, a po drugie to myślisz, że co kupisz? motor z przebiegiem 20tysi? Dużo ludzi to przerabia, jakbyś widział ile tych silników jeździ tak zrobionych to byś powiedział, że to nie możliwe. Jak chcesz mogę dać ci numer do gościa, który handluje takimi silnikami.

2.0 CBAB 2008r - ASO twierdzi Pekniety Wał Korbowy - robić?

: ndz sty 18, 2015 22:35
autor: Michał_1977
A tego tematu viewtopic.php?f=35&t=567073&p=6699775#p6699775" onclick="window.open(this.href);return false; to już nie można było kontynuować? :chytry:
Z racji,że jesteś świeży na forum,zapytam Cię który mam usunąć?

Re: 2.0 CBAB 2008r - ASO twierdzi Pekniety Wał Korbowy - rob

: pn sty 19, 2015 01:03
autor: tjord
Michał_1977 pisze:A tego tematu viewtopic.php?f=35&t=567073&p=6699775#p6699775" onclick="window.open(this.href);return false; to już nie można było kontynuować? :chytry:
Z racji,że jesteś świeży na forum,zapytam Cię który mam usunąć?
Sorry prosze o zamknięcie tamtego.
dzięki
T