Strona 1 z 2

turbo t3

: wt lip 25, 2006 12:31
autor: wynalazek
witam wszystkich mam golfa mk2 z silnikiem JR td .mam turbine garett t3 i nie mam pojecia gdzie ja regulowac aby dawala wieksze cisnienie .prosze o pomoc PILNA SPRAWA pozdro

: wt lip 25, 2006 12:53
autor: Cinek
T3 nie ma regulacji. boost controler ci trza albo zrobić dziurke w gumowej rurce na turbinie i zaciskanie za tą dziurką rurki jakimś ściskiem. ewentualnie całkiem extrem wywalenie tej rurki tylko wtedy turbina bedzie dawać ile sie da bez ograniczenia.

: wt lip 25, 2006 12:54
autor: pasiak
nie ma regulacji ?? to jak ograniczone jest ciśnienie ?

: wt lip 25, 2006 15:36
autor: vw_vandal
pasiak, chyba zaworem bezpieczeństwa.

: wt lip 25, 2006 20:56
autor: Cinek
pasiak pisze:nie ma regulacji ?? to jak ograniczone jest ciśnienie ?
westgate`m i zaworem na kolektorze ssącym

: śr lip 26, 2006 07:06
autor: pasiak
Cinek pisze:westgate`m i zaworem na kolektorze ssącym
no i chyba na wastegate jest coś takiego jak kontra chyba pod 10 i sruba w postaci trzpienia ?? mam racje ? a BOV się blokuje bo będzie upuszczał ciśnienie z tego co misternie napompuje turbo :bajer:


źródło : vw diesel . net ;p

: śr lip 26, 2006 07:53
autor: Cinek
pasiak pisze:no i chyba na wastegate jest coś takiego jak kontra chyba pod 10 i sruba w postaci trzpienia ?? mam racje ?
nie masz racji niestety, T3 nie ma takiej regulacji

: śr lip 26, 2006 09:23
autor: zaprzal
Cinek, to tam jest zewnetrzny wastegate czy wbudowany? masz jakas fote?

: śr lip 26, 2006 09:49
autor: Cinek
hmm, zabudowany razem z turbiną. podłączone są do niego 2 rurki i nic sie nie da zrobić, bo reszta jest w środku :)jak mi kiedyś poradziłeś u siebie zrobiłem najpierw dziurke w rurce ale mało mi było i zdjąłem ją całkiem, bo ten garet sie na tyle powoli wkręca że da sie nad tym zapanować przy pomocy wskaźnika :bigok: a teraz mam takiego samego gareta ale w lepszym stanie i już widze że zaczyna kręcić przy 2,4 obr. tylko że na razie oszczędzam maszyne bo mała konserwacja silnika była i nie wiem ile pompuje. myśle że jak dojade i wróce z vwmanii to pokręce znowu czym trzeba i wtedy sie okaże co i jak

: śr lip 26, 2006 10:47
autor: pasiak
to ile ta fabryczna nastawa pompuje ??

: śr lip 26, 2006 11:16
autor: Cinek
0,6-0,8 tyle co powinna seria

: śr lip 26, 2006 12:32
autor: pasiak
możliwości są dużo większe (przynajmiej w 1,9 TD :satan: )

: śr lip 26, 2006 13:32
autor: zaprzal
w 1.6 z glowiczka od 1.9 mysle, ze tez moznaby smialo dmuchac :p

: śr lip 26, 2006 14:17
autor: Cinek
oj tośmy już milijon razy przerabiali :) faktem jest że T3 troche dupiaty jest, ale za to jak sie rozbuja w trasie to T2 czy małe KKK wysiada :bigok: