Witam.
Wiec tak zakupiłem toledo 1l z afn na swap do mojej jetty mk2.Śilniczek pracował bardzo dobrze przed rozebraniem zrobiłem nim około 600km bez zastrzeżeń przy swapie zmieniłem oryginalny intercooler na intercooler ze scenica przed zderzak.Przed założeniem wymyłem ten icek benzyna ekstrakcyjna i zaczęły się schody.Samochod przy odpaleniu dusi sie jak by swoimi spalinami jeśli ściągnę gumowy łącznik przy egr to odpali lecz nie raguje na gaz i bardzo mocno z tamtąd dymi czarnym dymem. po około 2 minutach pracy na wolnych obrotach ustaje dym mozna zalozyc intercooler i dziala normalnie. Po zaslepieniu egr samochod chwile pochodził zgasł i nie mógł odpalić.Wiec wyciagnołem zaslepke odpala ale dalej jest to samo.Ja rozkładam rece moze ktos ma jakies pomysły Do tematu dołacze film kiepska jakosc ale dźwięk jest ok samochod dziwnie pracuje i raguje na dodawanie gazu : " onclick="window.open(this.href);return false;
110 Afn Cięzko Pali dusi sie swoimi spalinami
: wt sty 06, 2015 18:14
autor: Haki
Podpinałeś ORI IC ? by wyeliminować ten ze Scenica ?
Kolega też kiedyś tak ładnie przemył IC w B5 FL - ,że auto nie chciało jechać ...
Drobne kanały zatkały się idealnie syfem i tyle ,,,
Dopiero długie moczenie w chemii mu pomogło ...
110 Afn Cięzko Pali dusi sie swoimi spalinami
: wt sty 06, 2015 18:16
autor: Michał_1977
Jak na mój słuch,a mam dobry,wychodzi na to,że problem leży po stronie ustawienia rozrządu lub samego kąta wtrysku-zbyt późnego,dlatego źle pali i dusi się.
Rozrząd zmieniałeś przy swapie?
110 Afn Cięzko Pali dusi sie swoimi spalinami
: wt sty 06, 2015 18:34
autor: bartekkk1
Michał_1977, kolego nic nie zmienialem jedynie icka jesli go troche pokatujesz zaczyna chodzic normalnie i wchodzi normalnie na obroty.moze syf z icka ze scenika zawalil kolektor dolotowy ? Haki, nie podlaczalem ori icka
110 Afn Cięzko Pali dusi sie swoimi spalinami
: wt sty 06, 2015 18:44
autor: palio
bartekkk1, może i głupio to zabrzmi - wysuszyłeś IC zanim go założyłeś?
110 Afn Cięzko Pali dusi sie swoimi spalinami
: wt sty 06, 2015 18:50
autor: bartekkk1
Tak icek byl plukany a potem stal okolo 2 dni czyli powinno odparowac ale wyglada na to ze caly suf z niego nagar z oleju nasaczony benzyna ekstrakcujna polecial do kolektora ssacego i dlatego przy probie odpalenia na zimnym nie moze zlapac a gdy sciagne gume przy egr to leci gesty czarny dym
110 Afn Cięzko Pali dusi sie swoimi spalinami
: wt sty 06, 2015 18:57
autor: Michał_1977
bartekkk1 pisze:a gdy sciagne gume przy egr to leci gesty czarny dym
Zawieszony zawór EGR
Zaślep dziada przy kolektorze wydechowym i próbuj
110 Afn Cięzko Pali dusi sie swoimi spalinami
: wt sty 06, 2015 19:07
autor: bartekkk1
Na zaslepionym egr chwile pochodzil i potem go tak jak by dostawilo i zgasł i bardzo ciezko krecil rozrusznikiem i niemogl zapalic wiec wyciagnołem blaszke zapala ale dalej to samo
110 Afn Cięzko Pali dusi sie swoimi spalinami
: wt sty 06, 2015 19:37
autor: maks149
Być może błahe spostrzeżenie ale to tylko moja sugestia. Problem może być po stronie wydechu np. zasyfiony katalizator lub zapchany tłumik, Zbyt duże ciśnienie spalin może powodować duszenie się silnika i po odpaleniu EGR puszcza zbyt dużo spalin do dolotu dławiąc silnik a gdy zaślepiłeś EGR to spaliny nie miały się gdzie wydostać i zdusiły silnik.
110 Afn Cięzko Pali dusi sie swoimi spalinami
: wt sty 06, 2015 19:41
autor: bartekkk1
Kat zrobil out wzamian jest wspawana rura troszke mniejsza srednica lecz tp chyba by nie robilo az takiej roznicy reszta tlumikow nie jest jeszcze zalozona
110 Afn Cięzko Pali dusi sie swoimi spalinami
: wt sty 06, 2015 19:52
autor: maks149
czyli mam rozumieć że tłumika żadnego niema jeszcze i jest przelot ? czy że nie założyłeś jeszcze nowego tłumika ale jest stary ?
Jeżeli jest stary to zobacz jak zachowują się spaliny wychodzące z tłumika .
110 Afn Cięzko Pali dusi sie swoimi spalinami
: wt sty 06, 2015 19:54
autor: bartekkk1
Jest przelot zamiast kata reszta nie zalozona
110 Afn Cięzko Pali dusi sie swoimi spalinami
: wt sty 06, 2015 20:05
autor: maks149
a turbo nie wyciągałeś ?
miałem taki przypadek w ASV że uszczelka kolektora wydechowego była odwrotnie założona i przytykała gniazda wydechowe w głowicy silnik się dusił nie miał mocy dym był czarny i bardzo gryzący w oczy
110 Afn Cięzko Pali dusi sie swoimi spalinami
: wt sty 06, 2015 20:11
autor: Michał_1977
Czytam i czytam i widzę,że wszystko z zewnątrz jest O.K,więc jeszcze raz wspomnę o rozrządzie-sprawdź na wszelki wypadek czy wszystko jest na znakach,tylko musisz zdjęć pokrywę zaworów.